• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Beveik savaitė: Sueco kanale antradienį užstrigęs laivas jau pajudėjo

papildyta: 09.09 val.

Ant seklumos Sueco kanale užstrigęs ir beveik savaitę jį blokavęs milžiniškas konteinerių laivas „MV Ever Given“ pirmadienį pajudėjo, praneša laivybos stebėjimo tarnybos.

Ant seklumos Sueco kanale užstrigęs ir beveik savaitę jį blokavęs milžiniškas konteinerių laivas „MV Ever Given“ pirmadienį pajudėjo, praneša laivybos stebėjimo tarnybos.

REKLAMA

Tinklalapiai „Vesselfinder“ ir „Myshiptracking“ nurodo, kad „MV Ever Given“ laivagalis nutolo nuo vakarinio kanalo kranto.

Tai patvirtino ir prie Sueco kanalo esantis naujienų agentūros AFP šaltinis.

Sueco kanalo administracijos vadovas Osama Rabei sakė, kad laivas pasuktas „teisinga kryptimi“.

„Laivo padėtis buvo perorientuota 80 procentų teisinga kryptimi. Laivagalis... pajudėjo 102 metrus nuo kranto“, palyginti su ankstesniu 4 metrų atstumu nuo kranto, pranešime sakė O. Rabei.

400 metrų ilgio su Panamos vėliava plaukiojantis laivas „MV Ever Given“ antradienį užstrigo skersas kanale, užtverdamas bet kokį judėjimą šiuo vandens keliu, smarkiai sutrumpinančiu kelią tarp Azijos ir Europos bei Šiaurės Amerikos plaukiojantiems laivams.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau nei 300 laivų, gabenančių įvairius krovinius, pradedant žalia nafta ir baigiant galvijais, laukia, kol galės praplaukti kanalu, o dalis laivininkystės kompanijų nukreipia laivus per Gerosios vilties kyšulį, plaukiant aplink Afrikos žemyną. 

REKLAMA

Naktį keli žemsiurbiai išvalė aplink „MV Ever Given“ 27 000 kubinių metrų dumblo ir smėlio, o buksyrai mėgina jį nutempti.

Nors dabartinėje padėtyje laivas yra pažeidžiamas, bendrovė „Shoei Kisen Kaisha Ltd.“, kuriai priklauso „MV Ever Given“, pirmadienį atmetė tokius susirūpinimus sakydama, kad laivo variklis veikia ir kad jis galės normaliai plaukti, kai bus išlaisvintas.

Laivo operatoriai nenurodė, kada vėl gali būti atidarytas vienas iš judriausių pasaulio laivybos kelių.

REKLAMA
REKLAMA

Garsus laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ nurodo, kad bendrai viena Sueco kanalo uždarymo diena sutrikdo daugiau kaip 9 mlrd. dolerių (7,6 mlrd. eurų) vertės prekių judėjimą šiuo vandens keliu. Ketvirtadalis kasdienio eismo Sueco kanalu yra susijęs su konteineriniais laivais, tokiais kaip „MV Ever Given“.

2018 metais pastatytas kone 400 m ilgio ir 59 m pločio „MV Ever Given“ yra tarp didžiausių prekinių laivų pasaulyje ir vienu metu gali gabenti maždaug 20 tūkst. konteinerių. Anksčiau jis buvo Kinijos uostuose ir plaukia į Roterdamą Nyderlanduose.

1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų