Grąžinti galite, bet ne viską
Taip jau nutinka, kad kartais tenka grąžinti įsigytą pirkinį – netiko dydis ar modelis, nepatiko spalva, o galbūt sumokėjote kiek daugiau, nei planavote. Nesvarbu, ar prekę pirkote išpardavimo metu, ar už įprastą kainą, jums galioja 14 dienų prekės keitimo bei grąžinimo teisė. Svarbu atminti, kad grąžinama prekė turi būti nenaudota ir nepraradusi prekinės išvaizdos (t. y. patikrinta tiek, kiek tai galima padaryti prekybos vietoje), o jūs išsaugojote pirkimo dokumentą.
Verta nepamiršti, kad tokios prekės, kaip elektrotechnika, mobilieji įrenginiai, kosmetika, žaislai, apatinis trikotažas ar knygos yra nekeičiamos ir negrąžinamos, o visas negrąžinamų prekių sąrašas yra skelbiamas Mažmeninės prekybos taisyklėse. Perkantiems internetu prekių grąžinimo sąlygos yra palankesnės, o prekių grąžinimo išimtis numato Civilinio kodekso 6.228(10) straipsnis (pavyzdžiui, negrąžinami greitai gendantys gaminiai, pagal individualų užsakymą pagamintos prekės, sandariai supakuotos, įvyniotos į apsauginį popierių arba plėvelę kosmetikos bei asmens higienos prekės, kurių pakuotė buvo pažeista ir kt.).
Saugokite pirkimo kvitą
Prikimo dokumentą svarbu saugoti ne tik norint pakeisti ar grąžinti netikusį pirkinį – visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą, tad jo jums dar gali prireikti siekiant pasinaudoti prekės garantija.
Pirkdami internetu patikrinkite informaciją apie pardavėją
Prieš priimdami sprendimą pirkti ir pervesti pinigus pardavėjui, patikrinkite atsiliepimus apie pardavėją socialiniuose tinkluose bei specialiuose atsiliepimų portaluose (įprastai sukčių interneto svetainėse atsiliepimai itin geri). Taip pat nepasikliaukite pardavėjais, kurie nenurodo savo kontaktinių duomenų arba susisiekimui pateikia tik kreipimosi formą tiesiogiai interneto svetainėje – kilus ginčui gali būti sudėtinga surasti tokį pardavėją. Pastebėjote nemažai gramatinių klaidų? Tai dar vienas signalas apie galimai fiktyvią internetinę parduotuvę.
Pasikliaukite intuicija
Jei nuojauta jums kužda, kad pasiūlymas per geras, jog būtų tiesa, tikėtina, kad taip ir yra, tad prieš apsipirkdami jums mažai žinomoje internetinėje parduotuvėje, palyginkite siūlomų prekių kainas kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse (daugelis pardavėjų jau dabar skelbia planuojamas akcijas).
Įvertinkite, kur registruotas pardavėjas
Tikriausiai nieko nenustebins, kad „Juodojo penktadienio“ tradicija yra kilusi iš JAV, tačiau apginti savo, kaip vartotojo, teises kai pardavėjas registruotas ne ES, gali būti sudėtinga. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir verslininkas yra registruoti Lietuvoje, o Tarnybos padalinys Europos vartotojų centras tarpininkauja nagrinėjant ginčus, kai ginčo šalys registruotos ES, Norvegijoje ar Islandijoje. Nukentėjus dėl trečiųjų šalių pardavėjo savo teises galima ginti per vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą, kurio narėmis yra 36 valstybės.
Skaitykite akcijos sąlygas
Atidžiai įvertinkite siūlomų nuolaidų sąlygas, perskaitykite visą jums pateikiamą informaciją. Tokie teiginiai, kaip „nuolaidos iki 70 proc.“, „Nuolaidos viskam, išskyrus....“ reiškia, kad pasiūlymas turi papildomų sąlygų, tad gerai įvertinkite jas ir būkite atidūs.
Sąmoningai vertinkite pasiūlymus
Neskubėkite aklai pasiduoti siūlomoms nuolaidoms ir gerai įvertinkite, ar konkreti prekė jums iš tiesų reikalinga, ar perkate ją tik dėl patrauklios kainos. Pirkite atsakingai ir sąmoningai.
Žadėta nuolaida pritaikyta nebuvo? Praneškite apie Tarnybai, kartu nurodydami aplinkybes bei pateikdami turimus įrodymus (pavyzdžiui, prekės ir skelbiamos akcijos nuotraukas, pirkimo kvito kopiją ir kt.).