Galbūt tai yra tik malonus sutapimas, tačiau šiame segmente ištisus dešimtmečius dominuoja automobilių gamintojai iš Vokietijos, tačiau jų gretose retkarčiais galima išvysti ir egzotiškiau atrodančių alternatyvų.
Jeigu jau prakalbome apie egzotiškas alternatyvas, atėjo metas jums priminti 10 vidutinės klasės sedanų, kurie sugeba būti ne tik patogūs ir prabangūs, bet ir velniškai greiti.
Audi RS6
- Gamybos metai: 2009-2010
- Pagamintų vienetų skaičius: maždaug 1 500
- Maksimalus greitis: 305 km/val.
Tai buvo antrasis kartas, kai „Audi“ buvo nusprendusi sukurti ypatingai greitą vidutinės klasės sedaną, tačiau ir jis nebuvo itin sėkmingas.
Buvo manoma, jog „Audi RS6“ sedanas sulauks išskirtinio susidomėjimo Jungtinėse Valstijose, kur tokio tipo modeliai visuomet turėdavo paklausą, tačiau kaip bebūtų keista, jų buvo parduota daugiau Europoje negu JAV.
Nepaisant to, ši „Audi RS6“ karta buvo išskirtinė dėl 5,0 litrų, 10 cilindrų benzininio variklio, kuris nuosaikiai atrodančiam sedanui suteikė papildomą porą sparnų.
Maserati Ghibli Trofeo
- Gamybos metai: 2024
- Pagamintų vienetų skaičius: m103
- Maksimalus greitis: 334 km/val.
Italijos automobilių gamintojus galima peikti dėl gausybės dalykų, tačiau juos taip pat galima girti dėl sugebėjimo sukurti automobilius, kurie sugeba generuoti išskirtinę emociją.
Racionalumu nepasižymintys italai kurdami paskutinę ribotos laidos versiją tiesiog nusprendė į variklio skyrių sumontuoti patį galingiausią dirbtuvėse esantį motorą, pašalinti ribotuvą ir tiesiog pažiūrėti kas iš to gausis.
O gavosi iš ties įspūdingas kūrinys. Nors jis ir yra varomas tik galiniais ratais, tačiau automobilio maksimalus greitis siekia net 334 km/val.
BMW M5 CS
- Gamybos metai: 2021
- Pagamintų vienetų skaičius: maždaug 1 000
- Maksimalus greitis: 305 km/val.
Tai nėra pats greičiausias automobilis šioje kompanijoje, tačiau tikėtina, jog jis išlieka vienas geidžiamiausių.
Maksimalus greitis nebuvo pati svarbiausia „BMW M5 CS“ savybė. Didesnę svarbą šiame automobilyje atliko inžinierių atliktos modifikacijos, kurios leido sumažinti svorį, pagerinti valdymą ir stabilumą važiuojant itin dideliu greičiu.
Verta pridurti ir tai, jog tai yra vienas iš tų automobilių, į kurį verta investuoti, nes ateityje tokių „BMW M5“ versijų tiesiog nebeišvysite.
Dodge Charger Hellcat Redeye Jailbreak
- Gamybos metai: 2020
- Pagamintų vienetų skaičius: 300
- Maksimalus greitis: 327 km/val.
„Dodge“ daugiau nei dešimtmetį juokėsi iš aplinkosauginių reikalavimų ir džiaugėsi sunkiai išsemiamu automobilių entuziastų dėmesiu. Vis dėlto, net ir pats triukšmingiausias vakarėlis kada nors turi baigtis.
Ši ribotos laidos versija turi tai, ką turėjo ir bet kuri „Hellcat“ versija – 6,2 litro darbinio tūrio motorą, dėmesį traukiančias kėbulo apdailas ir išmetimo sistemą, kuri išgąsdintų bet kurį „Toyota Prius“ vairuotoją. Vis dėlto, kadangi tai buvo „Redeye Jailbreak“ versija, 8 cilindrų variklis išvysto ne 717, o 808 arklio galias.
Jaguar XF-RS
- Gamybos metai: 2014
- Pagamintų vienetų skaičius: 200
- Maksimalus greitis: 300 km/val.
Britai mėgsta gaminti greitus automobilius, tačiau dažniausiai jie iš gamyklos išrieda kupė, o ne sedano pavidalu.
Šiandien merdėjantį „Jaguar“ kompanija bent jau galės didžiuotis, jog 2014 metais galėjo priklausyti greičiausių pasaulyje sedanų klubui.
Skirtingai nei standartinės versijos su V8 varikliu, ši turėjo visiškai naują priekinę ir galinę pakabą, standesnius stabilizatorius, specialiai šiam modeliui sukurtus aerodinaminius elementus. Nors maksimalus automobilio greitis siekia 300 km/val. tačiau jis gali būti ir didesnis, jeigu atsiras savanorių elektroninį ribotuvą pašalinti.
Mercedes-AMG E63S 4Matic+ Final Edition
- Gamybos metai: 2022
- Pagamintų vienetų skaičius: 999
- Maksimalus greitis: 300 km/val.
Priešais jus – paskutinė legendinio sedano versija, turinti gryną ir visų mėgstamą V8 variklį, neturinčių papildomų elektrifikacijos priedų.
612 išgrynintų arklio galių ir nepakartojamas garso takelis, be abejonės, buvo patys ryškiausi šio modelio išskirtinumai, tačiau kuomet „Mercedes-Benz“ pristatys naujos kartos „E63 AMG“ modelį, netrukus pastebėsite, jog senesnis „AMG“ kūrinys buvo gerokai pranašesnis ir kitose srityse.
Cadillac CTS-V Pedestal Edition
- Gamybos metai: 2018
- Pagamintų vienetų skaičius: 300
- Maksimalus greitis: 321 km/val.
„Cadillac“ ir 300 km/val. greitis nėra tie žodžiai, kuriuos norėtųsi dažnai naudoti viename sakinyje, tačiau šios „CTS-V“ versijos atveju galime padaryti išimtį.
Amerikiečių gamintojas norėdamas tinkamai paminėti trečios kartos „CTS-V“ modelio gamybos pabaigą, sukūrė ribotos laidos versiją, kurioje vairuotojai galėjo su didžiausiu malonumu išlaisvinti 6,2 litro, 8 cilindrų variklį, kuris be didesnių problemų leisdavo pasiekti 321 km/val. greitį.
Alpina B5 Bi-Turbo Edition 50
- Gamybos metai: 2015
- Pagamintų vienetų skaičius: 50
- Maksimalus greitis: 328 km/val.
Jeigu BMW sugeba stebinti įspūdinga galia ir išskirtiniu valdymu, „Alpina“ sugeba šias savybes patobulinti ir papildomai prideda savų.
Kaip ir pridera „Alpina“ automobiliui, šis vokiškas sedanas atrodė kaip subtili, bet skoninga „BMW M5“ evoliucija, tačiau už šio apgaulingo fasado slypėjo itin greitas sedanas.
8 cilindrų variklis išvystė 600 arklio galių, tačiau to pilnai užteko, jog Vokietijos autobane automobilis galėtų pasiekti 328 km/val. maksimalų greitį.
HSV GTS-R W1
- Gamybos metai: 2017
- Pagamintų vienetų skaičius: 300
- Maksimalus greitis: 305 km/val.
Europoje šis automobilis gali būti žinomas tik visus automaniškus eilėraščius žinančiam benzingalviui, tačiau Australijoje, kur didelių sedanų tradicija buvo puoselėjama ištisus dešimtmečius, tai buvo vienas nuostabiausių ir įspūdingiausių to laikmečio ratuočių.
Kadangi tai buvo paskutinis „Holden Special Vehicles“ padalinio kūrinys, australai į pagalbą pasitelkė atitinkamo kalibro variklį – 8 cilindrų agregatą, kurį anuomet „General Motors“ montuodavo į „Corvette ZR-1“. O tai reiškia, jog po dešine koja jūsų nuolatos laukdavo 650 pasiutusių kumelių.
Brabus E V12
- Gamybos metai: 2012
- Pagamintų vienetų skaičius: 10
- Maksimalus greitis: 350 km/val.
Sunkiai suvokiama galia ir velniškai greiti sedanai kadaise buvo „Brabus“ vizitinė kortelė. Nors „Brabus“ šiandien ir toliau demonstruoja gamyklinių „Mercedes-Benz“ galimybes, tačiau vargu ar bent vienas iš jų prilygs šiam projektui.
Iš šio modelio pavadinimo turėjote suprasti, jog po variklio gaubtu slypi ne variklis, o ne sprogstamasis užtaisas.
6,3 litro, 12 cilindrų benzininis variklis turėjo ne vieną, bet dvi turbinas, kurios padėdavo išvystyti velnioniškai didelį sukimo momentą. Nors jis buvo apribotas ties 1 100 Nm padala, tačiau tai buvo padaryta norint užtikrinti, jog varantysis velenas nesubyrėtų į šipulius, jeigu vieną smagų vakarą nuspręstumėte smarkiau paspausti akceleratoriaus pedalą.