Susisiekimo ministras Marius Skuodis po NSGK posėdžio sakė, kad prekių tranzito srautai į Kaliningradą per Lietuvą yra dramatiškai nukritę ir pradėjo kristi dar prieš prasidedant karui.
„Srautai, lyginant su praeitų metų tuo pačiu mėnesiu, kritę daugiau nei du kartus. Ir ėmė kristi dar iki karo pradžios. Tarkime sankcijos angliai įsigalios tik rugpjūtį, bet jau dabar anglis nebekeliauja per Lietuvą“, – sakė ministras, pabrėžęs, kad Rusija, matyt, supranta, kas yra sankcijos.
Kalbėdamas apie Lietuvos Geležinkelių nuostolius, jis pripažino, kad dėl sankcijų taikymo kroviniams iš Baltarusijos ir Rusijos, geležinkeliai perveža perpus mažiau krovinių, nei būtų pervežę.
„Tai nekelia nuostabos, tai žinoma situacija, dedame pastangas investuoti į Vakarų kryptį, intermodalinius pervežimus“, – sakė ministras.
Anot jo, kartais gali nutikti ir taip, kad prekės, kurioms taikomos sankcijos, vistiek gali būti vežamos, nors daroma viskas, kad taip nebūtų.
„Kartais reikia ieškoti, kad vežama ne tai, kas reikia. Tie asmenys, kurie tai atlieka, turės atsakyti pagal įstatymą. O šiaip yra trys patikros grandys: geležinkeliai iš dokumentų žiūri ir tikrina, kas ką veža, jie taip pat vykdomi tada, kai ateina mokėjimas, todėl bankai žiūri kas ir už ką moka. Ir trečias dalykas yra muitinė, kuri tikrina, kas ten vežama. Mes dedame visas pastangas“, – aiškino D. Skuodis. Jis pripažino, kad yra ir dvejopos paskirties prekių, todėl joms reikia leidimų.