• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Frazės „senelis iki bažnyčios sekmadieniais važiuodavo“ arba „tais metais gamykliškai taip ėjo“ – Lietuvos automobilių rinkos klasika. Iš pirmo žvilgsnio gali susidaryti įspūdis, kad šalyje automobilius vairuoja tik senyvo amžiaus žmonės, kurie savo transporto priemones naudoja itin retai. Gali pasirodyti, kad skelbimuose parduodamų automobilių būklė nepriekaištinga, tačiau realybė – visai kitokia.

Frazės „senelis iki bažnyčios sekmadieniais važiuodavo“ arba „tais metais gamykliškai taip ėjo“ – Lietuvos automobilių rinkos klasika. Iš pirmo žvilgsnio gali susidaryti įspūdis, kad šalyje automobilius vairuoja tik senyvo amžiaus žmonės, kurie savo transporto priemones naudoja itin retai. Gali pasirodyti, kad skelbimuose parduodamų automobilių būklė nepriekaištinga, tačiau realybė – visai kitokia.

REKLAMA

Nemaža dalis skelbimuose parduodamų automobilių – pargabenti į Lietuvą po rimtų avarijų Vakarų Europoje ar Amerikoje. Neretai jie mūsų šalyje atmestinai sutvarkyti ir nesaugūs parduodami miglą į akis pučiančių perpardavinėtojų. Būtent taip atsitiko ir naujienų portalo tv3.lt skaitytojui, kuris po avarijos automobilyje nerado oro pagalvių.

„Automobilį pirkau 2016-aisiais. Apie jo istoriją, atrodo, žinojau viską, nes pardavėjas nieko neslėpė. Žinojau, kad automobilis pirktas JAV aukcione, žinojau, kad buvo sudaužytas ir Lietuvoje remontuotas. Atrodė, kad tvarkytas jis neatmestinai, nes ir tuometinė kaina buvo šiek tiek didesnė nei kitų rinkos automobilių. Techninę automobilių apžiūrą iki šiol praeidavau be jokių problemų.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš keletą savaičių patekau į avariją, po kurios automobilis atsidūrė servise. Mechanikams pasirodė keista, kad po tokio smūgio neišsiskleidė oro pagalvės. Patikrinus paaiškėjo, kad jų visai nėra“, – aiškino pašnekovas.

REKLAMA

Tokia praktika, anot specialistų, nėra naujiena. Automobilius remontuojantys perpardavinėtojai siekia darbus atlikti kuo pigiau, todėl neretai kenčia ir remonto saugumas, ir automobilio kokybė.

Net ir kokybiškai suremontuoti automobiliai – nesaugūs

Su naujienų portalu tv3.lt bendravęs Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas atkreipė dėmesį, kad automobiliai, kurie dalyvavo rimtose avarijose, net ir kruopščiai sutvarkyti dažnai nėra saugūs.

REKLAMA
REKLAMA

„Rimtas avarijas su didelėmis kėbulo deformacijomis patyrę automobiliai po „prisikėlimo“ naujam gyvenimui beveik visais atvejais yra mažiau saugūs, nes tiesintas ar virintas metalas praranda dalį kėbulo saugumą užtikrinančių savybių. 

Prieš keletą metų dalyvavome eksperimente „Geležiniai spąstai“, kurio metu į keletą dalių buvo supjaustytas ir iš naujo suvirintas 15 metų senumo BMW automobilis. Vėliau jis sudaužytas 64 km/val smūgiu į sieną. Rezultatai patvirtino technikos ekspertų prielaidas, kad tokias pjūklo, suvirinimo procedūras patyręs automobilis yra mirtinai pavojingas“, – sako „Transeksta“ atstovas spaudai Renaldas Gabartas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Internetinio automobilių pardavimo portalo „Autoplius“ atstovas tikina, kad daug kas priklauso nuo paties smūgio. Dalyvavimas avarijoje nereiškia, kad automobilis nebėra saugus.

„Dalis automobilių, kurie yra atvežami iš JAV ar Europos, išties būna daužti. Tačiau tikrai ne visi. Ir tai nebūtinai turi būti problema žiūrint iš pirkėjo pusės. Automobilis gali būti daužtas tik lengvai (pavyzdžiui tik kėbulo apdailos dalys), o pagrindiniai mazgai nepažeisti. Tokiu atveju didelės problemos nėra.

REKLAMA

Saugumas priklauso nuo to, kaip automobilis buvo daužtas, kaip ir kur buvo tvarkomas. Jeigu automobilio tvarkymui naudojamos kokybiškos dalys, o darbai atliekami pas ilgą patirtį ir aukštus kokybės standartus taikančius meistrus – saugumui tai įtakos neturi. Tačiau jeigu tvarkoma pigiausiomis (kartais naudotomis) dalimis ir tai daro nepatyrę meistrai, problemos maskuojamos, o ne tvarkomos, nesilaikydami gamintojo standartų – saugumas kenčia“, – kalbėjo „Autoplius“ komunikacijos specialistas Gitenis Dauparas.

REKLAMA

Pigiausi variantai – ne visada geriausi

Renkantis naudotą automobilį akys dažniausiai krypsta į tuos, kurių kainos rinkoje mažiausios. Specialistai tikina, kad toks pasirinkimo būdas nėra teisingas.

„Norint neapsigauti, dažnu atveju nereiktų ieškoti pigiausio varianto. Automobilis ne veltui turi mažiausią kainą rinkoje – tikėtina, kad bus kabliukų“, – aiškino G. Dauparas.

Anot jo, norint išsirinkti tinkamiausią automobilį reikėtų nepagailėti keliasdešimties eurų automobilio patikrai servise:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Geriausia ir nedidelė investicija – automobilio patikra servise, dar geriau – autorizuotame. Tuomet esminių problemų nuslėpti tikrai nepavyks. Jei pardavėjas nesutinka automobilio tikrinti servise, tokio automobilio pirkti nereikėtų.

Reikėtų įvertinti ir pardavėjo reputaciją - jeigu parduodanti įmonė pateikia informaciją apie save, yra ilgiau veikianti – rizika stipriai sumažėja. Verta pasiteirauti pardavėjo apie buvusius eismo įvykius, tikslų atliktų darbų sąrašą, naudotas dalis. Jeigu tokią informaciją pardavėjas linkęs slėpti – reikėtų būti atsargiems. Taip pat verta patikrinti automobilio istoriją pagal VIN kodą.“

REKLAMA

Pašnekovas taip pat pastebi tendenciją, kad nors Lietuvoje ir yra tokių automobilių perpardavinėtojų, kurie į remonto darbus žvelgia atmestinai, lietuvius apgauti darosi vis sunkiau:

„Nors yra tokių importuotojų, kurie automobilius tvarko atmestinai, orientuodamiesi į kuo mažesnę remonto kainą, daug yra ir tokių, kurie automobilius tvarko nuoširdžiai ir kokybiškai, o pirkėjus su automobilio praeities traumomis supažindina, darbų nuotraukas parodo dar iki sukirtimo rankomis. Panašu, kad lietuviai automobilius perka vis atsakingiau.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų