„Susisiekimo sektoriaus tikslas – mažinti transporto keliamą triukšmą ir taršą, todėl planuojama, kad papildomas 30 mln. eurų ES finansavimas galėtų būti nukreiptas į elektrinių transporto priemonių įsigijimą“, – BNS nurodė Susisiekimo ministerija.
Anot jos, papildomų lėšų rasta, siūlant perskirstyti Energetikos ministerijai, energijos efektyvumo didinimui skirtą Europos regioninės plėtros fondo paramą, skiriant ją tam pačiam tikslui. Tačiau tokiam Finansų ministerijos siūlomam perskirstymui turėtų pritarti Vyriausybė, teigia Susisiekimo ministerija.
Tuo metu Finansų ministerija siūlymo BNS nekomentavo. Anot jos, kol kas rengiama ataskaita Vyriausybei, todėl „komentuoti dar per anksti.“
Apie ketinimus skirti 30 mln. eurų elektra varomiems autobusams praėjusią savaitę viešėdamas Klaipėdoje pranešė ministras Jaroslavas Narkevičius. Anot jo, ministerija ruošia ekologiško transporto projektą, o Klaipėda galėtų būti tokio transporto vystymo pavyzdžiu.
Klaipėdos savivaldybės administracijos vadovas Gintaras Neniškis tuomet žurnalistams sakė, kad ministerija atrado 30 mln. eurų, kurie bus skirti tik ekologiškam viešajam transportui.
2018-2019 metais ekologiškiems autobusams įsigyti skirta 22,9 mln. eurų.
Pernai penkis nedidelius elektrinius autobusus įsigijo Vilnius, tris – Tauragė. Abu miestai pirko užsienio gamintojų mašinas, tuo metu Klaipėda įsigijo du pirmuosius lietuviškus elektrinius autobusus „Dancer“, pagamintus Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovėje „Vėjo projektai“.
Šiemet bent šešis elektrinius autobusus ketina įsigyti ir Druskininkai.
Elektrinių autobusų Lietuvai tikisi parduoti ir orlaivių nuomos ir prekybos grupės „AviaAM Leasing“ bendrovė „Busnex“, Baltijos šalyse ir Lenkijoje atstovaujanti Kinijos autobusų gamintojai „Yutong“. Įmonė iš „Yutong“ jau yra įsigijusi tris elektrinius autobusus: 80 vietų miesto autobusą ir tarpmiestinį 58 vietų autobusą, jie į Lietuvą atgabenti pernai lapkritį, o trečiojo laukiama balandį.