• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš metus prasidėjo kvitų loterija, kurioje gyventojai gali registruoti gautus čekius ir dalyvauti žaidime dėl piniginių prizų. Loteriją organizuojanti Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) džiaugiasi akcijos sėkme, tačiau tv3.lt kalbintas ekspertas abejojo, ar žinia apie žaidimą pasiekė visus.

62

Prieš metus prasidėjo kvitų loterija, kurioje gyventojai gali registruoti gautus čekius ir dalyvauti žaidime dėl piniginių prizų. Loteriją organizuojanti Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) džiaugiasi akcijos sėkme, tačiau tv3.lt kalbintas ekspertas abejojo, ar žinia apie žaidimą pasiekė visus.

REKLAMA

Šiuo metu kvitų žaidimo sistemoje gyventojų užregistruotų kvitų skaičius peržengė 2 milijonus. Daugiau nei pusšimtis kvitų juos užregistravusiems asmenims atnešė ir piniginius prizus. Jau apie 520 gyventojų gavo savaitinius žaidimo prizus po 200 eurų, 11 laimingųjų kvitų savininkų savo pinigines papildė po 5000 eurų.

Atsipirko dešimt kartų

Valstybinės mokesčių inspekcijos kvitų žaidimo projekto vadovas Rolandas Puncevičius tv3.lt sakė, kad žaidimo metu pastebėti teigiami pokyčiai visuomenėje.

REKLAMA
REKLAMA

„Matome, kad gyventojų sąmoningumas, kalbant apie šešėlinę ekonomiką, pamažu didėja: vis daugiau asmenų supranta, kad dalyvaudami šioje bei panašiose iniciatyvose, jie gali iš pažiūros kasdieniškomis veiklomis tiesiogiai prisidėti prie „šešėlio“ mažinimo“, – kalbėjo mokesčių inspekcijos atstovas.

REKLAMA

R. Puncevičiaus teigimu, gyventojai dažniau atkreipia dėmesį ir geba atskirti ar jiems pateiktas fiskalinis kasos aparato kvitas, ar ne, be to supranta, kad būtent trijų raidžių „LTF“ junginiu pažymėtas fiskalinis kvitas parodo, jog pajamos apskaitytos tinkamai, o visi reikiami mokesčiai pasieks valstybės biudžetą.

„Galima teigti, kad iniciatyvą palaiko ir prekybininkai, kurie noriai išduoda kvitus, o kartais net patys primena apie vykstantį žaidimą“, – tv3.lt tvirtino loterijos organizatorius.

REKLAMA
REKLAMA

Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovo teigimu, bendrai loterijos organizavimui skirta 300 tūkst. eurų, iš jų metiniam priziniam fondui numatyta skirti apie 170 tūkst. eurų. Pastaroji suma skirta savaitiniams ir mėnesiniams laimėjimams bei mokesčiams, susijusiems su laimėjimu, sumokėti.

Pašnekovas tv3.lt sakė, kad apie galimą ekonominį žaidimo poveikį visame paslaugų sektoriuje bei turgavietėse bus vertinamas netolimoje ateityje. Tačiau pokyčiai jau dabar matomi viešojo maitinimo sektoriuje – atsižvelgus į bendrą šalies PVM augimą ir lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, į biudžetą papildomai deklaruota apie 3,2 mln. eurų PVM.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jau dabar galime sakyti, kad kvitų žaidimas atsipirko bent dešimt kartų“,– pasakojo R. Puncevičius.

Jo tvirtinimu, prieš prasidedant žaidimui, buvo svarstyta ir apie galimybes ateityje jį tobulinti: plėsti žaidime dalyvaujančius sektorius, atnaujinti taisykles. Šiuo metu galimos žaidimo atnaujinimo alternatyvos dar svarstomos.

„Kalbėti apie konkrečius sprendimus kiek per anksti, tačiau tikslas vienas – norime paskatinti gyventojus ir toliau aktyviai registruoti kvitus VMI žaidime“, – kalbėjo R. Puncevičius.

REKLAMA

Per mažai dėmesio

„Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas tv3.lt teigė, kad mokesčių inspekcijos organizuotą žaidimą vertina teigiamai, tačiau mano, kad per mažai dėmesio buvo skirta akcijos viešinimui.

„Jei nėra viešinimo, tai iniciatyva didžiąja dalimi praranda savo veiksmingumą“, – tv3.lt sakė ekonomistas.

Jo manymu, akcijos tikslas buvo ne ištraukti tam tikrą sumą iš „šešėlio“, o formuoti gyventojų įprotį prašyti kvitų ir atsakingai žiūrėti į tai, kad įstaigose nebūtų piktnaudžiaujama nemokant mokesčių.

REKLAMA

Ž. Maurico nuomone, žaidimo organizatoriai šiuo žaidimu turėjo pasiųsti žinią, kad jei kavinė ar turgaus prekeivis nesumokės mokesčių, juos turės sumokėti pats gyventojas.

„Loterijos tik vienas iš įrankių buvo duoti papildomą meduolį, kad tie pokyčiai įvyktų greičiau“, – svarstė „Luminor“ banko atstovas.

Ekonomistas svarstė, kad dauguma žmonių apskritai nežinojo apie tokią iniciatyvą, o tiems, kurie buvo girdėję, nuolat reikėdavo priminti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ž. Maurico manymu, tokia akcija naudinga Lietuvai, nes mūsų šalyje viešojo maitinimo įstaigos pakankamai dažnai piktnaudžiauja nemokėdamos mokesčių.

Lietuvą reikia paversti skundikų šalimi

Pašnekovas teigė, kad būtina toliau šviesti žmones šioje srityje.

„Sakyti ypač tai, kad jei kaimynas nesumoka mokesčių, tai už jį sumokėsi tu. Arba, jei nesumokėsi, gausi prastesnes paslaugas. Tikslas – formuoti skundikų visuomenę“, – įžvalgomis dalijosi Ž. Mauricas.

REKLAMA

Ekonomistas tv3.lt kalbėjo, kad skundimas yra viena iš priežasčių, kodėl vienos valstybės yra sėkmingos, o kitos ne.

„Šveicarija ar Skandinavija labai geri pavyzdžiai. Pabandykite ten nesumokėti mokesčių, tikrai kaimynai paskųs“, – apie praktiką kitose šalyse pasakojo Ž. Mauricas.

Jo manymu, toks modelis yra daug efektyvesnis nei baudos už vengimą mokėti mokesčius ir kiekvieną gyventoją paverčia mokesčių inspektoriumi.

REKLAMA

„Sėkmė būtų tada, kai žmonių mąstysena taip pasikeistų, kad jie pradėtų smerkti tuos, kurie nemoka mokesčių, o ne pro pirštus žiūrėtų“, – kalbėjo ekonomistas.

Valstybinė mokesčių inspekcija žaidimą pratęsė dar metams. Žaidime dalyvauti galima registruojant tik fiskalinius kasos aparato kvitus. Toks kvitas apačioje turi fiskalinį logotipą, kurį sudaro trijų raidžių „LTF“ derinys. Nuo 2019 m. liepos mėnesio čekių loterija pradedama ir kaimyninėje Latvijoje.

Kvitų žaidime dalyvauti gali kiekvienas gyventojas, kuris įsigijo prekes turgavietėse, mobiliuose ūkininkų turgeliuose, maitinimo įstaigose ar pirko bet kokias paslaugas ir po atsiskaitymo gavo fiskalinį kasos aparato kvitą. Jei įsigytos prekės ar paslaugos kaina ne mažesnė nei vienas euras, gyventojai gali registruoti kvito numerį ir dalyvauti tos savaitės ir to mėnesio žaidime. Laimėtojai kiekvieną antradienį skelbiami per televiziją, o vėliau informuojami ir SMS žinute.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų