Lietuvoje, Vilniuje, veikia keturios tokio paties tipo parduotuvės be darbuotojų, kurios priklauso prekybos tinklui „Iki“. Jos atstovė atsakė, ar nežada įvesti panašaus mokesčio.
Kaip skelbė portalas „The Sun“, tokia „Aldi“ naujovė sukėlė pirkėjų nepasitenkinimą ne tik dėl mokesčio, bet ir dėl to, kad paspaudus programėlę du kartus jie rizikuoja būti apmokestini netgi ne vieną kartą, o pinigų grąžinimo gali tekti laukti kelias dienas.
Užstatas išleidus mažiau yra grąžinamas
„Aldi“ pirkėjams, palietusiems savo kortelę prie įėjimo arba programėlėje sugeneravusiems QR kodą, prieš įleidžiant juos į parduotuvę automatiškai imamas 12 eurų mokestis.
Jei jie išleidžia mažiau nei 12 eurų, šis užstatas jiems grąžinamas, tačiau ne iš karto – tai priklauso nuo klientų banko ar kortelės tiekėjo.
Be to, dalis pirkėjų skundėsi, kad iš jų mokestis yra imamas kelis kartus, jei prieš įeidami į parduotuvę jie netyčia paspaudžia programėlės mygtuką daugiau nei vieną kartą.
„Aldi“ gynė šį bandymą, teigdama, kad parduotuvė nuolat tobulėja, kad apsipirkimas būtų sklandesnis, ir kad daugeliu atvejų, priklausomai nuo kliento banko, pinigų grąžinimas įvykdomas per 48 valandas.
„Aldi“ taisyklėse ir sąlygose nurodyta, kad užstatas yra reikalingas mokėjimo kortelėms patikrinti ir sklandžioms operacijoms užtikrinti, tačiau prieš atliekant mokėjimą pirkėjai mažai įspėjami, kokia suma iš anksto patvirtinama.
Užsienio žiniasklaida primena, kad „Shop&Go“ tipo parduotuvėje yra naudojamos dirbtinio intelekto valdomos kameros, kurios automatiškai stebi, ką pirkėjai pasiima, ir nurodo kainą jiems išeinant, tad prekių net nereikia skanuoti.
Ši nauja užstato sistema sukurta pagal panašų modelį, kuris taikomas Londono „Excel“ centre esančioje „Market Express“ parduotuvėje, kurioje prieš įleidžiant pirkėjus į vidų taip pat reikia sumokėti išankstinį autorizavimo mokestį.
Ar žada tokį mokestį įvesti Lietuvoje?
Tokiu pačiu principu – visą parą ir be darbuotojų – veikia keturios „Iki Go!“ prekės ženklo parduotuvės Lietuvoje:
- Didžioji g. 6, Vilniaus Senamiestyje;
- Stanevičiaus g. 3, šalia „Neste“ degalinės;
- Saulėtekio al. 2, šalia studentų bendrabučių;
- Kalvarijų g. 2, prie Žaliojo tilto.
„Iki“ Komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė aiškino, kad įeinant į šias parduotuves tereikia prie vartelių nuskenuoti banko kortelę, o apsipirkimo metu visas prekes galima dėti tiesiai į savo maišelį ar kuprinę ir tik išeinant pro vartelius patvirtinti mokėjimą.
Pasak jos, didelės raiškos kameros ir itin tikslūs svorio jutikliai identifikuoja, kokia prekę klientas pasiėmė ar grąžino atgal į lentyną. O visą procesą spartina ir nuolatos tobulėjantis dirbtinis intelektas:
„Esame pirmieji ir vis dar vieninteliai, lietuviams pristatę pasaulyje išpopuliarėjusią inovaciją – autonomines parduotuves. Statistika rodo, kad klientai vieno apsipirkimo metu praleidžia mažiau nei 2 minutes.“
Paklausta, ką mano apie įėjimo mokestį, G. Kitovė neslėpė, kad apie tokią galimybę prekybos tinklas girdėjęs yra, tačiau nusprendė užstato netaikyti.
„Norime, kad apsipirkimas būtų kuo lengvesnis ir patogesnis visiems mūsų pirkėjams tiek autonominėse, tiek įprastose „Iki“ parduotuvėse.
Jei pačioje pradžioje žmonės žiūrėjo į tokias autonomines parduotuves kaip į naujovę, dabar vilniečiai į jas užsuka vis dažniau, srautas jose šiuo metu nemenksta“, – komentavo atstovė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!