• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tikėtina, kad vienu iš baisiausių savo gyvenimo momentų pilotas įnirtingai ėmėsi veiksmų, kad išgelbėtų žmonių gyvybes, kai lėktuvas staiga buvo užgrobtas. 1996 m. lapkričio 23 d. iš Adis Abebos (Etiopija) į Nairobį (Kenija) turėjusio skristi lėktuvo keleiviai atsidūrė siaubingoje situacijoje, skelbia portalas „Unilad“.

Tikėtina, kad vienu iš baisiausių savo gyvenimo momentų pilotas įnirtingai ėmėsi veiksmų, kad išgelbėtų žmonių gyvybes, kai lėktuvas staiga buvo užgrobtas. 1996 m. lapkričio 23 d. iš Adis Abebos (Etiopija) į Nairobį (Kenija) turėjusio skristi lėktuvo keleiviai atsidūrė siaubingoje situacijoje, skelbia portalas „Unilad“.

REKLAMA

Praėjus 20 minučių po pakilimo, trys užgrobėjai bandė perimti skrydį, vienas iš jų atsistojo ir nubėgo praėjimu į pilotų kabiną, o paskui jį nusekė kiti du. Bėgant girdėjosi, kaip vienas iš vyrų pasakė, kad keleiviai liktų savo vietose, nes jis esą turi bombą.

Reikalavo keisti kursą

Užgrobimo incidento ataskaitoje teigiama, kad nusikaltėliai turėjo gaisro atvejui skirtą kirvį ir gesintuvą. Patekę į pilotų kabiną ir pasikalbėję su pilotu, jie pareikalavo pakeisti kursą į Australiją.

REKLAMA
REKLAMA

Pilotas bandė su jais aiškintis, primygtinai tvirtindamas, kad lėktuvas paprasčiausiai neturi degalų tokiai kelionei. Jis netgi pasiūlė papildyti degalų atsargas Mombasoje, Kenijoje, tačiau užgrobėjai atsisakė.

REKLAMA

Tragiškai pasibaigus įtemptai priešpriešai ir galiausiai lėktuvo degalų atsargoms, lėktuvas nukrito į Indijos vandenyną netoli Komorų salų.

Nuo smūgio lėktuvui atsitrenkus į rifą, žuvo 125 lėktuvu skridę žmonės, įskaitant šešis įgulos narius ir tris užgrobėjus. 38 skrydžio keleiviai buvo sunkiai sužeisti, o du keleiviai patyrė nesunkius sužalojimus ir keturi iš lėktuvo nuolaužų išlipo sveiki.

Bandė nuraminti keleivius

Užgrobimo metu juodojoje dėžėje pavyko užfiksuoti besipriešinančio piloto žodžius ir jo nuolatinius bandymus išgelbėti lėktuve esančių žmonių gyvybes.

REKLAMA
REKLAMA

42-ejų metų pilotas kapitonas Leulas Abtate‘as bandė perduoti raminančią žinutę lėktuve buvusiems žmonėms.

Jis pasakė: „Ponios ir ponai, tai jūsų pilotas, mums baigėsi degalai, šį kartą netekome vieno variklio, laukiame avarinio nusileidimo, ir tai viskas, ką galiu pasakyti. Mes jau praradome vieną variklį, todėl prašau visų keleivių reaguoti ..... į užgrobėjus ....“

„Aš jau esu žuvęs“

Kai sugedo abu varikliai, užgrobėjai liepė L. Abtate‘ui neliesti valdymo įtaisų, kitaip jį nužudys,

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis atsakė: „Aš jau esu žuvęs, nes pilotuoju lėktuvą be variklio galios“.

Nepaisydamas jų prieštaravimų, pilotas toliau tęsė veiksmus ir vienu metu pasakė: „Man negalima nurodyti, kur mane nužudysite. Aš jau esu miręs žmogus, valdantis lėktuvą be degalų. Dėl mano atsakomybės bent jau keleiviai turi žinoti tikrąją būklę“.

Nepaisant didžiulio aukų skaičiaus, ekspertai katastrofą vertino kaip iš dalies sėkmingą, nes dėl piloto pastangų kai kurie žmonės liko gyvi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų