Sausio 3-ąją Bosforo sąsiaurį stebintys turkų tinklaraštininkai paskelbė tempiamo sugedusio „Orsk“ nuotraukas. Tinklapis „Avia.Pro“ pažymi, kad apie laivo gedimus skelbiama prieštaringa informacija: vienais duomenimis, „Orsk“ sugedo dar prie Sirijos krantų, kitais – netoli Turkijos, prieš pat įplaukiant į Bosforą. Rusijos žiniasklaidoje buvo skelbiama ir apie galimą sabotažą pačiame laive, tačiau tai patvirtinančios informacijos nėra.
Rusijos karinis laivynas kol kas neskelbia su incidentu susijusios informacijos.
„Juodosios jūros laivyno didysis desantinis laivas „Orsk“, projektas 1171, turės būti remontuojamas dėl variklio gedimo. Apie tai šeštadienį pranešė šaltinis Krymo kariuomenės struktūroje. <...> Šaltinis patikslino, kad remonto trukmės laikas priklausys nuo to, kaip greitai pavyks surasti atsargines dalis ar jas pagaminti“, – rašoma TASS. „Orsk“ Rusijos kariniam laivynui tarnauja jau daugiau nei 50 metų.
Rusijos didieji desantiniai laivai į Siriją gabeno kariuomenės krovinius. Šie laivai gali plukdyti didelę šarvuotą techniką, įskaitant ir tankus. Praėjusiais metais „Orsk“ mažiausiai triskart plaukė į Tartusą, kur yra įsikūrusi Rusijos kariuomenės ir karinio laivyno bazė Viduržemio jūroje. Gruodį laivas į Siriją nugabeno transporto priemonių, ginklų ir amunicijos. „Orsk“ gali vienu metu gabenti iki 1,5 tūkst. tonų sveriantį karinį krovinį.
Praėjusių metų gruodžio viduryje užsidegė remontuojamas Rusijos lėktuvnešis „Admiral Kuznecov“. Numatyta remonto darbų kaina – apie 80 mlrd. rublių (daugiau nei 1 mlrd. eurų). „Kommersant“ šaltinių kariniame Rusijos laivyne teigimu, gaisro nuostoliai gali siekti ir 95 mlrd. rublių (apie 1,3 mlrd. eurų), nes nukentėjo ne tik pats laivas, tačiau ir jo remonto metu veikusi speciali įranga.