Pasak jo, ilgalaikis veiklos planavimas tapo sudėtingas dėl karo Ukrainoje, sankcijų Rusijai ir Baltarusijai, Klaipėdos uosto direkcijos ir „Lietuvos geležinkelių“ sprendimų.
„Pokytis yra paprastas – yra nelikę ilgalaikio planavimo, kas liečia logistiką, tai kažką pasakyti į priekį yra labai sunku. Visi įvykiai, karas, sankcijos. Sukrečiantys dalykai yra įmonių kainodaros klausimai, tai yra uosto direkcijos ir „Lietuvos geležinkelių“, taip pat priskirtume prie tų neapibrėžčių, tikrai šiuo klausimu reikėtų pastovumo, stabilumo, gal net suspendavimo“, – BNS sakė L. Rimkus.
Anot jo, valstybės valdomos įmonės pastaraisiais metais negarantavo stabilumo, kai kurioms pramonės įmonėms teko kovoti, kad nebūtų smarkiai branginamos geležinkelių ar uosto paslaugos.
„Pastarieji metai rodo, kad kiekvieną kartą išlįsdavo staigmenų ir reikėdavo susitelkti ir pakovoti, nes ir praeitais metais „Lietuvos geležinkeliai“ kai kuriuos tarifus kartais norėjo padidinti, bet teko kovoti, sutelkti visą pramonę, nes pramonė dėl to stipriai kentėjo. Uoste taip pat visokių minčių išlenda ir tai baugina, neramina“, – sakė L. Rimkus.
Registrų centrui pateiktose „Begos“ ataskaitose bendrovė teigia, kad pernai jos veiklą labiausiai paveikė karas Ukrainoje, Vakarų sankcijos Rusijai bei Baltarusijai, dėl kurių per trumpą laiką prarasta dalis krovinių, tarp jų – ir sankcionuotos Kėdainių fosforo trąšų gamyklos „Lifosa“ trąšos.
Anot įmonės, praradimai kompensuojami naujais kroviniais iš Ukrainos bei kitų rinkų: „Bega“ pernai pradėjo perkrauti geležinkeliu iš Ukrainos atvežtą aliejų ir kukurūzus. L. Rimkus BNS sakė, jog dabar kraunamas tik aliejus.
Įmonės grynasis pelnas pernai augo 17 proc. iki 1,6 mln. eurų (2021 metais – 1,3 mln. eurų), pernai ji išmokėjo 0,81 mln. eurų dividendų – tris kartus mažiau nei užpernai (2,4 mln. eurų).
L. Rimkus tikisi, kad šiemet bendrovės finansiniai rezultatai bus panašūs, nes didžiausias sankcijų sukrėtimas jau išgyventas pernai.
„Labai tikimės, kad bus panašūs metai, nes mes jau pernai sankcijų sukrėtimą patyrėme didesnį, jis tęsiasi. Noras yra, kad nebūtų blogiau, bet nežinosi“, – sakė L. Rimkus.
Pernai bendrovė investavo į papildomą laivų krovos įrangą, medžiagų sandėlio rekonstrukciją, turi daugiau ateities planų, sako vadovas.
„Investicijos yra technologiniai patobulinimai, pertvarkymai, aplinkosauginiai projektai, orientyras yra pagerinti sąlygas žemės ūkio produkcijos sandėliavimai ir krovai, vidinių procesų optimizavimas. Popieriuose planų turime, bet jų įgyvendinimui galbūt reikia subręsti. Mūsų norai ir matymai tikrai yra reikšmingi“, – BNS sakė L. Rimkus.
Įmonėje šiuo metu dirba 253 darbuotojai, rodo „Sodros“ duomenys.
„Begos“ akcijas valdo 11 fizinių asmenų.