„Siekiame, kad renovacijos procesas sparčiai judėtų į priekį ir pradėti darbai nesustotų. Matydami, kad ne visiems paslaugų pirkėjams pavyksta sėkmingai paslaugas įsigyti per CPO LT, suteiksime alternatyvą – galimybę jas pirkti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais būdais, jeigu pirkimus vykdo perkančioji organizacija, arba pagal aplinkos ministro patvirtintą tvarką, jeigu pirkimus vykdo ne perkančioji organizacija“, – teigia Aplinkos viceministrė Daiva Matonienė.
Centrinės perkančiosios organizacijos elektroninis katalogas užtikrina skaidrumą, yra patogus, operatyvus, visiškai automatizuotas ir atitinka viešųjų pirkimų procedūras. Todėl paslaugų tiekėjai toliau bus raginami pirkti paslaugas visų pirma per CPO LT ir tik nepavykus jų įsigyti – pasinaudoti papildoma galimybe.
Kaip teigia D. Matonienė, pirkdamas renovacijos rangos darbus per Centrinės perkančiosios organizacijos elektroninį katalogą pirkėjas išloš daugiau. „Pirkimai per CPO LT vykdomi greičiau ir efektyviau, nes pasiūlymai pateikiami per 15 darbo dienų ir nėra jų apskundimo galimybės, vadinasi, ir teisminių ginčų. Tai leidžia smarkiai sutrumpinti darbų pirkimo procedūras. Tačiau jei dėl įvairių priežasčių paslaugų įsigyti nepavyksta, kviesime nesustoti ir įsigyti rangos darbus kitais būdais“, – teigia viceministrė.
Siūlomus pakeitimus Aplinkos ministerija pateiks Vyriausybei artimiausiu metu. Juos patvirtinus – šie nedelsiant įsigaliotų.
Aplinkos ministerija kartu su Ūkio ministerijos ir Centrinės perkančiosios organizacijos atstovais kiekvieną savaitę organizuoja susitikimus, kurių metu nuolat ieško priemonių renovacijos procesui spartinti ir siūlo būdus kylančioms problemoms spręsti. Suprasdama, kad tik dialogas su visomis pusėmis gali užtikrinti sėkmingos renovacijos procesą, Aplinkos ministerija kviečia savivaldybių atstovus, administratorius bei gyventojus ir toliau teikti savo pasiūlymus dėl renovacijos proceso efektyvinimo.