• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2023 metų keičiantis automobilių apmokestinimui, iki 2030 metų tikimasi surinkti 1,5 mlrd. eurų ir taip finansuoti transporto bei darnaus judumo pokyčius. 

Nuo 2023 metų keičiantis automobilių apmokestinimui, iki 2030 metų tikimasi surinkti 1,5 mlrd. eurų ir taip finansuoti transporto bei darnaus judumo pokyčius. 

REKLAMA

Kasmet būtų surenkama 40 mln. eurų automobilių registracijos mokesčio ir 150 mln. eurų jų naudojimo mokesčio, prognozuoja aplinkos ministras. 

„Pagrindinė šito fondo (Darnaus judumo fondo – BNS) pajamų sritis yra automobilio taršos mokestis, kuris jau yra pateiktas, tikiuosi pritarimo Seime. Jis yra ne prabangos ir turto mokestis, bet tai yra taršesnių automobilių CO2 apmokestinimas“, – Lietuvos banko Ekonomikos konferencijoje kalbėjo Simonas Gentvilas. 

Pasak jo, nepagrįsti būgštavimai, kad bus apmokestinti skurdesni gyventojai ar mažesnę perkamąją galią turinčios šeimos. 

REKLAMA
REKLAMA

„Tai netiesa. (...) Tikslas yra, kad gyventojai keistų savo automobilių pasirinkimą ir rinktųsi mažiau taršius“, – sakė ministras. 

REKLAMA

Jo teigimu, automobilio taršos mokestis pagal principą „teršėjai moka“ leidžia šaliai įgyvendinti taršos mažinimo tikslus ir plėsti viešąjį transportą. 

„Devynios iš dešimties kelionių Lietuvoje padaromos automobiliu, tai yra mažiausiai atsiperkanti, greičiausiai nuvertėjanti investicija. (...) Nacionaliniu, mikroekonominiu požiūriu mes turime gelbėti gyventojus nuo situacijų, kai jie priversti pirkti automobilį ir važiuoti, mes turime suteikti kolektyvines transporto priemones“, – kalbėjo S. Gentvilas. 

REKLAMA
REKLAMA

Iki 2027 metų visas didmiesčių viešasis transportas, taksi ir pavežėtojai turėtų naudoti tik atsinaujinančių išteklių energiją. 

Aplinkos ministerija siūlo keisti automobilių taršos apmokestinimą – didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį. Atnaujintas registracijos mokestis bus taikomas tik pirmai automobilių registracijai Lietuvoje.

Ministerijos duomenimis, pagal 2020 metais į Lietuvą įvažiavusių automobilių srautą, trečdaliui jų netektų mokėti registracijos mokesčio. Dar ketvirtadalis mokėtų iki 250 eurų, jei tai benzininis automobilis ir kiek daugiau – jei dyzelinis. Tuo metu 13 proc. taršiausių automobilių šis mokestis galėtų siekti iki 500 eurų ar daugiau. 

Savo ruožtu naudotojo mokesčio nereikėtų mokėti ketvirtadaliui savininkų, apie 20 proc. tektų mokėti iki 100 eurų per metus, o už pačius taršiausius – 200 eurų ir daugiau. 

Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų