Lietuvių gausa pasienyje Lenkija nesiskundžia. Gyventojai noriai leidžia pinigus kaimyninėje valstybėje, perka ir maistą, ir degalus. Lietuvos energetikos agentūros duomenys rodo, kad dyzelino litras šiuo metu Lenkijoje vidutiniškai septyniais euro centais pigesnis nei Lietuvoje – Lietuvoje jis kainuoja 1,54 euro, o Lenkijoje – 1,47 euro.
„200 milijonų planuota surinkti pajamų iš akcizo – jis nebus pasiektas. Kaip tik bus prarastas tas dalykas. Jeigu lietuvių vežėjui yra pigiau piltis Švedijoje, tai kažkas yra ne taip“, – teigia lietuviškų degalinių sąjungos atstovas Karolis Stasiukynas.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, po stipraus degalų užsipirkimo gruodį, pradėjus galioti naujiems mokesčiams, dyzelino pardavimai krito: lyginant šių ir praėjusių metų sausį, parduoto dyzelino kiekis litrais krito 34 procentais, o vasarį – 16 procentų.
„Degalinių praradimai pasienyje kai kur siekia ir 80 procentų. Nerimą kelia ir verslo segmentas su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, tai šiai dienai matome kritimą, kuris jau siekia apie 20 procentų“, – sako inovatyvios energetikos ir prekybos asociacijos prezidentė Kristina Čeredničenkaitė.
Valdantieji tikina, kad situacija yra gera
Nors vasarį, pasak VMI, litrais Lietuvos verslas pardavė mažiau dyzelino nei pernai per tą patį laikotarpį, paties akcizo eurais surinkta daugiau, nes mokestis nuo 2025 m. padidėjo. Dėl to verslui skambinant pavojaus varpais, valdžia aiškina, kad, jos akimis, situacija yra gera.
„Proporcingai daugiau padidinus dyzelino akcizus ir buvo siekiama mažinti dyzelino vartojimą. Mūsų prognozės kol kas pilnai pasiteisina, akcizų per 2 mėnesius šių metų, palyginus su praėjusių metų dviem mėnesiais, surinkta apie 20 procentų daugiau. Vadinasi, ir gynybos biudžetas atitinkamai pildosi“, – teigia finansų ministras Rimantas Šadžius.
„Tas pirmų dviejų mėnesių pardavimų kritimas buvo ženklus, bet nuspėjamas. Tuo tarpu dabar situacija normalizuojasi. Yra planuojama, kad per metus dyzelino bus parduota apie 6 procentus mažiau. Situaciją reikia stebėti toliau, bet kol kas dramatiškos situacijos nėra“, – tikina premjeras G. Paluckas.
Vyriausybė suvokia, kad dyzelinas Lenkijoje yra pigesnis, bet dėl to nepergyvena.
„Dyzelinas Lietuvoje yra truputėlį brangesnis, bet tai jokios katastrofiškos įtakos nei transporto sektoriuje, nei valstybės biudžetui nedaro. Degalų kainas nulemia ne tik akcizai. Čia klaidinga manyti, kad akcizų politika labai smarkiai veikia degalų kainas, žymiai smarkiau veikia naftos kainos, o taip pat degalų pardavėjų sumetimai. Jeigu stringa degalų pardavimas, tu turėtum konkurencinėje aplinkoje kainas sumažinti“, – sako R. Šadžius.
Premjeras Gintautas Paluckas neatmeta galimybės Lietuvai kartu su kitomis šalimis prašyti Europos Komisijos atidėti reikalavimus, įpareigojančius sparčiau didinti vadinamąją anglies dioksido dedamąją taršiam kurui. Dėl šių kylančių reikalavimų kasmet degalai brangsta.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
VISAS TV3 ŽINIAS ŽIŪRĖKITE ČIA:





































































































































































































































































