Išanalizavęs muitinės duomenis leidinys nustatė, kad nuo 2022 metų kovo iki šių metų kovo į Rusiją buvo importuota originalių „Boeing“ ir „Airbus“ atsarginių dalių už mažiausiai 18 mlrd. rublių. Didžioji dalis jų į Rusiją patenka per JAE, Kiniją ir Turkiją, tačiau dalį jų pardavė ir lietuviška įmonė „Right Direction Aero“.
Rusijos oro bendrovė „I FLY Airlines“ iš Lietuvos bendrovės įsigijo orlaivių dalių – Europos ir Amerikos gamintojų, įskaitant ir „Boeing“, atsarginių dalių už daugiau kaip 145 mln. rublių (1,5 mln. eurų). Tarp dalių – temperatūros jutikliai, klozetai, varžtai, veržlės ir kita.
Bendrovės „Right Direction Aero“ direktorius ir savininkas Pavelas Chalapovas „Svarbioms istorijoms“ teigė, kad dalis jis pardavė ne Rusijos „I FLY Airlines“, o Kirgizijos bendrovei „Cargoline“ – ji įregistruota praėjus mėnesiui nuo karo Ukrainoje pradžios, kai „Airbus“, „Boeing“ ir kiti detalių gamintojai uždraudė Rusijos oro bendrovių veiklą.
Pagal dokumentus atsarginės dalys buvo vežamos į Kirgiziją, tačiau muitinės duomenys rodo, kad jos iš tikrųjų keliavo į Rusiją.
V. Chalapovas teigė, kad „Cargoline“ vadovas Azamatas Alkadyrovas jį patikino neturintis jokių ryšių su sankcionuotomis rinkomis ir Rusija, o lėktuvų dalys įmonei buvo parduotos su sąlyga, kad ji negalės jų reeksportuoti į Rusiją.
Lietuvos bendrovės buhalterė Irina Šaltis LRT radijui teigė, kad kilus įtarimams dėl Kirgizijos bendrovės, bendradarbiavimas buvo nutrauktas.
„Žinoma tik tiek, kad atsirado kažkokių įtarimų, buvo nutraukti visi santykiai, visa kita nežinau. Nė vienos rusiškos įmonės, nei pinigų iš Rusijos mes negavome. Apskaitoje nėra nė vienos rusiškos įmonės“, – sakė I. Šaltis.