Automobilių pardavimo ekspertas Paulius Valiukėnas perspėja, jog neretai naudotą automobilį perkantiems vairuotojams gali kilti grėsmė įsigyti jį tik su dalinai veikiančiomis saugos sistemomis, ra6oma pranešime žiniasklaidai.
Vietoje saugos oro pagalvių – varžos
„Oro pagalvės kiekvienoje transporto priemonėje yra vienas svarbiausių saugos elementų, galinčių išgelbėti tiek vairuotojo, tiek ir keleivių gyvybes. Šiuolaikiniai įrenginiai geba ne tik įvertinti automobilyje esančių žmonių kiekį ar nustatyti jų svorį, bet ir pagal važiavimo greitį priimti sprendimus, kiek ir kokio pripūtimo oro pagalvių turėtų išsiskleisti“, – pranešime cituojamas „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas.
Anot jo, nors saugos oro pagalvės šiais laikais atrodo tarsi savaime suprantama kiekvieno techniškai tvarkingo automobilio detalė, pasitaiko situacijų, kada automobilis gali būti parduodamas ir be šios saugumo sistemos.
„Neretai automobilių perpardavinėtojai, siekdami gauti didesnį pelną ir taip sutaupyti, konstruojant avarijoje nukentėjusį automobilį, kai kurių detalių, kaip pavyzdžiui, oro pagalvių, įmontavimą praleidžia. Norėdami patikros metu išvengti kompiuteryje metamos klaidos, vietoje jų įdeda specialias varžas, kurios apgauna oro pagalvių ir saugos diržų darbą kontroliuojančią SRS sistema – ją tikrinant rodoma, kad oro pagalvės yra savo vietoje“, – sako ekspertas.
Pasak P. Valiukėno, nuo galimų tragiškų padarinių padėti apsaugoti pirkėją gali speciali fiziška patikra oficialiame autoservise, naudojant diagnostikai skirtą įrangą bei kiekvieno sertifikuoto automobilių pardavėjo pateikiami, garantiją suteikiantys dokumentai. Juose nurodoma pilna automobilio istorija, lig šiol buvę savininkai, galimai įvykusios autoavarijos bei tikra, po kiekvieno aptarnavimo fiksuojama rida. Tiesa, dažniausiai tam pirkėjas turi atseikėti savo lėšas.
Pražūtingi defektai
Norint įsigyti tikrai saugią transporto priemonę, vien joje tinkamai sumontuotų oro saugos pagalvių nepakanka. P. Valiukėnas įspėja, kad kita, atitinkamos patikros reikalaujanti, bet neretai mažiausiai dėmesio transporto priemonės pirkimo metu sulaukianti dedamoji – automobilio konstrukcija. Jos patvarumą, galimai buvusias korekcijas bei esamą būklę patvirtinti gali tik specialūs išrašai, tokie kaip Nacionalinio automobilio paso (NAP) sertifikatas, kuris neretai yra įvardijamas kaip pagrindinis, kokybės garantiją galintis užtikrinti dokumentas.
„Nedažnai gali kilti mintis, jog parduodamas automobilis yra sukonstruotas iš dviejų ar net trijų automobilių. Deja, tačiau automobilių turguose tokių tragiškų kuriozų pasitaiko. Naujai suvirintas kėbulas jau niekada nebus tokio pat saugumo ir stiprumo, koks buvo prieš tai, tad galimos avarijos metu, važiuojant su tokiu automobiliu, tikimybė susižeisti bus kelis kartus didesnė. NAP sertifikatas pirkėjui suteikia garantiją, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga ir juo labiau nebuvo nurašyta“, – dėsto automobilių pardavimo ekspertas.
P. Valiukėnas pažymi ir tai, jog pirkėjams, transporto priemonę perkantiems automobilių turguje ar iš pavienių fizinių asmenų ir norintiems būti užtikrintiems pastarosios kokybe, tenka sugaišti ne tik daug laiko reikalaujančiose autoserviso patikrose, bet ir už tai atseikėti nemažą sumą.
„Tuo tarpu automobilį perkant iš sertifikuotų automobilių pardavėjų, pirkimo procesas neprailgsta. Klientas yra supažindinamas su automobilio būkle bei saugos sistemų komplektacija. Tai užtvirtina ir pateikiama galiojanti techninė apžiūra“, – teigia jis.
Automobilių ekspertas akcentuoja ir pirkimo-pardavimo sutarties svarbą įsigyjant transporto priemonę: „Pirkėjų žiniai, pirkimo-pardavimo sutartis taipogi yra garantija, kuri patikina, jog automobilis parduodamas be defektų. Joje pirkėjas gali paprašyti nurodyti visus automobilio elementus, dėl kurių automobilio pardavėjas privalo nurodyti jam žinomą informaciją, už kurią automatiškai ir atsako. Šia sutartį klientui išduoti privalo kiekvienas sertifikuotas automobilių pardavėjas.“