Vilnius KET atsiradusią naujovę pritaikė miesto gatvėse ir šviesoforo sekciją įrengė Kareivių g. 11 sankryžoje. Pažymima, kad sekcija nebus painiojama su pagrindiniais signalais, nes ji dega tik balta spalva juodame fone.
„Nuspręsta pasirinkti būtent ties Kareivių g. 11 esančią sankryžą, nes čia išskirta A juosta, kuria juda vien tik viešasis transportas. Ši eismo juosta yra atskirta, todėl nėra konflikto su kitomis transporto priemonėmis, taip pat nėra pėsčiųjų perėjų“, – sako Robertas Markovskis, JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovas.
Tokių šviesoforo sekcijų, skirtų viešajam transportui, jau yra įrengta Skandinavijos šalyse, Vokietijoje, Estijoje ir kitose valstybėse. Ši KET naujovė gali ne tik palengvinti viešojo transporto eismą, bet ir prisidėti prie tvarumo, ekologijos sumažinant autobusų degalų sąnaudas.
Viešojo transporto sąlygų gerinimas yra tarpinstitucinio bendradarbiavimo rezultatas. JUDU prieš 3 metus šią iniciatyvą pasiūlė įteisinti Lietuvoje ir glaudžiai dirbant su LR Susisiekimo ministerija, Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir Vilniaus apskrities Vyriausiuoju policijos komisariatu KET pakeitimai buvo sėkmingai įgyvendinti. Kareivių g. 11 sankryžoje įrengtas pirmasis viešojo transporto „prioritetas“ leis daryti išvadas, ar toks funkcionalumas gerina viešojo transporto maršrutų greitį ir kokią tiesioginę naudą suteikia autobusų ir troleibusų judėjimui.
Kaip tai veikia
Viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija nedaro jokios įtakos judantiems automobiliams. Ji suteikia prioriteto teisę pirmam pajudėti išskirtinai tik viešajam transportui.
Kareivių gatvėje įrengta šviesoforo sekcija veikia taip:
kai pagrindinio šviesoforo signalas yra žalias – sekcija tuo metu neveikia, ir autobusai, troleibusai važiuoja degant žaliam signalui pagrindiniame šviesofore;
kai pagrindinio šviesoforo signalas – raudonas, įjungiama papildoma sekcija viešajam transportui ir jis pajuda pirmiau, kol automobiliai stovi prie pagrindinio šviesoforo ir laukia žalio signalo.
„Šviesoforo signalas, skirtas viešajam transportui, gali išspręsti jo judėjimą sudėtingose vietose. Šiuo metu pasirinkta Kareivių gatvės sankryža yra saugi ir jokių konflikto taškų neturinti vieta, tačiau matome galimybę tokią sekciją įrengti ir kitose vietose. Tai galėtų būti Laisvės pr. – Justiniškių g., Konstitucijos pr. – Lietuvos Statutų g. sankryžos. Taip pat galima suteikti pirmumą viešajam transportui išvažiuoti iš stotelių – pavyzdžiui, prie Žaliojo tilto. Čia centro link atvažiuojantis viešasis transportas turi sustoti dešinėje kelio pusėje esančioje stotelėje, o vos pervažiavus sankryžą – iškart ant tilto rikiuotis į kairę. Todėl jei matysime teigiamus rezultatus Kareivių gatvėje, mąstysime apie viešajam transportui skirtų šviesoforų įrengimą ir kitose miesto sankryžose“, – sako R. Markovskis.
Viešajam transportui skirtos sekcijos įrengimas buvo derinamas ne tik su institucijomis, tačiau jos veikimo principas paaiškintas ir viešojo transporto vairuotojams. Po įrengimo bus laukiama ir pačių vežėjų atsiliepimų, kokią įtaką tai daro kasdieniam jų darbui.
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Įmonė taip pat užtikrina saugų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.