Didžiulis 173 metrų ilgio ir 15 metrų pločio laivas yra skirtas vesti tanklaivius, transportuojančius suskystintas dujas iš Arkties.
Per pastaruosius bandymus siekta patikrinti bendrąjį ledlaužio veikimą ir manevringumą, sakė Rusijos ledlaužių laivyną valdančios įmonės „Atomflot“ generalinis direktorius Mustafa Kaška.
Tačiau per pirmąjį savo plaukiojimą „Arktika“ naudojo ne atominius, o dyzelinius variklius.
Statytojų teigimu, laivas galės laužti iki 2,8 metro storio lygų ledą nemažindamas greičio.
2016 metais į vandenį nuleistas „Arktika“ yra pirmasis iš kelių planuojamų pastatyti šios klasės laivų, turinčių reikšmingai padidinti krovinių gabenimą vadinamuoju Šiaurės jūrų keliu, jungiančiu Ramųjį ir Atlanto vandenynus, taip pat užtikrinti, kad jis būtų atviras ištisus metus.
Arktyje slypi didžiuliai naftos ir dujų ištekliai, į kuriuos pretenduoja Rusija ir kitos valstybės, įskaitant JAV, Kanadą ir Norvegiją.
Naujieji ledlaužiai taip pat palengvins Rusijai gabenti angliavandenilių krovinius į Pietryčių Aziją.
Galutinius „Arktika“ bandymus planuojama atlikti kovą ir balandį, o nuo gegužės laivas turėtų būti pradėtas eksploatuoti.
Šiuo metu statomi du kiti panašūs laivai – „Ural“ ir „Sibir“.
Ekonomikos plėtra Arkties regione yra vienas pagrindinių prezidento Vladimiro Putino tikslų.