Žurnalistai atlikdami šį tyrimą kreipėsi ir į „Sodrą“ ir į Socialinės apsaugos ir darbo ministrę, taip pat į Seimo socialinių reikalų ir darbo komiteto vadovą.
Pensijos negavo penkerius metus, nepadėjo ir skambučiai
Šiuo metu 69-erių Nijolė gyvena Birmingame, kur leidžia jau aštuonioliktus savo gyvenimo metus. Ji visą savo gyvenimą sąžiningai dirbo Lietuvoje ir valstybei sąžiningai mokėjo visus mokesčius. Tad kodėl jau penkerius metus mūsų lietuviškoji „Sodra“ ne tik kad Nijolei jos uždirbtos pensijos nepaskaičiuoja, bet ir normaliai nepaaiškina žmogui, kur problema?
„Sodros“ atstovė priėmė „TV Pagalbos“ žurnalistus Vilniuje esančioje būstinėje ir sutiko, kad tai gana dažna problema, kurią būtina spręsti.
„Aišku, labai gerai, kad kyla tų diskusijų, kad yra tų pokalbių viešojoje erdvėje, mes irgi juos sekame ir stebime su kokiomis problemomis žmonės susiduria. Aišku, pirmiausia tai žinome iš bendravimo su mūsų klientais, mums taip pat svarbu, kad tos pensijos būtų apskaičiuojamos laiku, kad būtų skiriamos laiku“, – kalbėjo „Sodros“ patarėja komunikacijai Malgožata Kozič.
„Aš nežinau, žinokite, tokiu atveju tiesiog nerandu atsakymų išvis, kaip tokios įstaigos dirba. Išvis žmogumi nesirūpina. Reikėtų jiems pranešti, jeigu ko trūksta, kokių dokumentų ar dar kažko, vis tiek kažkaip turėtų domėtis savo darbu. Nes jeigu aš nueinu į darbą ir nepadarau to darbo, tai mane išmestų iš jo, o čia niekas nekreipia dėmesio, čia net atsiprašau niekas nepasako. Tikrai pikta <...> Tiek esi žmogus pažemintas, kad čia atrodo kažkokios malonės prašai... Nežinau, kur čia šuo pakastas ir kur čia tos sistemos skylės. Ar įstatymai, tiesiog neįsivaizduoju, kad šitaip abejingai žiūrėti į darbą, tai yra baisu...“, – piktinasi pensininkė.
Dėl šio įvykio Nijolė netgi kreipėsi į Anglijoje gyvenančią teisininkę lietuvę, kuri turėjo padėti išspręsti jos bėdas susisiekdama su lietuviškomis valdiškomis įstaigomis.
„Nijolė nekentėjo 5 metus, ji skambinosi, ji gan kovinga moteris, labai charizmatiškas žmogus ir ne iš tų, kuri tylėtų, lauktų ir nieko nejudintų. Tikrai tikiu, kad ji ir skambino ir tikrai tikiu jos žodžiais, kad vis skambindavo kartas nuo karto „Sodrai“. Žinoma, ten nepriskambinėsi kas mėnesį laiko, kada turi sergantį ligonį šalia, tačiau ji domėjosi ir jai vis sakydavo lauk“, – apie pensininkę geru žodžiu atsiliepė jos problemą bandžiusi padėti išspręsti teisininkė Sandra Paulauskė.
Tačiau su „Sodra“ sunku susišnekėti ne tik savo pensijos laukiantiems žmonėms, bet ir jauniems žmonėms. Į „TV Pagalbos“ redakciją kreipėsi vienas jaunas žmogus, iš kurio „Sodra“ per klaidą PSD mokestį išieškojo du kartus. „Sodra“ savo klaidą pripažino, pinigus grąžino, bet ne visus. Kodėl Lietuvos piliečiai „Sodrai“ padarius klaidą turi mokėti pinigus išieškojusiai įmonei?
Dėl abiejų atvejų „TV Pagalba“ kreipėsi į LR Socialinės apsaugos ir darbo ministrę Ingą Ruginienę, kuri patikino, jog šiuos atvejus reikės spręsti nedelsiant.
„Sodra“ Iš pokalbio su jumis jau suprantu, kad turėsiu, ką aptarti su „Sodros“ vadovu. Žinokite, aš jums pasakysiu, kad pamačiau, jog jūs dirbate labai svarbų ir didelį darbą... Visko negali žinoti, prieiti prie kiekvieno žmogaus ir jį pačiupinėti, kiekvieno žmogaus istoriją išgirsti fiziškai net neturi galimybės, bet su jūsų pagalba vyksta pokyčiai“, – dėl nušviestos situacijos dėkojo ministrė.
„Sodra“ nė neatsiprašė grąžinusi pinigus
Nijolė ir jai padedanti teisininkė paskaičiavo, kad „Sodra“ per penkerius metus pensininkei neišmokėjo per 16 tūkstančių eurų. Iš pradžių jai buvo išmokėta pusė Nijolės pensijos ir teko vėl kovoti. Ir tik tada „Sodra“ pervedė dar likusią 8 tūkst. eurų skola Nijolei.
„Valstybė, manau, niekada nesijaučia skolinga žmogui, nes yra labai daug įvairių įstatymų, kuo apsigynę jie visada turi pasiteisinimą, kodėl yra toks arba kitoks atvejis atsitikęs. Tačiau žiūrint į realybę, kiek daugeliui žmonių yra neišmokėti pinigai, kiek dabar traukiu tas visas „užrūgusias“ pensijas ir visus tuos momentus, tai pikta. Į kiekvieną klausimą jie turi atsakymą: tai atsitiko klaida, dažniausiai. Taip pat būna atsakymas, tai yra vienetiniai atvejai, tokie įstatymai, kur paskui pasirodo yra ne tokie įstatymai. Įvairūs momentai, bet konkretumo ir ypač atiprašymo aš nesu girdėjusi“, – „Sodros“ dažniausius pasiteisinimus įvertino su šia įstaiga bendravusi teisininkė S. Paulauskė.
Pinigus atgavusi Nijolė piktinasi, kad jai nebuvo kompensuotos visos išlaidos, kurias ji patyrė.
„Kiek jie man nemokėjo? Tai jie man turėjo delspinigius ar ką nors mokėti? Man ir teisininkas kainavo, bet jokių delspinigių niekas nemokėjo, niekas manęs neatsiprašė ir teisininkams mokėjau aš pati“, – net ir atgavusi pinigus nuostolių tikino patyrusi Anglijoje gyvenanti emigrantė.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje esančiame vaizdo įraše.
VISĄ LAIDĄ ŽIŪRĖKITE ČIA:
Laidą „TV Pagalba“ žiūrėkite kiekvieną darbo dieną 16:30 per TV3 televiziją.
Straipsnis parengtas pagal TV3 televizijos laidą „TV Pagalba“.











































































































































































































































































































