• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilnietė Marija tikina, kad parduotuvėje prieš įsigyjant prekę reikia labai atidžiai žiūrėti, koks yra produkto kiekis. Moteris, daugybę metų dirbusi gamyboje, puikiai žino, kaip yra mažinama pakuotė, o kaina ir toliau išlieka nepakitusi.

Vilnietė Marija tikina, kad parduotuvėje prieš įsigyjant prekę reikia labai atidžiai žiūrėti, koks yra produkto kiekis. Moteris, daugybę metų dirbusi gamyboje, puikiai žino, kaip yra mažinama pakuotė, o kaina ir toliau išlieka nepakitusi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir tokių pirkėjų, kurie neatkreipia dėmesio į produkto pakuotę bei kainą, daugybė. Pasak ekonomistų, gamintojai kainų kelti jau nebegali, todėl dažnas mažina produkto kokybę arba jo kiekį. O šitokios manipuliacijos dažnai praslysta pro pirkėjų akis.

REKLAMA

Maskuojamas kainų šuolis

Kitaip šis reiškinys dar vadinamas „paslėpta“ infliacija, kuria maskuojamas kainų šuolis ir nuo jos gyventojai ne ką mažiau nukenčia.

„Jeigu tas pats gamintojas vietoje to, kad pabrangintų savo prekę, staiga pereina nuo didesnio pakelio prie mažesnio. Va, čia jau, matyt, susiduriame su paslėptosios infliacijos reiškiniu. Tiesiog jisai nenorėdamas atvirai kelti kainos, padaro štai tokį fokusą ir tikisi, kad jo prekės paklausa smarkiai nenukentės“, - sakė ekonomistas Gitanas Nausėda.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu prekybininkai tvirtina, kad mažėjančios produktų pakuotės – ne naujovė. Mat jau prieš keletą metų parduotuvių lentynose buvo galima rasti skirtingų dydžių pakuočių – ir ne tik pieno, bet ir varškės sūrelių, jogurto ar kitų gaminių.

„Kalbant apie pieną dažniausiai vertinama litro kaina, tačiau kalbant apie bet kurią kitą produkciją, tai nėra standarto. Jei jogurtai yra 180 gramų, tai jie gali būti ir 150 gramų, gali būti ir visiškai mažos pakuotės – 130 gramų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip sakyti, kad buvo kažkokia seniau nustatyta kaina ir paskui keičiantis pakuotei ji išliko tokia pati, tai būtų klaidinga. Kiekvienu kartu yra deramasi dėl konkrečios prekės“, - kalbėjo  Berta Čaikauskaitė, „Iki“ Viešųjų ryšių dep. Vadovė.

REKLAMA

Apgaulių ėmėsi prasidėjus krizei

Pasak ekonomistų, tokių manipuliacijų buvo griebtasi vos tik prasidėjus finansų krizei ir sumažėjus atlyginimams. Gamintojai ar mažmenininkai vis įžūliau ėmė mažinti produktų dydžius palikdami tokias pačias kainas.

Maža to, su tokia paslėpta infliacija, pasak ekonomistų, vis dažniau susiduria  kavinių bei restoranų lankytojai. Akivaizdžiai sumažėjusios porcijos ir prastesnės kokybės maistas – dar vienas paslėptos infliacijos pavyzdys.

REKLAMA

Tačiau viešbučių ir restoranų asociacija atšauna, kad bet kuris save gerbiantis restoranas taip niekada nesielgs, mat bijos prarasti klientą.

Dar visai neseniai Jungtinėje Karalystėje kilo skandalas, kai įžymiojo šveicariško šokolado „Toblerone“ gamintojas padidino tarpelius tarp parduodamo šokolado gabalėlių. Taip įprasta šokolado pakuotė sumažėjo nuo 400 iki 360 gramų. Tačiau kaina liko nepakitusi. Ir tokių pavyzdžių daugybė – dažniausiai „susitraukia“ šokolado, pieno gaminių net ir tualetinio popieriaus pakuotės.

Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų