• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybinių kelių valdytoja bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) neteisėtai sulaikė 122,9 tūkst. eurų restruktūrizuojamos kelių ir tiltų statybos bendrovės „Šiaulių plentas“ lėšų už rajoninių kelių remonto darbus, nusprendė teismas. 

Valstybinių kelių valdytoja bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) neteisėtai sulaikė 122,9 tūkst. eurų restruktūrizuojamos kelių ir tiltų statybos bendrovės „Šiaulių plentas“ lėšų už rajoninių kelių remonto darbus, nusprendė teismas. 

REKLAMA

Apeliacinis teismas kovo 4 dieną panaikino Vilniaus apygardos teismo 2024 metų rugpjūčio 22 dienos sprendimą, kuriuo jis atmetė „Šiaulių plento“ ieškinį – juo įmonė prašė iš „Via Lietuvos“ priteisti 122,9 tūkst. eurų ir 3 tūkst. eurų palūkanų.

Šios lėšos sulaikytos pagal bendrovių pasirašytas 5 dinaminės pirkimo sistemos (DPS) sutartis, pagal kurias bendrovė suteikė kelių remonto darbams garantinį terminą.  

„Sutarčių (...) punktas (...), kurio pagrindu buvo ruošiami pirkimo dokumentai, kontekste nėra toks aiškus ir nedviprasmiškas, kaip tvirtina atsakovė („Via Lietuva“ – BNS)“, – nusprendė teismas. 

REKLAMA
REKLAMA

Advokatų kontoros „HubLegal“ partneris advokatas Vytautas Kaklys sako, jog teismo teigimu, sutartys buvo parengtos dviprasmiškai, o „VIA Lietuva“ atsako už tikslių ir aiškių konkurso sąlygų parengimą. 

REKLAMA

„Šis teismo sprendimas yra labai svarbus visiems viešiesiems pirkimams, nes perkančiosios organizacijos, permesdamos atsakomybę tiekėjams vien dėl to, kad tiekėjai yra profesionalai, dažnai pamiršta, kad ir perkančiosios organizacijos yra profesionalūs viešųjų pirkimų dalyviai, taip pat turintys pareigų“, – komentare BNS sakė V. Kaklys. 

„Šiaulių plentas“ teismui teigė, kad visų sutartyse numatytų ir atliktų remonto darbų dokumentai „Via Lietuvai“ buvo pateikti pernai sausį, o vasarį ji pateikė ir „Gjensidige“ laidavimo draudimo raštus, polisus ir apmokėjimo dokumentus, tačiau „Via Lietuvai“ netiko tai, kad rašte nurodyta trejų, o ne penkerių metų garantija.

REKLAMA
REKLAMA

„Sutarčių (...) punkte numatyta trejų metų garantija visiems atliktiems darbams reiškia, kad atsakovė („Via Lietuva“ – BNS) atsako už visus numatytų darbų trūkumus per trejų metų garantinį laikotarpį, todėl turi būti pateikta prievolių įvykdymo užtikrinimo priemonė, galiojanti trejus, o ne penkerius metus“, – teismui aiškino „Šiaulių plentas“.

Tuo metu „Via Lietuvos“ teigimu, sutartyje aiškiai nurodyta, kad garantinis terminas būtent šiems rangos darbams yra 5 metai. Anot jos, DPS sutartyje nurodytas tik trumpiausias garantinis laikas, kuris kiekvienai sutarčiai gali būti kitoks, o šiuo atveju yra ilgesnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Garantinio laikotarpio užtikrinimo terminas (....) neatitinka nusistovėjusios praktikos, kadangi ieškovės („Via Lietuvos“ – BNS) pateiktose anksčiau su ta pačia atsakove („Šiaulių plentu“ – BNS) sudarytose sutartyse garantinio laikotarpio užtikrinimo terminas visuomet sutapdavo su garantiniu terminu, kuris, kaip ir ginčo atveju, buvo 3 metai“, – nusprendė teismas.

Pagal 2023 metų birželį pasirašytas sutartis „Šiaulių plentas“ remontavo rajoninių kelių Joniškis–Linkaičiai–Staneliai–Gruzdžiai, Linkuva–Degesiai–Gedučiai, Šeduvos geležinkelio stotis–Vadaktai–Krekenava, Kuršėnai–Smilgiai–Aukštelkė ir Akmenė–Klyšiai–Dainoriai ruožus. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų