• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmadienį vakare sutrikus Registrų centro aptarnaujamai e. sveikatos sistemai, Lietuvoje veikiančios daugiau nei 1300 vaistinių antrą dieną iš eilės susiduria su sudėtingais iššūkiais aptarnaujant pacientus. Įprastai kiekvieną dieną vaistinėse su e. receptais įsigyjama apie 50 tūkst. vnt. vaistų. Susiklosčius neeilinei situacijai, antrą dieną iš eilės gyventojų su e. receptais vaistinės aptarnauti negali, nes prisijungti prie e. sveikatos sistemos nėra galimybių.

Pirmadienį vakare sutrikus Registrų centro aptarnaujamai e. sveikatos sistemai, Lietuvoje veikiančios daugiau nei 1300 vaistinių antrą dieną iš eilės susiduria su sudėtingais iššūkiais aptarnaujant pacientus. Įprastai kiekvieną dieną vaistinėse su e. receptais įsigyjama apie 50 tūkst. vnt. vaistų. Susiklosčius neeilinei situacijai, antrą dieną iš eilės gyventojų su e. receptais vaistinės aptarnauti negali, nes prisijungti prie e. sveikatos sistemos nėra galimybių.

REKLAMA

Žmogui, neturinčiam sveikatos problemų, nėra lengva suprasti, ką išgyvena sergantis žmogus, kuriam vaistų reikia čia ir dabar. Deja, tenka konstatuoti, kad pacientai tampa jau ne pirmą kartą stringančios e. sveikatos sistemos įkaitais.

Šiuo metu valstybinės institucijos ruošia tvarką, pagal kurią receptinius vaistus taip pat bus leidžiama įsigyti nuotoliniu būdu, tačiau tik jungiantis per e. sveikatos sistemą. Perkant receptinius vaistus, prieiga per vaistinių sukurtas, tinkamai veikiančias ir padidėjusias perkrovas karantino metu sėkmingai atlaikiusias elektroninės prekybos sistemas nebus leidžiama.

REKLAMA
REKLAMA

Kitaip tariant, e. sveikatos sistemos galimybės bus plečiamos ir toliau, visiškai nesirūpinant plano B sukūrimu. Šįkart milijonus pacientų aptarnaujanti sistema išėjo iš rikiuotės dėl elementarios priežasties – gausaus lietaus. O kas bus, jei susidursime su kur kas rimtesnėmis piktybiško kenkimo, įsilaužimų problemomis?

REKLAMA

Apmaudžiausia, kad tokioje situacijoje pacientų interesai paliekami likimo valiai, o jiems galintys padėti vaistininkai priversti toliau būti nežinioje.

Be abejo, vaistinėse dirbantys specialistai šiuo metu deda visas pastangas, bandydami susisiekti su pacientų gydytojais, kad galėtų skirti skubiai reikalingų medikamentų. Tačiau dėl to keleriopai padidėjo darbo krūviai, padaugėjo stresinių situacijų tiek pacientams, tiek vaistininkams, be to, neišvengiamai sulėtėjo klientų aptarnavimas, todėl labai prašome pacientų kantrybės ir supratimo, jei vaistininko konsultacijos ar reikiamų medikamentų tektų palaukti ilgiau nei įprasta. Tuos pacientus, kuriems nėra būtinybės vaistų įsigyti skubiai, kviečiame kreiptis į vaistines vėliau.

Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Kristina Nemaniūtė-Gagė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų