Vėžės įrengimas palies kai kuriuos Panerių, Vilkpėdės, Naujininkų gyventojus, pranešė savivaldybė.
Teigiama, jog visaverčių susisiekimo jungčių trūksta miesto centre – tarp Naujamiesčio ir Naujininkų Smolensko gatvių tąsoje, tarp Šaltkalvių ir Iešmininkų gatvių, ir periferijoje – ypač tarp Trakų Vokės ir Gurelių gyvenviečių.
„(...) tiek Vilniui, tiek Lietuvai, tiek visam Baltijos regionui šis projektas sukuria dideles galimybes. Bet miestui tai ir iššūkis, nes geležinkelis ne tik jungia, bet ir skiria, tad dabar turime pasirūpinti tuo, kad vėžė nesugriautų miesto gyvenimo – kad būtų išsaugotos ne tik esamos jungtys tarp Naujininkų ir centrinės miesto dalies, bet atsirastų ir naujų ryšių“, – pranešime sakė savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.
Anot pranešimo, kai kuriose vietose reikėtų numatyti ir papildomą pravažiavimą po geležinkeliu, saugų pėsčiųjų ir dviratininkų praėjimą. Be to, tarp Panerių ir Kirtimų vietovių reikia ne tik tako žmonėms, bet ir žaliosios perėjos gyvūnams, kuri sujungtų geležinkelio perskirtus du miško masyvus.
M. Pakalnis pastebėjo, kad „Rail Baltica“ projektą būtina labiau suderinti su geležinkelio stoties atnaujinimo ir šalia esančios Grįžračio teritorijos atnaujinimo planais.
Europinės vėžės geležinkelio trasai reikalingos ir naujos teritorijos, kur bus plečiami pylimai, įrengiamos jungtys, tiltai ir viadukai. Tam reikalingas teritorijų paėmimas visuomenės poreikiams. Savivaldybė pažymėjo, kad turi būti paimamos tik tos teritorijos, kurios konkrečiai reikalingos „Rail Baltica“ geležinkelio ir jo infrastruktūros įrengimui.