„Boeing“ neįgyvendino jokios sutartyje numatytos programos, kad užkirstų kelią JAV kovos su sukčiavimu įstatymų pažeidimams, rašoma antradienį teismui pateiktuose dokumentuose. Vyriausybė nurodė dar nenusprendusi, kokių veiksmų toliau imsis šioje byloje.
„Boeing“ oficialų atsakymą pateikti turi iki birželio 13 d. Antradienį paskelbtuose komentaruose bendrovė pabrėžė mananti, kad sutarties sąlygas įvykdė.
Per 2018 m. spalį ir 2019 m. kovą įvykusias dviejų orlaivių „Boeing 737-Max“ avarijas žuvo 346 žmonės. Tyrimo metu nustatyta, kad vieną avariją sukėlė brokuota orlaivio programinė įranga, turėjusi padėti pilotams, tačiau vietoje to labiau nei tikėtasi kliudžiusi valdyti orlaivį.
„Boeing“ sulaukė kritikos, mat, JAV valdžios institucijoms suteikiant atitinkamus sertifikatus, orlaivių gamintoja buvo paskelbusi, jog lakūnus mokyti naudotis šia programine įranga nėra būtina.
Pagal su JAV vyriausybe sudarytą sutartį „Boeing“ sumokėjo 243 mln. JAV dolerių baudą. Mainais į tai buvo atmesti remiantis JAV valdžios institucijoms pateikta informacija jai pareikšti kaltinimai dėl sukčiavimo.
Tačiau „Boeing“ turėjo įgyvendinti įstatymų reikalavimų vykdymo užtikrinimo ir etikos programą. Teisingumo departamentas pabrėžė, kad dėl šios nuostatos pažeidimo bendrovė gali būti patraukta baudžiamojon atsakomybėn.
Po minėtųjų avarijų modelio „737 Max“ orlaiviams keletą mėnesių buvo uždrausta pakilti į orą, kol „Boeing“ atliks būtinus pagerinimus.
Šiais metais bendrovė ir vėl sulaukė institucijų dėmesio – sausį skrydžio metu nuo JAV oro linijų „Alaska Airlines“ orlaivio „Boeing 737-9 Max“ atsiskyrė dalis korpuso.
Tuomet niekas rimtai nenukentėjo.
JAV vyriausybė pradėjo šio įvykio tyrimą, o Federalinė aviacijos administracija (FAA) pareikalavo, kad „Boeing“ pateiktų planą kokybės kontrolei gerinti. FAA taip pat iki atskiro pranešimo sustabdė bendrovės „Boeing“ planus plėsti modelio „737 Max“ orlaivių gamybos apimtis.