• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiais metais, Lietuvos automobilių ralio čempionato III etapo „7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai“ varžybų dalyvių sąrašas vis labiau pildosi. Didžiausi ralio gerbėjai jau spėjo atkreipti dėmesį į pagrindinę akistatą, kuri birželio 30 – liepos 1 dienomis kaitins kraują sekant kiekvieno greičio ruožo rezultatus ir stebint ralį gyvai. Tai – Vaidoto Žalos ir Martyno Samsono dvikova.

Šiais metais, Lietuvos automobilių ralio čempionato III etapo „7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai“ varžybų dalyvių sąrašas vis labiau pildosi. Didžiausi ralio gerbėjai jau spėjo atkreipti dėmesį į pagrindinę akistatą, kuri birželio 30 – liepos 1 dienomis kaitins kraują sekant kiekvieno greičio ruožo rezultatus ir stebint ralį gyvai. Tai – Vaidoto Žalos ir Martyno Samsono dvikova.

REKLAMA

Ralio gerbėjams abiejų šių sportininkų išsamiai pristatinėti nereikia. Tiek vienas, tiek kitas pergalių automobilių sporte turi itin daug (ir skambių), tačiau abu šie pilotai žengia skirtingais keliais. Vaidotas Žala – daugkartinis Lietuvos automobilių ralio čempionas, jau eilę metų siekiantis vis aukštesnių rezultatų Dakaro ralyje. Martynas Samsonas – visiems puikiai žinomas automobilių konstruktorius, inžinierius ir lenktynininkas, ralyje testuojantis savo gamykloje sukurtą produkciją.

Abu šie lenktynininkai – itin skirtingos asmenybės, tačiau jų akistata „7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai“ jau dabar kelia daug diskusijų ralio kuluaruose. Vieni stato ant Vaidoto Žalos pergalės, kiti geresnį pergalės koeficientą įžvelgia Martyno Samsono ir Ervino Snitko duete. Varžybų organizatoriai nusprendė pasikalbėti su abiem sportininkais ir išgirsti, ko iš šios akistatos gali tikėtis žiūrovai.

REKLAMA
REKLAMA

Vaidotas Žala tvirtina, kad tokios ilgos pertraukos klasikiniame ralyje jis nėra turėjęs. Sportininkas ralyje nelenktyniavo beveik metus. Tačiau Vaidotas Žala tvirtina, kad Lazdijuose bandys būti toks pat greitas kaip savo karjeros piko laikais, kai varžovai būdavo priversti kiekviename greičio ruože skaičiuoti lyderiui pralaimėtas sekundes.

REKLAMA

Visgi Vaidotas Žala lengvos kovos nesitiki ir tvirtina, kad dabartinė forma, kurią demonstruoja ne tik Martynas Samsonas, bet ir Vladas Jurkevičius bei Giedrius Notkus yra labai gera. Prie kiek patobulinto ir didesnę galią nei standartinė versija generuojančio „Škoda Fabia R5“ automobilio vairo sėsiantis lenktynininkas tvirtina, kad papildomos intrigos įneš ir tai, kad šį sezoną jis pakeitė šturmaną. Į austrės Ilkos Minor vietą sėdo latvis, buvęs Janio Vorobjovo šturmanas Ivo Pūkis.

REKLAMA
REKLAMA

„Klasikiniame ralyje esu trylika metų ir tai buvo ilgiausia pertrauka mano karjeroje. Bus sunku prognozuoti, kaip greitai seksis adaptuotis. Pirmas ralis po pertraukos, tai gali būti visaip. Labiausiai susikalibruoti, turbūt, reikės su stenograma. Manau, kad tas pirmas ralis bus toks labiau nervingas, bet antras, trečias, tikiu, bus jau geresnis. Man klasikinis ralis yra toks saldėsis dūšiai – norisi kiekvieną vasarą bent kažkiek tų ralių suvažiuoti, nes sportiniams įgūdžiams palaikyti tai vienas iš geriausių būdų. Ir ekonomiškiau nei važiuoti į kokias nors ralio reido varžybas Europoje ar kažkur Afrikoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Su savo „Škoda“ tikrai esame susigyvenę – į ją grįžtu kaip į ofisą. Įsivaizduoju, kad didžiausias iššūkis bus ne dėl automobilio, o dėl šturmano ir stenogramos niuansų. Aišku, savaitę iki tol turėsime testus, tad bandysime grįžti prie tų įgūdžių, nes persėdus iš Dakaro visureigio pasikeitimų yra daug. „Škoda“ greitesnė, mažesnė, piktesnė.

REKLAMA

Pasižvalgydavau ir į praėjusių ralių rezultatus, stebėdavau, kaip sekasi greičiausiems, kokie laiko skirtumai greičio ruožuose, kas kaip važiuoja. Kaip sakau, viena akimi vis tiek ralį stebėjau. Matau, kad Martynas akivaizdžiai pabėgęs į priekį nuo kitų dalyvių. Vladas Jurkevičius su Giedriumi

Notkumi tikrai smarkiai konkuruoja, o Martynas tikrai atitrūkęs nuo jų. Manau, kad su Martynu tikrai pasimatuosime rezultatais. Aš nieko nepažadu, nes reikia iš to ilgo žiemos miego grįžti į režimą, bet atvažiuosiu tikrai ne turizmu užsiimti“, - sakė Vaidotas Žala, pridūręs, kad į klasikinio ralio sezoną ne nuo pradžios, o jam jau įsibėgėjus prisijungė dėl biudžeto dalykų.

REKLAMA

Tuo metu Martynas Samsonas tvirtina, kad jis ir toliau ralyje važiuos savo tempu, nepaisant to, kad dalyvių sąraše atsirado Vaidotas Žala. Du ralius iš eilės laimėjęs uteniškis pažėrė kritikos Vaidotui Žalai dėl jo sprendimo į Lazdijus atvažiuoti su didesniu automobilio restriktoriumi – anga per kurią į variklį keliauja oras. Tai leidžia turėti didesnę galią. Pats Martynas Samsonas tvirtina, kad jo naudojamas „Škoda Fabia N5+“ automobilis techniškai yra labai panašus į standartinį R5 modelį. Tuo jis įsitikino palyginęs savo ir Vlado Jurkevičiaus automobilių parametrus, įrašytus lenktynių proceso metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš Vaidoto galima laukti įvairiausių siurprizų. Vaidotas naudos „R5 Proto“ su didesne galia. Dabar matome, kad kai su įprastais R5 važiuojantys Vladas Jurkevičius ir Giedrius Notkus atsibunda, tai aš jų ir taip pagauti negaliu. Jeigu Vaidotas prieš mane laimėtų su R5, tai niekam nebūtų nuostabu, jei jis laimėtų su „R5 Proto“ – irgi nebūtų niekam nuostabos. Bet jei jis su „R5 Proto“ – visa galva pranašesne mašina prieš mane nelaimės, tai bus „gėda-pelėda“.

REKLAMA

Ar aš laimėsiu šį ralį, ar nelaimėsiu, man visai nesvarbu. Mano tikslai yra kiti ir aš ne kartą tai jau esu viešai sakęs. Žiūrovams tai gal ir bus mūsų akistata, bet aš jos taip nevadinčiau. Aš važiuosiu taip, kaip aš važiuoju ir jei man pavyks įkąsti Vaidotui Žalai, tai bus labai linksma. Jei nepavyks – aš tikrai neliūdėsiu. Aš laikysiuosi savo tempo ir darysiu tai, ką moku geriausiai.

REKLAMA

Su Vladu Jurkevičiumi mes lyginome kamerų duomenis, kuriose yra informacija iš kompiuterio. Mūsų mašinos pagreitis kai kur kokiu kilometru net yra mažesnis nei R5. O visi įsivaizduoja, kad pas mus čia „bomba“. Bet kaip jau sakiau, man tikrai nesvarbu, su kuo atvažiuos Vaidotas Žala – aš vis tiek važiuosiu kaip važiuoju. Ir apskritai, man nesvarbu, ar važiuoti pirmam, antram, dešimtam, penkiasdešimtam, važiuoti naktį ar dieną. Visas sąlygas aš priimsiu, nes mūsų tikslas yra dirbti su savo produktais, su savo mašina. Mes turime savus tikslus. Vaidas matyt, turi savus“, - sakė Martynas Samsonas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pokalbį su Martynu Samsonu galiausiai pakreipėme link humoro prizmės. Praėjusiame etape Kelmėje jo ir Ervino Snitko ekipažas vos nesusidūrė su į kelią išbėgusiu briedžiu. Ir nors ta konfrontacija tuomet tikrai nebuvo kelianti šypseną, tačiau įvykiui pasibaigus sėkmingai, ralio lyderio paklausėme – ką jis galvoja apie tai, kad organizatoriai jam dar prieš startą ant variklio gaubto paguldys briedį. Jis puikuojasi tiek Lazdijų herbe, tiek „7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai“ emblemoje.

REKLAMA

„Perduodame estafetę kitiems. Jeigu mes su briedžiais per ralį žaidžiame rusišką ruletę, tai mūsų ėjimas jau buvo. Dabar kitų eilė. O jeigu rimtai, tai situacija tikrai buvo ne iš maloniųjų. Nesinorėtų pakartoti ir niekam to nelinkėčiau“, - sakė Martynas Samsonas.

Daugiau informacijos apie birželio 30 – liepos 1 dienomis įvyksiančias „7bet Gravel Fest Rally - Lazdijai“ varžybas galima rasti oficialiame ralio puslapyje www.gravelfestrally.lt arba organizatorių „Facebook“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų