• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karolio Raišio ir Igno Daunoravičiaus ekipažas Dakaro ralio varžybose su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ pasiekė istorinį rezultatą – „Dakar Classic“ įskaitoje užėmė 3-iąją vietą. Lietuvių duetas, nepaisant senutėlio automobilio, sėkmingai įveikė 8 000 km maratoną ir tapo vieninteliais lietuviais, šiemet parvežusiais prestižinį Beduino trofėjų.

25

Karolio Raišio ir Igno Daunoravičiaus ekipažas Dakaro ralio varžybose su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ pasiekė istorinį rezultatą – „Dakar Classic“ įskaitoje užėmė 3-iąją vietą. Lietuvių duetas, nepaisant senutėlio automobilio, sėkmingai įveikė 8 000 km maratoną ir tapo vieninteliais lietuviais, šiemet parvežusiais prestižinį Beduino trofėjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praėjusių metų lapkritį, kai Karolis Raišys su savo ekipažu leidosi į Dakaro ralį, jų misija atrodė kaip avantiūra – daugelis abejojo, ar beveik pusę amžiaus skaičiuojantis „Land Rover“ apskritai pajėgs įveikti sudėtingą maršrutą. Tačiau po dviejų mėnesių, vasario 19-ąją, grįžusieji buvo sutikti jau kaip didvyriai – jų ištvermė ir klasikinio automobilio patikimumas pranoko visus lūkesčius.

REKLAMA

„Paskutinę minutę nusprendžiau važiuoti, bet visos dirbtuvės, į kurias kreipiausi, atsisakė ruošti automobilį – sakė, kad per mėnesį to padaryti neįmanoma. Kai visgi išvažiavome, mus lydėjo labiau gailestis nei tikėjimas mūsų galimybėmis“, – prisiminė K. Raišys.

REKLAMA
REKLAMA

Senolis „Defender“ įrodė savo vertę

Nors daugelis manė, kad ekipažas Dakare dalyvaus daugiau dėl nuotykių nei dėl sportinio rezultato, realybė pasirodė kitokia. Senutėlis „Defender“ ne tik įveikė trasą, bet ir padėjo lietuviams išsilaikyti lyderių dešimtuke, o vėliau – iškovoti prizinę vietą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pirmomis dienomis mus laikė tokiais pat avantiūristais kaip ir tuos, kurie startavo su „Citroën 2CV“ ar „Renault“ modeliais. Bet kai pradėjome nuosekliai kopti aukštyn rezultatų lentelėje, pajutome ir konkurentų pagarbą“, – pasakojo K. Raišys.

REKLAMA

Didelį vaidmenį šiame pasiekime suvaidino ne tik paties automobilio patikimumas, bet ir ekipažo strategija. „Defender“ buvo greitas ir gerai valdomas, tačiau reikėjo rasti balansą tarp tempo ir technikos tausojimo – vienas stipresnis smūgis galėjo kainuoti brangiai.

Be techninio palaikymo – iki podiumo

Vienas didžiausių šios kelionės iššūkių buvo tai, kad lietuviai Dakare dalyvavo be techninio palaikymo. Jiems teko patiems pasirūpinti visais būtiniausiais daiktais ir net remonto įrankiais, kuriuos susikrovė į vieną iš varžovų sunkvežimių.

REKLAMA

„Tikėjausi, kad turėsime daug bemiegių naktų, tvarkydami gedimus, bet realybė nustebino – automobilis nekėlė jokių problemų! Kol kitų komandų nariai naktimis pjovė, virino ir gręžė savo automobilius, mes galėjome skirti laiką tik minimalioms priežiūros procedūroms“, – šyptelėjo K. Raišys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per visą maratoną ekipažas susidūrė su vos keliais techniniais iššūkiais – nutrūkusiu akceleratoriaus trosu bei smarkesnio smūgio metu atsipalaidavusiomis variklio pagalvėmis ir lingių įvorėmis. Tačiau šias problemas pavyko greitai išspręsti.

Nuoseklumas vedė į pergalę

Paskutinėse ralio dienose įtampa pasiekė aukščiausią tašką – lietuviai pradėjo realiai kovoti dėl prizinės vietos. Kiekvienas etapas buvo itin svarbus, o blogėjant oro sąlygoms klaidų daryti tiesiog nebuvo galima.

REKLAMA

„Kiekvienos dienos finišas buvo pergalė, nes pats išvažiavimas į Dakarą mums jau buvo didžiulis laimėjimas. Kai galiausiai suvokėme, kad galime užlipti ant podiumo, atsirado milžiniška atsakomybė – nenorėjome visko išbarstyti paskutinėmis dienomis“, – emocijas prisiminė K. Raišys.

REKLAMA

Laimingai pasiekę finišą ir užėmę 3-ąją vietą, lietuviai ne tik įsirašė į Dakaro istoriją, bet ir parvežė į Lietuvą Beduino trofėjų – vienintelį šiais metais.

Ar bus dar vienas Dakaras?

Paklaustas, ar planuoja sugrįžti į Dakarą ateityje, K. Raišys paliko šį klausimą atvirą.

„Tai buvo tokia unikali patirtis, kad dabar dar jaučiuosi tarsi viskas būtų įvykę ne su manimi, o kažkur paralelinėje visatoje. Vienintelis dalykas, kurį galiu pasakyti užtikrintai – tokie automobiliai kaip „Defender“ ne tik keliauja per dykumas, bet ir sujungia žmones“, – sakė istorinio pasiekimo autorius.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų