• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Strateginių bombonešių kurie nukentėjo per Ukrainos saugumo tarnybos (SBU) specialiąją operaciją „Voratinklis“, pakeitimas užtruks ne vienerius metus ir dar labiau atitolins Rusijos Federacijos modernizavimo programą.

Strateginių bombonešių kurie nukentėjo per Ukrainos saugumo tarnybos (SBU) specialiąją operaciją „Voratinklis“, pakeitimas užtruks ne vienerius metus ir dar labiau atitolins Rusijos Federacijos modernizavimo programą.

REKLAMA

Apie tai praneša agentūra „Reuters“, remdamasi Vakarų karinės aviacijos ekspertais. Du JAV pareigūnai agentūrai teigė, kad Amerika Kremliaus aviacijos nuostolius įvertino taip: nukentėjo iki 20 karinių orlaivių, dar apie 10 buvo sunaikinta.

Nors Maskva tikina, kad sugebės viską suremontuoti, karo tinklaraštininkai rašo apie sunaikintus arba smarkiai apgadintus maždaug tuziną orlaivių. Jie kaltina Rusijos vadovybę aplaidumu.

REKLAMA
REKLAMA

Analitikai teigia, kad šių lėktuvų sunaikinimas neturės didelės įtakos Rusijos branduolinio smūgio pajėgumams, nes juos daugiausia sudaro sausumos ir povandeninių laivų raketos.

REKLAMA

Tuo pat metu Londone įsikūrusio analitinio centro RUSI aviacijos ekspertas Justinas Bronkas sakė, kad Rusija bombonešius Tu-95MS ir Tu-22M3 naudojo ne tik masiniam Ukrainos bombardavimui, bet ir patruliavimui Arktyje, Šiaurės Atlante ir Šiaurės Ramiajame vandenyne, demonstruodama savo jėgą Vakarams.

Jo duomenimis, plataus masto invazijos į Ukrainą pradžioje Maskva turėjo 50-60 lėktuvų Tu-95MS, apie 60 Tu-22M3 ir apie 20 sunkiųjų bombonešių Tu-160M, galinčių nešti branduolinį ginklą. Jis apskaičiavo, kad rusai jau prarado daugiau kaip 10 proc. bendro Tu-95MS ir Tu-22M3 lėktuvų parko: „Šie nuostoliai sukels didelį spaudimą pagrindinėms Rusijos pajėgoms, kurios ir taip veikė maksimaliu pajėgumu“.

REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinio strateginių studijų instituto Londone aviacijos ir kosmoso ekspertas Douglas Barry pažymi, kad sovietmečiu sukurti bombonešiai buvo modernizuoti, tačiau jų gamybos nebeliko. Be to, avionikos sistemoms labai svarbūs mikroprocesoriai, o jų tiekimui taikomos sankcijos.

Nors Rusijos pusė modernizuoja savo Tu-160 bombonešių parką, naujų lėktuvų gamyba vyksta lėtai – keturi vienetai per metus, kaip teigia rusų tinklaraštininkas. Tuo tarpu pradinė perspektyvinio tolimojo nuotolio aviacijos komplekso gamyba gali būti pradėta tik kitais metais

Hansas Christensenas, Amerikos mokslininkų federacijos Branduolinės informacijos projekto direktorius, mano, kad Maskva neturės jėgų paspartinti „Tupolev PAK DA“ planų, nes jau dabar atideda kitus svarbius gynybos projektus, tarp jų ir naują tarpžemyninę balistinę raketą „Sarmat“.

 

 

REKLAMA
seni buvo tie lėktuvai
seni buvo tie lėktuvai
rusų rankos nekreivos pasidarys naujų,juk jie ne kokie tai klumpakojai lietuviai kurie gali tik loti, laižyti subines ir senų vokiečių subines mazgoti.
o man toks klausimukas kilo.pagal branduoline sutarty strategine aviacija turi atvirai stovet aerodromuose,kad is palydovo butu matyt.o tie seni sovietiniai lektuvai,pagaminti dar 1970 ar 1980 metais isvis dar skraidantys buvo? kazkaip silpnokai dege,zinant koks aviacinis kuras degus..ant sparnu mates senu padangu prideta,todel ir dumai juodi?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų