Vien per Juodojo penktadienio savaitę pirkiniams internetu gyventojai išleido dešimtis milijonų eurų, o prieššventinis apsipirkimas tęsiasi ir toliau.
Tačiau ne visi gyventojai gali tuo pasidžiaugti – vietoje pirkinių jie skaičiuoja patirtus nuostolius, o aiškintis tenka ir su policija.
Pervedė beveik 400 eurų, bet prekės negavo
Naujienų portalo tv3.lt skaitytoja Veronika papasakojo, kad ji prieššventinį laikotarpį prisimins kaip skaudžią pamoką ateičiai.
Pasak jos, iš įmonės „Dononta“ ji pirko sportui skirtą įrangą už beveik 400 eurų.
„Norėjau nustebinti savo vaiką ir nupirkti jam bėgimo takelį. Vienas iš pasiūlymų „iškrito“ internetinėje parduotuvėje „Dononta“.
Palyginus kainas su kitais pardavėjais, bėgimo takelio kaina tikrai atrodė gana patraukli, todėl nieko nelaukiau ir padariau užsakymą, pervedžiau pinigus“, – pasakojo Veronika.
Bet nerimą, pasak pašnekovės, sukėlė pradelstas pristatymo terminas.
„Su „Donontos“ atstovais bandžiau susisiekti pati, bet nei į el. paštu siųstus laiškus, nei į telefono skambučius niekas nesureagavo. Iškart supratau, kad tikriausiai pakliuvau į sukčių pinkles.
Ir tik vėliau tik internete paskaičiau komentarus, kad nuo „Donontos“ yra nukentėję kiti gyventojai. Net ir tie, kurie prekes užsisakė per „Varle.lt“ ar „Pigu.lt“.
Bendrovės „Dononta“ atstovai į naujienų portalo tv3.lt pateiktus klausimus neatsakė.
Įmonė sporto įrangos nepardavinėja?
Informaciją apie juridinius asmenis, įmones teikiančiame portale „rekvizitai.lt“ rašoma, kad „Dononta“ buvo įregistruota 2023 m. rugpjūčio 11 d., Vilniuje, o joje dirba 1 darbuotojas.
Pagal paskutinius duomenis, 2023 m. įmonė patyrė 868 eurų grynąjį nuostolį, tačiau 2024 m. spalio mėnesį atsiskaitė už mokesčius ir iš viso sumokėjo 185 eurus.
Tačiau nors ši bendrovė internetinėje parduotuvėje pardavinėjo sportinius reikmenis, nurodoma, kad pagrindinė įmonės veikla – akmens gaminių gamyba.
Apie galimai fiktyvią šios įmonės veiklą bei nenorą atsiskaityti liudija ir kitų gyventojų istorijos. Štai ką rašo gyventojai:
„Atkreipkit dėmesį, kad laiškų patvirtinime, kad prekės gautos, atsiunčia įmonė „Dodonta“, o [ne] UAB „Dononta“. Lengvai tariant – išdūrė mus visus.“
„Pirkau prekių iš šios „įmonės“. Nei el. paštas neegzistuoja, niekas! O pirkta per „Varlė.lt“. Ar pavyko kam nors susigrąžinti pinigus?“
„Užsisakiau treniruoklį už 300 eurų, bandžiau skambinti kiekvieną dieną, rašiau laiškus, jokio atsakymo. Parašiau pareiškimą per epolicija, žiūrėsim, ar pavyks atgauti pinigus...“
„Pirkau ir aš prekę iš šių sukčių lapkričio 13 d., kurios nesulaukiau. El. parduotuvė neveikia, el. paštas nepasiekia adresato, niekas neatsako. Parašiau į ePoliciją.
Įmonės adresas yra butas, kuriame registruota apie 1 500 įmonių ir kuriame niekas negyvena, bet stebi ateinančius. Įmonė gali būti parduota ir neperregistruota. Tikiuosi, policija suras galus.“
Vienas iš galimai nukentėjusių asmenų po pateikto skundo policijai, taip pat pasidalijo ir pareigūnu atsakymu.
„Pagal skelbimą įsigijo mini dviratį „Tunturi Cardio Fit M50“, sumokėjęs 107,56 eurus, tačiau įsigyto daikto negavo, taip pat nebuvo grąžinti pinigai. Pasisavintų pinigų vertė nevrišija trijų bazinių bausmių ir nuobaudų dydžių“, – rašoma policijos nutarime.
Pasipylė skundai
Naujienų portalui tv3.lt policijos atstovai taip pat patvirtino, kad jau yra sulaukę ne vieno gyventojo skundo dėl galimai neteisėtos bendrovės „Dononta“ veikos.
O Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė dar praėjusią savaitę patvirtino, kad buvo sulaukta mažiausiai 10 skundų.
„Į VVTAT vartotojai gali kreiptis, jei nepavyko ginčo išspręsti su pardavėju“, – kalbėjo pašnekovė.
Todėl, pasak D. Malinauskienės, gyventojai pirmiausiai raštu (pavyzdžiui, el. paštu) turi kreiptis į pardavėją, nurodydami savo reikalavimą.
„Pardavėjas vartotojui turi pateikti motyvuotą atsakymą per 14 dienų.
Jei gautas atsakymas vartotojo netenkina, ar atsakymas per 14 dienų nėra gautas, vartotojas gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
Patogiausia prašymą pildyti internetiniame portale“, – kalbėjo pašnekovė.
Pasak jos, labai svarbu pridėti apie galimą bendrovės neteisėtą veiką turimus įrodymus. Pavyzdžiui, pirkimą patvirtinantį dokumentą, susirašinėjimą su verslininku ir pan.
„Ginčo sprendimo procedūra pagal teisės aktus gali užtrukti iki 90 dienų su 30 dienų pratęsimo galimybe tam tikriems atvejams.
Žinoma, jei ginčo tyrimas nėra sudėtingas, procedūra baigiama greičiau. Vidutiniškai ginčas VVTAT išnagrinėjamas per 60 dienų. VVTAT sprendimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims, jei nei viena iš jų nesikreipia į teismą per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo“, – paaiškino D. Malinauskienė.
Internetinės bendrovės prisiima atsakomybę, pinigus grąžina
Tuo metu „Pigu.lt“ Komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas pripažino, kad bendrovė „Dononta“ iš tiesų buvo įtraukta į daugelio kitų pardavėjų sąrašą, t.y. prekes buvo galima įsigyti ne tiesiogiai iš „Pigu.lt“, bet bendrovės „Dononta“.
„Nors užsakymų ir nebuvo daug, reikšminga jų dalis nebuvo įvykdyti. Tokios veiklos netoleruojame – šiuo metu bendrovės veikla mūsų platformoje yra suspenduota“, – kalbėjo N. Mikalajūnas.
Pasak jo, pirkėjų, kuriems reikėjo grąžinti pinigus buvo nedaug – vienaženklis skaičius.
„Pinigus grąžinus paskutiniam pirkėjui, ši bendrovė visam laikui bus pašalinta iš mūsų „Marketplace“ (liet. prekyvietės).
Iš tiesų labai apmaudu, kad pirkėjai liko nuvilti – nuoširdžiai stengiamės ir investuojame į kuo geresnę klientų patirtį, deja, tokia aplaidžių partnerių veikla nubraukia mūsų darbą ir pastangas“, – kalbėjo N. Mikalajūnas.
Dar prieš kelias savaites bendrovės „Donontos“ internetinis puslapis buvo pasiekiamas, tačiau po pasipylusių gyventojų skundų šiuo metu jis yra nepasiekiamas.