Atskleidė gudravimo schemą
„Dažnai naudojuosi „Bolt“ paslaugomis, todėl nustebau, kai trečią kartą pasikartojo ta pati nemaloni situacija, po kurios paslauga už pavežėjimą pabrango daugiau, kaip dvigubai“, – sakė moteris.
Pasak jos, iškvietus pavežėją per mobiliąją aplikaciją, visus tris kartus vairuotojai atšaukė kelionę, palaukę gatvėje prie jos kiemo vos kelias sekundes. Atsiradus nuorodai, kad reikia pakartotinai užsakyti paslaugą, kitas vairuotojas atvykdavo akimirksniu, tik jau kaina būdavo kelis kartus didesnė. „Neabejoju, kad vairuotojai jau žino mano adresą ir žino, kad būsiu susiruošusi, todėl vis tiek važiuosiu, bet kai trečią kartą atsitiko tas pats ir mano kelionė pabrango daugiau nei dvigubai – nusprendžiau nebetylėti“, – pasakoja ji.
Moteris teigia paklaususi ir pačių vairuotojų, kodėl jos kelionė pabrango, o pastarieji tvirtinę, kad kainos kyla dėl atsiradusios didelės paklausos ir vairuotojų užimtumo. „Manau, kad čia kažkoks gudravimas vyksta, nes iš trijų kartų du kartus važiavau dienos metu, kai tikrai nebuvo jokio piko“, – stebėjosi moteris.
Kaunietė įtaria, kad „Bolt“ vairuotojai gali būti susimokę, kaip pergudrauti programėlę ir dirbtinai sukelti kelionės kainas.
„Galbūt tuo metu, kai vienas vairuotojas nuvažiuoja, o „ant ledo“ palikta keleivė ima antrą kartą kviestis pavežėją, tas neva nuvažiavęs vairuotojas iš tos pačios vietos taip pat registruoja iškvietimą ir taip padidėja automobilių paklausa, o drauge ir pavežėjimo įkainis“, – spėliojo moteris.
Pasak jos, pirmąjį kartą pavežėją ji kvietėsi nedideliam atstumui miesto centre – pradžioje degė 2 eurų įkainis, o žaibiškai nuvažiavus iškviestam automobiliui, antram užsakymui užsidegė net 4,60 eurų kelionės tarifas. Panašiai nutiko ir iš miesto centro susiruošus į Jonavos gatvę, kai vietoje 3 eurų teko pakloti beveik 8 eurus. „Tokiais įkainiais Kaune jau seniai neteko važiuoti, matyt, teks grįžti prie įprasto taksi“, – apgailestavo moteris.
„Bolt“ vadovo komentaras
Kad kaunietės įtarimai dėl „Bolt“ pavežėjų gudravimo gali būti pagrįsti, rodo ir portalui „Kas vyksta Kaune“ atsiųsti „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus komentarai. „Kelionės kaina realiu laiku kinta, t.y. ir didėja, ir mažėja, nes „Bolt“ kainodara yra dinaminė. Tai reiškia, jog kelionės įkainis priklauso nuo to, koks vietovėje esančių pavežėjų bei juos kviečiančiųjų santykis. Kuo daugiau žmonių automobilį kviečia į tą pačią vietą, tuo įkainis didesnis, nes vairuotojų skaičius yra ribotas“, – teigė A. Pacevičiaus.
Pasak „Bolt“ vadovo, pavežėjimo platforma yra automatizuota ir vairuotojai negali nulemti kelionių kainos, nes iškvietimo metu jie nemato nei galutinio kelionės tikslo, nei preliminaraus įkainio. Tačiau pavežėjo pajamos tiesiogiai priklauso nuo kelionės įkainio, nes jis ir yra vairuotojo pajamos, neatskaičiavus „Bolt“ komisinio mokesčio, kitų privalomų mokesčių bei automobilio sąnaudų.
Vis dėlto anot A. Pacevičiaus, didžiuosiuose miestuose išaugus paklausai, „Bolt“ pavežėjų pajamos rekordiškai išaugo ir gegužę per valandą vidutiniškai siekė net 14 eurų, todėl vadovas paragino prie „Bolt“ prisijungti naujų vairuotojų. Jie vairuotojų būtų daugiau, akivaizdu, kad pigtų ir kelionės.
Bendrovė „Bolt“ taip pat informavo: „Jei vairuotojas nepagrįstai atšaukė užsakymą ar keleivio laukė taip trumpai, kad keleiviui nebuvo įmanoma suspėti ateiti iki automobilio, keleiviams rekomenduojame kreiptis į Klientų aptarnavimo komandą per „Bolt“ programėlę. Primename, kad jei vairuotojas ilgai laukia keleivio, po 3 min. keleiviui pradedamas skaičiuoti laukimo mokestis, o po 8 min. laukimo vairuotojas gali atšaukti kelionę.“
Autorius: Brigita Sabaliauskaitė