Didžiausia Rusijos automobilių gamintoja laikoma „AvtoVAZ“ kreipėsi į regioninę kalėjimų tarnybą prašydama padėti jai išspręsti darbo jėgos trūkumo problemą.
Dėl valdžios padidintų gamybos tikslų „Ladas“ ir „Nivas“ gaminanti įmonė prašo jai skirti priverstiniams darbams nuteistų kalinių.
Tiek dėl darbo jėgos trūkumo, tiek dėl to, kad sankcionuotoms ir prastovose esančioms įmonėms draudžiama paprastai atleisti darbuotojus, oficialus nedarbo lygis Rusijoje sumažėjo iki rekordiškai žemo 3,3 proc. lygio.
Kaip pastebi ekonomistai, tai taip pat gerokai stabdo šalies ekonomikos augimą.
Praėjusių metų rugsėjį pradėjus vykdyti mobilizaciją šimtai tūkstančių daugiausia jaunų darbingo amžiaus vyrų buvo pašaukti į kariuomenę, o kiti pabėgo iš šalies, kad išvengtų šaukimo ir, tikėtina, greitos mirties fronte.
Rusijos federalinės kalėjimų tarnybos Samaros regiono padalinys FSIN pranešė, kad susitiko su įmone „AvtoVAZ“, kuri norėjo padidinti gamybos tempą ir apimtis.
„AvtoVAZ“ atsisakė viešai komentuoti tokį prašymą.
Tuo metu Samaros FSIN nenurodė, kuo grindžiami „AvtoVAZ“ gamybos augimo tikslai.
Oficiali Kremliaus režimo statistika rodo, kad praėjusiais metais visos Rusijos gamyklos bendrai pagamino tik 450 000 automobilių – tai blogiausias pramonės rezultatas nuo Sovietų Sąjungos žlugimo.
„Atsižvelgdamas į tai, taip pat į itin įtemptą padėtį Toljatyje ir Samaros srityje, gamyklos atstovas paprašė (kalėjimų tarnybos) vadovybės paramos ir pagalbos atrenkant darbuotojus įmonei iš nuteistųjų priverstiniam darbui“, – pranešė kalėjimų tarnyba.
Šiais metais „AvtoVAZ“ jau susidūrė su komponentų trūkumu, nes dėl sankcijų Vakarų tiekėjai atsisakė teikti gamyklai automobilių dalis ir įvairią įrangą.