• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kodėl kai kurie ką tik suremontuoti keliai jau po metų vėl pilni vėžių ir duobių? Ar tikrai pakanka užlieti naują asfalto sluoksnį, ar reikia kasti giliau – ir ar Lietuvoje dar atsiras atsakomybė už nekokybišką remontą?

Kodėl kai kurie ką tik suremontuoti keliai jau po metų vėl pilni vėžių ir duobių? Ar tikrai pakanka užlieti naują asfalto sluoksnį, ar reikia kasti giliau – ir ar Lietuvoje dar atsiras atsakomybė už nekokybišką remontą?

REKLAMA

Apie tai – naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“  susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Gal jūs galite paaiškinti, nes dažnai vairuotojai klausia: atrodo, remontuoja vieną ar kitą kelio ruožą, o paskui praeina metai, dveji ir vis tiek atsiranda vėžės. Ar tą kelią reikia remontuoti iš esmės, neužtenka viršutinio sluoksnio, ten reiktų iškasti, iš naujo įtiesti? Kodėl atrodytų vyko remontas ir jis taip ilgai nesilaiko?

E. Sabutis: Viskas atsimuša, aišku, į finansinę padėtį. Aš galiu pasakyti, kad dabar važinėjant per Lietuvą ir bendraujant su ne viena dešimtimi Lietuvos savivaldybių atstovų, merais, tarybų nariais ir panašiai, nebūtinai girdžiu tokią nuomonę.

REKLAMA
REKLAMA

Kartais girdžiu atvirkštinę nuomonę, kad jūs nepadarote paprasto remonto, paprastai kalbant, nenugramdote viršutinio sluoksnio, nepatikrinate, ar pagrindai geri, ir tiesiog užliejate.

REKLAMA

Kai kuriose vietose yra tokie remontai padaryti ir kai kuriose vietose tikrai ir septyni, ir aštuoni metai puikiausias asfaltas laikosi ir nieko nesidaro. Taip, pripažinsiu, kad kai kurie remontai nepavykę yra ir labai greitai tas remontas vėl atrodo taip, kaip prieš jį.

Tai čia jau, aišku, reikia klausimą kelti rangovų atsakomybės ir panašiai, tačiau koncentracija mūsų būtų tokia: ten, kur keliai neintensyvūs, kur keliai neapkrauti, kur keliai taip intensyviai nenaudojami, reikėtų vis tik koncentruotis į paprastą remontą, tačiau ten, kur keliai labai apkrauti, labai intensyvūs, jau reikia tikrai taikyti brangesnį remontą.

REKLAMA
REKLAMA

Atsakant, kodėl vienur taip, kitur taip – vėl viskas yra finansiniai ištekliai. Todėl, kad žiūrint, koks kelio kilometras, kokio kelio kilometras, kaina gali prasidėti nuo 4–5 mln. eurų, tačiau ji gali prasidėti ir nuo kelių šimtų tūkstančių eurų, jeigu tai tik paprastas remontas. Svarbiausia, ko norime ir ką galime padaryti.

O kas yra paprastas remontas? Ar tai yra viršutinis asfalto sluoksnis?

E. Sabutis: Mes viduje taip ir kalbame – tas paprastasis remontas iš esmės ir yra tas viršutinio asfalto sluoksnio pakeitimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet čia vėl – dėl pakeitimo storio sudėtinga atsakyti, kadangi prieš tai atliekamas ištyrimas, projektavimo darbai, parengiamas specialus projektas ir tada sprendžiama, kaip tai suremontuoti.

Tačiau jeigu taip galvoti, taip, tai yra ne lopymas kelio, bet visos viršutinės kelio dangos pakeitimas.

Visą pokalbį kviečiame pamatyti teksto pradžioje.

REKLAMA
Visiškas mulkis, pasoditnas į kėdę tik tam, kad būtų galima vogti dotacijas, skirtas kelių remontui. Tik pažiūrėkite- jis net nekalba apie poasfaltinius atrams ir pagrindo sutvirtinimo sluoksnius, ir net neužsimena apie tai, kad po asfaltu turi būti ne tik volu sutvirtinta smėlio ir žvyro danga, be ir dvejų tipų skaldos sluoksniai. Mačiau, kaip tiesiant vieną svarbų kelią, ,,Fegdos'' sunkvežimiai asfaltą, skaldą, ir netgi seną nukastą asfaltą vežiodavo po sodybas - vežioja ir dabar, nes vairuotojai už tai į kišenę įsideda gražaus pinigo iš namų savininkų. Kas netingite, kelias dienas stebėkite, kaip r kur iš tiesų išvežamas asfaltas, skalda, smėlis ir vyras iš statybviečių - o provincijoje, kaip sakoma, ,,Dievas aukštai, caras toli'' - niekas prdaug ir nekontroliuoja, nes puikiai žino, kad vistiek niekas nieko nebaudžia. Vok, ką nori, daryk, ką nori - valdžiai visa, ko neparašyta popieriuose, neegzistuoja.
nup yzdine pinigu, sioj bauduvos rsp seniai turejo buti, keliai kaip stiklas ir be zvyrkeliu. Bet, visokiems svetimiems milijonai yra , keliams tiltams nera.. Vagiu ir banditu salis..
Sunkus sovietų palikimas
Sunkus sovietų palikimas
Kacapiškos technologijos ir kokybė.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų