Nors teisėjai Verstappenui skyrė 10 sekundžių baudos, daugelis sirgalių įsitikinę – bausmė buvo per švelni, o situacija priminė garsųjį Michaelio Schumacherio incidentą 1997 m., kai šis tyčia kliudė Jacquesą Villeneuve‘ą ir vėliau buvo diskvalifikuotas iš visos sezono įskaitos.
Drama in the closing stages of the race! 😱
Max Verstappen drops to P10 following a 10-second penalty for causing a collision with George Russell #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/anhkyJ92pkREKLAMAREKLAMA— Formula 1 (@F1) June 1, 2025
Diskusijose netrūko palyginimų su praeities skandalais, o kai kurie komentatoriai reikalavo griežtesnių sankcijų. Tarp jų – ir 2016 m. pasaulio čempionas Nico Rosbergas, kuris viešai pasmerkė Verstappeno elgesį:
„Pirmame incidente kaltas buvo George‘as. Jis buvo pernelyg agresyvus, tinkamai neparuošė lenkimo ir nepaliko vietos Maxui, kuris turėjo išvažiuoti už trasos ribų. „Red Bull“ tada susimovė – jie pranešė Maxui, kad turi atiduoti poziciją. Tai jį supykdė. Tuomet jis nusprendė parodyti, kaip atrodė George‘o smūgis – ir pats tyčia trenkėsi. Toks elgesys yra visiškai nepateisinamas.“
Rosbergas taip pat akcentavo, kad pagal taisykles už tokį elgesį turėjo būti parodyta juoda vėliava, reiškianti diskvalifikaciją.
„Jei tu stabdai ir lauki varžovo, kad šis į tave atsitrenktų – tai ne sportas. Tai kerštas. Tokiam elgesiui trasoje neturi būti vietos.“
Nors Verstappeno gautą baudą vargu ar galima vadinti simboline, diskvalifikacijos nebuvo. Tai stebina ne tik fanus, bet ir buvusius sportininkus, prisiminusius, kad praeityje tokie veiksmai baigdavosi daug griežčiau.
Nors dabartinės čempionato aplinkybės – kitokios nei 1997-aisiais, kai kova dėl titulo virė taškas į tašką, daugelis kelia klausimą: ar taisyklės vis dar galioja visiems vienodai?
Šis incidentas tik dar kartą primena, kad „Formulėje 1“ psichologinis spaudimas ir emocijos gali tapti pavojingu ginklu, o teisėjų sprendimų griežtumas gali turėti lemiamos įtakos sporto ateičiai.