• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kalendorinis rugsėjis į miestų gatves sugrąžino ir spūstis. Tiesa, retas susimąsto, kad kartais žalias šviesoforo signalas gali neužsidegti ir dėl pačių vairuotojų daromos klaidos.

Kalendorinis rugsėjis į miestų gatves sugrąžino ir spūstis. Tiesa, retas susimąsto, kad kartais žalias šviesoforo signalas gali neužsidegti ir dėl pačių vairuotojų daromos klaidos.

REKLAMA

Naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ Vilniaus miesto savivaldybei pavaldžios įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič komentavo, kad sostinėje, kaip ir daugelyje kitų didmiesčių, spūsčių problema yra pastebima.

Transporto priemonių kiekis miesto gatvėse didėja. Tos gatvėse nėra guminės, bandome taikyti inovatyvias priemones ir savo eismo valdymo sistemą tobuliname.

REKLAMA
REKLAMA

Galbūt pasikeitus žmonių keliavimo būdams, galvoju, kad tos spūstys vis dėlto turėtų kažkiek mažėti“, – kalbėjo pašnekovas.

REKLAMA

Rugsėjis, pasak A. Apanovič, yra pirmas mėnuo po vasaros, kai žmonės gatvėse išvysta primirštas spūstis.

„Didesnė spūsčių trukmė pasiekia spalio, lapkričio mėnesiais, kai prasideda artėjančios žiemos laikotarpis.

<...> Vidutiniškai skaičiuojame, kad papildomai kiekvieno vairuotojo ar keleivio kelionės trukmė spūstyse rytinio ir vakarinio piko metu papildomai padidėja nuo 15 iki 50 minučių. Aišku, tai priklauso nuo skirtingo gatvių intensyvumo“, – pasakojo A. Apanovič.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova antrina, kad spūsčių skaičius nuo rugsėjo mėnesio gerokai padidėja. Ji taip pat pažėrė kritikos ir dėl kai kurių priimtų sprendimų.

„Galiu pasakyti, kad problema nėra sprendžiama, nes dingo ir „žalieji koridoriai“, žieduose vis dar susidaro „kamščiai“, policija vis dar reguliuoja eismą, kažkodėl neanalizuojama, kodėl susiformuoja tokios spūstys. Tiesiog vis dar bandoma žmones priversti atsisėsti į autobusus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viena vertus, galbūt tai būtų sveikintina, tačiau tam reikia ir paruošti tą pagalvę, kad žmonės galėtų tikrai tuo patogiai naudotis“, – kalbėjo vairavimo instruktorė.

Paaiškino, kada žalio šviesoforo signalo lauksite ilgiau

Vis tik A. Apanovič dėmesį atkreipė į pačių vairuotojų daromas klaidas, kurios gali prailginti laukimo trukmę prie šviesoforais reguliuojamų sankryžų.

REKLAMA

„Turime priminti, kad vairuotojai turėtų taisyklingai, pagal Kelių eismo taisykles, sustoti prie sankryžos, t. y. prie STOP linijos. Ne tris metrus iki STOP linijos, kur jutiklis jūsų jau nebemato ir galbūt neužsidegs tas žalias šviesoforo signalas.

Iš tikrųjų tie jutikliai ir padeda mums suvaldyti tą eismo situaciją ir paskirstyti žalio šviesoforo signalo degimo trukmę atitinkamai pagal transporto srautus.

REKLAMA

Jeigu nėra transporto priemonių, tai atitinkamai mažinama ir žalio signalo degimo trukmė. Ir atiduodama tai krypčiai, kur yra didesnis eismo transporto intensyvumas“, – kalbėjo A. Apanovič.

Pasak jo, šiuo metu sostinėje veikia 12 vadinamųjų „žaliųjų koridorių“.

„Tačiau reikia taip pat atkreipti dėmesį, kad tie „žalieji koridoriai“ veikia irgi tam tikru principu – jei neviršijimas leistinas greitis. Nes yra apskaičiuota būtent pagal gatvės greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita sąlyga – „žaliasis koridorius“ negali būti dvipusis toje gatvėje, kur yra skirtingi sankryžų tipai ir konfigūracijos“, – sakė jis.

O. Židovlenkova pripažįsta, kad negalima atmesti ir kitų priežasčių, kodėl miestuose formuojasi spūstys.

Pasak jos, pastaruoju metu vairuotojai vis dažniau užsiima kokia nors pašaline veikla, pavyzdžiui, naudojasi telefonais.

REKLAMA

„Pasitaiko ir netgi kažkokių pasigražinimų prie vairo, valgymų. O tai tikrai blaško vairuotojus, nes jie negali laiku, ritmingai startuoti užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

Taip pat nesilaikoma saugaus atstumo, dėl kurio neretai įvyksta avarijos, o galiausiai ir susiformuoja spūstys“, – vardijo pašnekovė.

Visą laidą „Dienos pjūvis“ galite žiūrėti vaizdo įraše, esančiame straipsnio viršuje. 

Svarbiausios dienos naujienos, ekspertų ir politikų įžvalgos bei komentarai aktualių pokalbių laidoje „Dienos pjūvis“ – kiekvieną darbo dieną naujienų portale tv3.lt ir platformoje TV3 Play.

REKLAMA
Taip ir turėjo būt
Taip ir turėjo būt
Jūs visi turite automobilius 9 iš 10į darbą važiuoja į darželius, į mokyklas į santariškes . Tai kodėl išrinkote benkunską, o prieš tai šimašių ? benkunskas į rinkimus ėjo su šūkių gana nesamonių. O dabar siaurina gatves toliau, pridaro salelių viduryje važiuojamos dalies. Prašo kaimiečių registruotis Vilniuje, nes jam negana pinigų , kuriuos jis plėšia iš onkologinių ligonių už parkavimą ir iš visos Lietuvos ligonių ir iš poliklinokos pacientų.Jis nupirks dar 10 elektrinių laivelių ir pastatys 10naujų stadionų ir 10 tiltų, ten kur nereikia.
idiotai, susiaurinot gatves, o dabar teigiate, kad ,,gatvės nėra guminės"
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų