„Man kaskart labai liūdna dalintis sunkia, jau šuns vedlio/žmogaus su negalia kasdienybės dalimi, tačiau visus kartus pasidalinus vėl, situacija ėmė ir labai greit išsisprendė.
Gal, kaip kai kuriais atvejais žmogiškasis kalbėjimas su žmonėmis yra tiesiog neįmanoma ar jau labai gaila, kad dėl tokių žmonių negalėjimo ir lieka platinti savo namuose, nes panašiu situacijų tiesiog negali pakeisti“, – taip įrašą savo „Instagram“ socialinėje paskyroje pradeda Ieva Krivickaitė.
Pasak moters, vakar dieną jai lankantis Klaipėdoje ji buvo nuvykusi prie jūros. Visgi į uostamiesčio centrą nusprendus grįžti su viešuoju transportu ji susidūrė su autobuso vairuotojo nemaloniu elgesiu, kuris pradėjo varyti moterį iš viešojo transporto, kadangi ji įsėdo su šunimi vedliu.
„Šiandien viešnagės Klaipėdoje metu, pabuvojęs prie jūros, norėjau viešuoju transportu grįžti centrą. Esu ne kartą važiavus autobusu įvairiuose Lietuvos miestuose.
Įlipau Melnragėje esančioje stotelėje į tą autobusą, kartu įlipo dar būrys žmonių. man dar nespėjus prie kojų paguldyti šuns, vairuotojas rusiškai ėmė šaukti ir varyti mane lauk, nes su šunimis į autobusus neįsileidžiama.
Rusiškai aš nei nesuprantu ir negaliu paaiškinti situacijos, todėl bandžiau lietuviškai tai padaryti, rodydama, kad šuo yra vedlys, kad jis pažymėtas, kad turi specialias petnešas, kad turim teisę važiuoti autobusu, nes juo čia ir atvažiavome“, – dalinasi I. Krivickaitė.
Visgi tokie paaiškinimai vairuotojo buvo nė motais ir, anot moters, jis toliau varė moterį iš autobuso. Apatiški moters situacijai liko ir kiti keleiviai, kurie prisidėjo prie vairuotojo raginimų išlipti iš autobuso.
„Vairuotojas toliau rusiškai varė mane lauk, visi žmonės tą darė iš paskos, nes autobusas dėl manęs ir Fėjos jau 10 min stovi ir nevažiuoja, girdėjau tokių replikų kaip kad „ji ne tik rusiškai, bet ir lietuviškai nesupranta“, „jei vedlys tai lai ir veda tave lauk“, „jis vedlys, tai vaikščiokit, o ne važinėkit“; „susimokėsi policijai baudą“ ir pan.
Galų gale vairuotojas paskambino tikriausiai „viešosios tvarkos darbuotojai“, nepristatęs su kuo kalbėsiu davė man telefoną, telefonu lietuviškai kalbančiai moteriai pasakiau, kad esu autobuse su vedliu ir iš čia neisiu, nes turiu įstatymišką leidimą būti visose viešose vietose su šunimi, tada ji pasakė, kad iškvies policiją, kad padėtų pareigūnai išsiaiškinti situaciją, pritariau policijos kvietimui, bet apie tai išgirdęs vairuotojas ėmė važiuoti ir galų gale lauk mūsų neišvarė“, – dalijosi I. Krivickaitė.
Paslaugas teikiančios įmonės vadovas pateikė atsakymą
Keleivių pavežėjimą viešuoju transportu nuo Melnragės iki uostamiesčio teikiančios įmonės UAB „Pajūrio autobusai“, kurios autobuse ir įvyko I. Krivickaitės pasidalinta situacija, direktorius Leonas Šiaulys teigia, kad įvyko paprasčiausias nesusipratimas.
„Įlipo mergaitė su šunimi į autobusą per galines duris ir atsisėdo. Keleiviai pakėlė skandalą, vairuotojui, kad yra šuo. Vairuotojas mėgino išspręsti situaciją, išsiaiškinti. Mergaitė nekalbėjo nieko ir vairuotojas paskambino į bendrovę, ką daryti, nes yra šuo“, – komentavo L. Šiaulys.
„Jam buvo pasakyta, kad aiškintųsi situaciją, kodėl tas šuo yra. Jis išsiaiškino, kad šuo yra vedlys ir tada nuvežė tą mergaitę, kur jai reikėjo. Ji niekur nebuvo išlaipinta iš autobuso. Visas tas skandalas, jeigu galima taip pavadinti, šita situacija užtruko 3,5 min“, – pridėjo L. Šiaulys.
UAB „Pajūrio autobusai“ direktorius taip pat pastebi, kad I. Krivickaitė į autobusą turėjo įlipti per priekines autobuso duris, o ne galines ir vairuotojui parodyti šuns vedlio pažymėjimą.
„Pažymėjimas yra. Ne pavadėlis, ne šuo, o pažymėjimas. Ji juk nuvažiavo su mūsų autobusu į pajūrį, ją nuvežė kitas autobusas. Vadinasi jokių čia negali būti. Vienas vairuotojas nuvežė, o kitam vairuotojui žmonės pakėlė skandalą, kad yra šuo ir vairuotojas ėjo aiškintis“, – komentavo L. Šiaulys.
Be to, anot UAB „Pajūrio autobusai“ direktoriaus, įvykyje dalyvavęs vairuotojas yra atsakingas darbuotojas, ir viską darė taip, kaip ir turėjo. Be to, jis pridėjo, kad jei I. Krivickaitė nesuprato rusakalbio vairuotojo, pagalbos ji galėjo kreiptis ir aplinkinių keleivių.
„Tas vairuotojas labai kultūringas. Jis gruzinas, bet jis dirbęs vadovaujantį darbą, protingas, atsakingas. Jis paskambino į bendrovę ir mes paaiškinome ką daryti, kad žiūrėtų, kodėl to šuns neveda lauk ir tada jie išsiaiškino.
Aplinkui buvo keleivių, mergaitė, jeigu nesuprato, tai galėjo keleivių pasiklausti, kad padėtų. Bet aš nelabai suprantu tos situacijos, čia nesusipratimas paprasčiausias ir iš to dabar stengiamasi kažkokį išpūsti burbulą, kad vairuotojai kažką daro, nedaro, nepadaro. Vairuotojas viską padarė pagal instrukciją. Atėjo, pasiklausė ir tas užtruko 3,5 min“, – tvirtino L. Šiaulys.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!