• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tesla“ nuo Kinijos priklausoma labiau, nei daug kas įsivaizduoja. Didėjant prekybos įtampai tarp JAV ir Kinijos, Elono Musko padėtis tampa vis trapesnė. Jei Pekinas nuspręstų smogti, pasekmės būtų pražūtingos.

7

Tesla“ nuo Kinijos priklausoma labiau, nei daug kas įsivaizduoja. Didėjant prekybos įtampai tarp JAV ir Kinijos, Elono Musko padėtis tampa vis trapesnė. Jei Pekinas nuspręstų smogti, pasekmės būtų pražūtingos.

REKLAMA

Prekybos karas, kurį pradėjo Donaldas Trumpas, pasiekė naują stadiją. Ir nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad „Tesla“ galėtų išvengti skaudžiausių smūgių, realybė yra kitokia.

Elonas Muskas, vis dar, turtingiausias žmogus pasaulyje, bet jo pozicijas silpnina ne tik ekonominės, bet ir politinės aplinkybės.

REKLAMA
REKLAMA

Būtent ryšiai su Donaldu Trumpu ir dalyvavimas vyriausybinėse iniciatyvose buvo vertinami prieštaringai. Prie to prisidėjo ir E. Musko kraštutinės dešiniosios pažiūros bei pasisakymai, sukėlę protestus, raginimus boikotuoti „Tesla“ produkciją. Visa tai vyksta metu, kai įmonė fiksuoja 70 proc. sumažėjusį pelną. 

REKLAMA

Šanchajaus gamykla – „Tesla“ Achilo kulnas

Didžiausias pavojus slypi Kinijoje. Apie pusę visų „Tesla“ automobilių pagaminama Šanchajuje, o būtent šią kortą Pekinas galėtų ištraukti, jei suintensyvėtų prekybos konfliktas.

Kaip pažymėjo „The Independent“, Kinijos komunistų partija, jei panorėtų, galėtų tiesiog uždaryti šią gamyklą – kaip atsaką į E.Trumpo vykdomą politiką.

REKLAMA
REKLAMA

Tokiu atveju, pasak investuotojo Prescotto Watsono, „Tesla“ pardavimai kristų perpus, o baterijų tiekimas JAV ir Europai sumažėtų nuo ketvirčio iki pusės.

„Jeigu Kinija nuspaustų tą raudoną mygtuką, būtų blogai. Labai blogai“, – teigia P. Watsonas. „Neturėdama baterijų, „Tesla“ tiesiog negalėtų gaminti automobilių.“

Billas Russo, ilgą laiką dirbantis Šanchajuje, primena, kad Kinija ne tik suteikė E. Muskui platformą, bet ir pati pasinaudojo „Tesla“ atėjimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar 2019-aisiais E. Muskui pavyko susitarti su tuometiniu Šanchajaus partijos sekretoriumi Li Čiangu dėl išskirtinės sutarties – gamykla priklauso 100 proc. „Teslai“, o tai yra itin retas atvejis Kinijoje, kur dažniausiai užsienio gamintojai turi kurti bendras įmones su vietiniais partneriais. Ši gamykla tapo esminiu elektromobilių bumo Kinijoje veiksniu.

REKLAMA

Pasak P. Watsono, „Elonas labai daug skolingas Kinijai. Iš nieko Kinija tapo šalimi, be kurios „Tesla“ negali gyvuoti.“

Vis dėlto, B. Russo teigimu, priklausomybė – abipusė: „Kinija, norėdama atrodyti atvira verslui, turi parodyti, kad tokios įmonės kaip „Tesla“ čia gali veikti. Tai jai – taip pat svarbu.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų