Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė Seime šią savaitę registravo pataisas, kuriomis iš Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo pavadinimo braukiamos žodis „pirmos“. Pakeitimais mokestį mokėti visais atvejais, kai keičiamas transporto priemonės valdytojas.
Išimtis būtų taikoma, kai keistųsi transporto priemonės savininko pavadinimas, jeigu jis būtų įmonė, arba fizinio asmens vardas ar pavardė, pavyzdžiui, ištekėjus.
Mokesčio dydis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų, jis priklausys nuo anglies dioksido (CO2) emisijos kilometrui dydžio. Visi automobiliai būtų apmokestinami nuo 130 gramų CO2 kilometrui.
Žemutinė mokesčio taikymo riba – 131-140 gramų CO2 kilometrui dyzeliniams, benzininiams ir dujiniams automobiliams. Dyzeliams automobiliams mokestis būtų nuo 30 iki 540 eurų, benzininiams – nuo 15 iki 270 eurų, dujiniams – nuo 13,5 iki 243 eurų.
Už taršiausius dyzelinius automobilius, kurių CO2 emisija viršija 301 gramą kilometrui, reikėtų mokėti 540 eurų, už benzinu ir dujomis varomus automobilius – atitinkamai 270 ir 243 eurus. Už mažiausiai taršius dyzelinius automobilius tektų mokėti 30 eurų, benzininius – 15 eurų, dujinius – 13,5 euro.
Šiuos pasiūlymus trečiadienį svarstys du Seimo komitetai.
Seimas spalio pabaigoje nepritarė panašiam Vyriausybės teiktam taršių automobilių mokesčio įstatymui, kuriuo irgi siūlyta mokestį, iš kurio į biudžetą kitąmet planuota surinkti 29 mln. eurų, mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį.
Tada keli „valstiečiai“ pasiūlė mokestį taikyti tik pirmą kartą registruojant automobilį.
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika anksčiau yra sakęs, kad vis tik bus grįžtama prie ministerijos anksčiau pasiūlyto mokesčio modelio, kuriam Seimas nepritarė.