Dar praėjusią savaitę Švedijoje vykusiame pasaulio ralio-kroso pirmenybių etape į pusfinalį patekęs tauragiškis nekantrauja ir kukliai pripažįsta, kad startas „Aurum 1006 km“ lenktynėse buvo maža jo svajonė.
„Visuomet turėjau šią mažą svajonę, bet nenorėjau pats ten brautis. Malonu, kad pakvietė, tai žinoma, gazuosime“, – šypsosi dar dvyliktos klasės egzaminų rezultatų laukiantis Rokas.
Jaunasis šalies autosporto talentas kartu su dviem patyrusiais komandos nariais sės prie galingo Volkswagen Golf GTI TCR bolido vairo.
Jei ralio-kroso trasose R. Baciuška įprastai užtrunka penkias ar dešimt minučių, tai Palangos lenktynėse jaunuolis turės įveikti maždaug trečdalį visos distancijos, kas yra lygu apie 300 kilometrų.
Tiesa, tai nėra pirma tokio pobūdžio patirtis dar vis tobulėjančio lenktyninko karjeroje. Abu Dabyje (Jungtiniuose Arabų Emyratuose) Rokas dalyvavo 24 valandų lenktynėse kartingais.
„Ištvermės turiu, čia viskas bus tvarkoje. Žinau, kaip tai atrodo. Svarbiau taktiškai viską suplanuoti, tausoti automobilį. Turime gerą komandos vadovą Kazimierą Vasiliauską, tai jis, neabejoju, gerai sustrateguos“, – pirmąją pažintį su būsima komanda trumpai aptaria tauragiškis.
Vis dėlto, milžinišku greičiu skriejantis mokyklą baigiančio sportininko gyvenimas turi ir kiek kitą realiją – prestižinėse lenktynėse jis startuos turėjęs vos vieną-kitą treniruotę su kol kas nė kiek nepažįstamu bolidu.
„Pasitreniruoti dar neteko, bet viską suspėsime. Turėsime ketvirtadienį ir penktadienį. Dvi treniruotės ir kvalifikacija“, – iššūkio nebijo R. Baciuška.
– Ralio-krose itin svarbu smulkios detalės, startas. O kas svarbiausia tokio tipo lenktynėse?
– Esminis dalykas šiose lenktynėse yra stabilumas. Kas iš to, jei vieną ratą važiuosi labai gerai, o kitą vilksiesi pabaigoje. Turi būti stabilumas, turi važiuoti visuomet tuo pačiu tempu, tada automatiškai greitėsi.
– Į šį startą žiūri kaip į didelį iššūkį, ar kaip į pramogą?
– Tiesą sakant, daugiau tai matau kaip malonumą. Žiūriu kaip į savotišką šou, žinote, televizija, žiūrovai, azartas.
– Tačiau tikslų, ko gero, turite rimtų?
– Turime tikslą savo klasėje finišuoti pirmi, o bendroje įskaitoje norime lipti ant podiumo. Tai tikrai turėtų būti konkurencinga komanda, esame trys greiti vairuotojai, jei kojos nepakiš techninės problemos, turime gerai finišuoti.
– Beveik visur, kur startuoji, esi jauniausias. Manai tai bus trūkumas, ar pranašumas?
– Šiuo atveju bus du jaunesni dalyviai, atvykę iš kartingų sporto. Pats tai tikiuosi, kad priprasiu prie automobilio, priprasiu prie trasos ir visų svarbiausia, būsiu greitas. Svarbu parodyti komandai, kaip gerai gali važiuoti.
– Kiek tūkstantyje kilometrų lemia įgūdžiai ir kiek reikia sėkmės?
– Visame autosporto pasaulyje daug lemia sėkmė, ko gero, daugiausiai. Gali visko nutikti, čia yra labai daug faktorių. Gali būti labai greitas, bet, pavyzdžiui, ketvirtame rate sustoja bolidas ir viskas. Svarbu jį tausoti. Juk beveik pusė dalyvių lenktynių nebaigia.
– Labai įtemptas buvo tavo birželis. Spėjai visus egzaminus išlaikyti?
– Nenuskridau į matematikos egzaminą. Turėjau galimybę penktą ryto nusileisti Lietuvoje, bet būtų tikrai neprotinga vos nusileidus lėkti į egzaminą. Tada nei lenktynės geros būtų, nei rezultatai. Pasirinkau perlaikymo sesiją.
– Manai, pavyko išlaikyti viską?
– Viską jau parašiau, dabar laukiu rezultatų. Tikiuosi, bus gerai. Turi būti. Tikėkime (juokiasi).