Naujas mokestis būtų renkamas nuo 2023 metų ir visa apimtimi pradėtų galioti 2025 metais, iš jo tikimasi kasmet surinkti apie 170 mln. eurų pajamų.
„Pagal dabartinį turimą parką 18 proc. automobilių nemokėtų šito taršos mokesčio. Likusi dalis – kas antras automobilio savininkas – mokėtų iki 100 eurų. Benzininiams automobiliams iš esmės mokestis būtų mažesnis, lyginant su dyzeliniais automobiliais“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo Simonas Gentvilas.
Pasak jo, pakeitimais siunčiama žinia, kad mažinti taršą ir nemokėti mokesčio galima nebūtinai persėdant į elektromobilį ar ant dviračio, bet ir į benzininį automobilį, nes didžioji dauguma jų savininkų mokesčio nemokės arba mokės tik simboliškai.
S. Gentvilas nesutiko su kritika, esą tik turtingieji nemokės mokesčio.
„Tai nėra turto mokestis, kas yra bandoma dažnai pasakyti, nes turto mokestis būtų jau nuo automobilio vertės, o čia trečdalis iš esmės šiandien jau registruojamų automobilių nesikvalifikuos kaip taršos arba mokesčio objektas“, – aiškino ministras.
„Svarbiausi du dalykai yra, kalbant apie tą mokesčių naštą. Jeigu yra šeima, turi du vaikus ir jai reikia didesnio automobilio, tai, man atrodo, labai svarbu pasirūpinti, kad ji galėtų pasikeisti į tą mažiau taršų“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anot jo, svarbu pereinamasis laikotarpis, įvertinant mokesčių naštą.
„Ir aš net neabejoju, girdėdamas diskusijas Seime, kad tas bus padaryta iki galutinių sprendimų“, – sakė ministras.