Apie tai – naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ – susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Gal jūs galite paaiškinti, nes dažnai vairuotojai klausia: atrodo, remontuoja vieną ar kitą kelio ruožą, o paskui praeina metai, dveji ir vis tiek atsiranda vėžės. Ar tą kelią reikia remontuoti iš esmės, neužtenka viršutinio sluoksnio, ten reiktų iškasti, iš naujo įtiesti? Kodėl atrodytų vyko remontas ir jis taip ilgai nesilaiko?
E. Sabutis: Viskas atsimuša, aišku, į finansinę padėtį. Aš galiu pasakyti, kad dabar važinėjant per Lietuvą ir bendraujant su ne viena dešimtimi Lietuvos savivaldybių atstovų, merais, tarybų nariais ir panašiai, nebūtinai girdžiu tokią nuomonę.
Kartais girdžiu atvirkštinę nuomonę, kad jūs nepadarote paprasto remonto, paprastai kalbant, nenugramdote viršutinio sluoksnio, nepatikrinate, ar pagrindai geri, ir tiesiog užliejate.
Kai kuriose vietose yra tokie remontai padaryti ir kai kuriose vietose tikrai ir septyni, ir aštuoni metai puikiausias asfaltas laikosi ir nieko nesidaro. Taip, pripažinsiu, kad kai kurie remontai nepavykę yra ir labai greitai tas remontas vėl atrodo taip, kaip prieš jį.
Tai čia jau, aišku, reikia klausimą kelti rangovų atsakomybės ir panašiai, tačiau koncentracija mūsų būtų tokia: ten, kur keliai neintensyvūs, kur keliai neapkrauti, kur keliai taip intensyviai nenaudojami, reikėtų vis tik koncentruotis į paprastą remontą, tačiau ten, kur keliai labai apkrauti, labai intensyvūs, jau reikia tikrai taikyti brangesnį remontą.
Atsakant, kodėl vienur taip, kitur taip – vėl viskas yra finansiniai ištekliai. Todėl, kad žiūrint, koks kelio kilometras, kokio kelio kilometras, kaina gali prasidėti nuo 4–5 mln. eurų, tačiau ji gali prasidėti ir nuo kelių šimtų tūkstančių eurų, jeigu tai tik paprastas remontas. Svarbiausia, ko norime ir ką galime padaryti.
O kas yra paprastas remontas? Ar tai yra viršutinis asfalto sluoksnis?
E. Sabutis: Mes viduje taip ir kalbame – tas paprastasis remontas iš esmės ir yra tas viršutinio asfalto sluoksnio pakeitimas.
Bet čia vėl – dėl pakeitimo storio sudėtinga atsakyti, kadangi prieš tai atliekamas ištyrimas, projektavimo darbai, parengiamas specialus projektas ir tada sprendžiama, kaip tai suremontuoti.
Tačiau jeigu taip galvoti, taip, tai yra ne lopymas kelio, bet visos viršutinės kelio dangos pakeitimas.

Visą pokalbį kviečiame pamatyti teksto pradžioje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!