• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Motociklų sporto mados dažnai būna nuspalvintos įvairiausiomis ir ryškiausiomis spalvomis. Čia ne tik sportininkų aprangos, bet ir jų „plieniniai žirgai“ iš tolo šviečia begalinėse dykumose ir varžybų trasose. Tačiau Mykolas Paulavičius tokių dalykų nesureikšmina. 34-erių vaikinas, jau pusę savo gyvenimo atidavęs motociklų sportui, ne kartą pakartoja, jog varžybose svarbiausias yra rezultatas. O sportinė apranga tiesiog turi būti patogi ir funkcionali.

Motociklų sporto mados dažnai būna nuspalvintos įvairiausiomis ir ryškiausiomis spalvomis. Čia ne tik sportininkų aprangos, bet ir jų „plieniniai žirgai“ iš tolo šviečia begalinėse dykumose ir varžybų trasose. Tačiau Mykolas Paulavičius tokių dalykų nesureikšmina. 34-erių vaikinas, jau pusę savo gyvenimo atidavęs motociklų sportui, ne kartą pakartoja, jog varžybose svarbiausias yra rezultatas. O sportinė apranga tiesiog turi būti patogi ir funkcionali.

REKLAMA

Aistė Labinaitė (www.sportomada.lt)

Apranga prieš rezultatą

Sportininko kasdienis stilius atitinka gyvenimo būdą – lengvai, patogiai ir greitai. Juk niekada nežinai, kada netikėtai gali tekti užšokti ant motociklo. Nors, pripažįsta M. Paulavičius, laisvalaikio aprangai jis daug dėmesio taip pat neskiria. Čia irgi svarbiausias yra patogumas.

REKLAMA
REKLAMA

„Tiesiog norisi atrodyti tvarkingai. Neturiu laiko ieškoti madingų dalykų, – teigia motociklininkas. – Žinoma, kalbant apie varžybas, tai čia jau norisi ir naujesnės aprangos, ir netgi naujo motociklo (šypsosi). Nors bet ko ir nepasirinksi, turi atsižvelgti į varžybų reglamentus. Taigi, visi pinigai atitenka sportui, kasdienei aprangai jų lieka minimaliai. Tad, tikrai neperku kažkokių garsių pasaulinių prekinių ženklų rūbų.“

REKLAMA

Automobilių ir motociklų sporto atstovai kostiumus dažniausiai vilki per įvairius rėmėjų renginius bei apdovanojimų ceremonijas. Pasak M. Paulavičiaus, jis turi tris kostiumų komplektus ir mėgsta jais puoštis. „Dažnai to nedarau, nes tiesiog tiek progų nebūna, bet tikrai smagu sportinį įvaizdį pakeisti į oficialų, galbūt netgi pasirinkti kažkokį aksesuarą, pavyzdžiui, „Three Old Mechanics“ laikrodį. Tuomet mes atrodome gražiausiai“, – šypsodamasis „Sporto madai“ sako motociklininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Neseniai, balandžio viduryje, M. Paulavičius kiek pakeitė savo vaidmenį trasoje ir sėdo į bagio šturmano vietą. Kartu su Algirdu Talučiu jis dalyvavo ralyje Maroke. Pastarosiose varžybose motociklininkas prisižiūrėjo ir kolegų madų. Pasak sportininko, štai, bagių ir, apskritai automobilių sporto, vairuotojai, tai mėgsta puoštis „vardiniais“ drabužiais bei aksesuarais: „Kai kurie sportininkai savo įvaizdžiais nori parodyti tam tikrą statusą. Man to nereikia, aš esu paprastas ir niekam nieko taip įrodinėti nenoriu. Nebent trasoje galiu parodyti savo sugebėjimus. Turbūt tiesiog motociklininkai yra paprastesni, jiems svarbiausias yra varžybų rezultatas, o ne įvaizdis. Tačiau automobilių sporte dažnai vieni prieš kitus nori pasirodyti ne tik trasoje. Statistika rodo, jog tie, kurie daugiau dėmesio skiria savo įvaizdžiui, o ne treniruotėms, pademonstruoja prastesnius rezultatus. Tiesiog reikia susidėlioti prioritetus.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

M. Paulavičius pasakoja, kad po sausį vykusio Dakaro ralio (debiutinėse lenktynėse jis užėmė 73-iąją vietą – aut. past.) jo vertybės pasikeitė. Nors pats Dakaras yra beprotiškai brangus malonumas, tačiau šių varžybų diktuojami iššūkiai priverčia susimąstyti apie tikrąją materialinių ir nematerialinių dalykų vertę bei prasmę. „Materialiniai dalykai negali būti svarbesni už artimuosius, draugus, emocijas, jausmus, prisiminimus. Geriau būti turtingam vidumi“, – atvirauja sportininkas.

REKLAMA

Netgi paklaustas apie stilingiausius sportininkus, M. Paulavičius atsigręžia į rezultatus, o ne rūbus. Tokios automobilių sporto legendos kaip 59-erių prancūzas Stephane Peterhansel ir 54-erių Kataro atstovas Nasser Al-Attiyah niekada nesureikšmina savo išvaizdos: „Teko su jais pabendrauti, atrodo, jog tai visiškai paprasti žmonės. Jie tikrai neužrietę nosių ir nedemonstruoja „kas per aš“ elgesio.“

REKLAMA

Baltos spalvos nauda

„Jei neturi laiko ir pinigų, varžyboms renkiesi „margą aprangą“, nesuderintą. Jei turi laiko ir pinigų, susiderini vienos spalvos aprangą. Ir, žinoma, dar yra rėmėjai bei jų logotipai“, – sportinių aprangų „formulę“ įvardija motociklininkas.

Sunkiausioms pasaulyje lenktynėms – Dakarui – M. Paulavičius buvo pasirinkęs „klasiką“ – juodos ir baltos duetą (baltą viršutinę aprangos dalį ir juodas kelnes).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visi puikiai žino, jog vasarą geriau dėvėti baltos spalvos drabužius, nes balta atspindi saulės spindulius, o ne sugeria šviesą, kaip daro juoda spalva. Dakaro ralis vyko dykumoje Saudo Arabijoje, ten sausio mėnesį jutiminė temperatūra gali būti ir apie 40 laipsnių karščio (važiuojant bagiu – ir apie 60 laipsnių, nes karštis eina ir nuo variklio). Iš pradžių avėjau juodus batus, tai pridėjo dar maždaug penkis laipsnius karščio. Jaučiausi tarsi orkaitėje. Taigi, pakeičiau batus į baltus ir iškart buvo geriau. Žinoma, balta spalva greičiau išsipurvina, bet juk švari apranga nėra svarbiausias dalykas varžybose. Negana to, ant baltos spalvos geriau matosi logotipai“, – pasakoja motociklininkas. Tiesa, nereiktų manyti, jog pirmą dieną smėlynuose išpurvinę sportinius rūbus, lenktynininkai po etapo finišo puola juos naktį skalbti. Į varžybas jie vežasi kelis aprangų komplektus.

REKLAMA

Automobilių ir motociklų sporto lenktynininkai, norėdami išsiskirti, dažnai tai daro ne tik aprangų, bet ir šalmų pagalba. Kai kurie užsisako specialiai jiems sukurtas šias galvos apsaugas, kiti pasirenka aerografijos (dekoravimo, spalvinimo meno) paslaugas. Tačiau M. Paulavičius bent jau kol kas tokiems dalykams laiko ir pinigų neskiria: „Nesureikšminu tokių dalykų. Nebent rėmėjai paprašytų pakeisti šalmą, jo išvaizdą. Tačiau, vargu, nes čia sukasi dideli pinigai, taigi geriau juos investuoti kažkur kitur. Žiūriu į tai paprastai – kiek užima laiko, kiek kainuoja ir, koks bus rezultatas. Jeigu tai tik sukelia emociją „smagu turėti“, tikrai neverta nieko keisti.“

REKLAMA

M. Paulavičius ne tik pats važinėjasi bei dalyvauja varžybose, bet moko ir kitus, kaip reikia suvaldyti „plieninį žirgą“. Tad, mokiniams naujokams visada pasako, kad pirmiausia įsigytų aprangą, nes pastaroji nauja kainuoja tiek pat, kiek naudotas motociklas: „Automobilių sporte kainos gerokai didesnės. Pavyzdžiui, motociklininkas gali vieną brangiausių šalmų įsigyti už 550 eurų, o automobilių sporte brangiausias gali kainuoti ir 5000 eurų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Japoniška kokybė

Į klausimą, ar turi mėgstamiausią dizainerį ar prekės ženklą, iš lietuviškų pavadinimų M. Paulavičius išskyrė sporto ir laisvalaikio aprangų gamintoją „Audimas“. Laisvalaikiu važiuodamas motociklu jis vilki nacionalinės kolekcijos Trispalve papuoštą žalią striukę. Sportininkas priduria, jog ji puikiai apsaugo nuo vėjo ir šalčio. Taip pat buvo paminėta ir „Tūta“ bei šio gamintojo vėjapūtė (ypač lengva, apsauganti nuo vėjo ir drėgmės, striukė, kurią galima dėvėti ant apsauginių šarvų – aut. past.). Pastarąjį rūbą galima panaudoti ir varžybose. O tarptautinėje madų arenoje motociklininkui labiausiai patinka „Timberland“ prekės ženklas, kurio avalynė gelbsti šaltuoju metų laiku.

REKLAMA

Paklaustas, kas norėtų, kad kurtų aprangas motociklininkams, M. Paulavičius atsako, jog tai galėtų būti italai, bet kokybė turėtų būti japoniška, nes, jo teigimu, vieni daro gražiai, o kiti – kokybiškai.

„Manau, Japonija kokybe lenkia visą Europą. Tiesa, gyvenu Vilniaus centre. Taigi, net ir specialiai tam laiko neskirdamas, matau gatvės mados tendencijas. Kalbant apie jaunimo įvaizdžius, čia netrūksta Japonijos įtakos. Tad, galbūt vieną dieną prieisime ir prie japoniškos kokybės“, – „Sporto madai“ priduria sportininkas.

Beje, motociklininkui varžybose neužtenka „pridengti“ kūną apranga su apsaugomis, šalmu bei tvirta avalyne, reikia pasirūpinti ir oda. Tad, į varžybas M. Paulavičius visada pasiima veido ir rankų kremus, lūpų balzamą bei akių lašus. Nenaudojant šių priemonių, vėjo, saulės ir smėlio trijulė gali pridaryti žalos. Paklaustas, ar prieš varžybas kvėpinasi, sportininkas atsakė teigiamai, o vieni mėgstamiausių jo kvepalų – „Concerto“, kuriuos įsigijo Paryžiuje (Prancūzija), lankydamasis kvepalų muziejuje.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų