Jei per pastaruosius kelerius metus turėjote naują debeto ar kredito kortelę, galbūt pastebėjote keletą jos dizaino pakeitimų.
Paaiškino, kam skirti taškai ant kortelės
Kortelėse vis dažniau atsiranda naujų elementų, pavyzdžiui, viename krašte išpjautos įpjovos, pagrindinėje pusėje galima pastebėti iškilusius taškus, atsiranda ir atspausdintas, o ne įspaustas savininko vardas ir pavardė, rašo mirror.co.uk.
Šie pakeitimai padaryti dėl tos pačios priežasties – kad akliesiems ir silpnaregiams būtų lengviau jomis naudotis.
Atsukite laikrodžius dešimt metų atgal ir dauguma debetinių ir kreditinių kortelių buvo gana panašios savo forma, dydžiu ir savybėmis.
Tai reiškė, kad daugeliui neregių ir silpnaregių buvo sunku jas rasti piniginėje, nes jas buvo sunku atskirti nuo panašaus dydžio lojalumo ir parduotuvių kortelių.
Panašiai sudėtinga gali būti atskirti debeto kortelę nuo kredito kortelės, taip pat gali būti sudėtinga sužinoti, kurį kortelės galą reikia įdėti į kortelių skaitytuvą.
Todėl bankai, paskatinti Karališkojo nacionalinio aklųjų instituto (RNIB), pradėjo diegti funkcijas, padedančias akliesiems veiksmingiau naudotis kortelėmis.
Turi ir kitų naudingų funkcijų
Pavyzdžiui, 2015 m. „NatWest“ ir seserinis bankas RBS pradėjo platinti debeto korteles su išpjovomis kortelės šone. Taip neregys gali sužinoti, kurį debeto ar kredito kortelės galą reikia įdėti į kortelių skaitytuvą. Jis taip pat leidžia jiems žinoti, kad kortelė, kurią jie laiko, yra skirta mokėjimams.
RNIB vyriausiasis veiklos pareigūnas Deividas Klarkas (David Clarke) sakė, kad kai kurie paslaugų teikėjai, pavyzdžiui, „Mastercard“, turi skirtingas išpjovų formas debeto ir kredito kortelėms.
Kita naudinga funkcija – iškilūs Brailio rašto taškai, kurie leidžia naudotojams žinoti, ar jie laiko debeto, ar kredito kortelę.
NatWest ir RBS kredito kortelės turi keturis taškus, išdėstytus linija, o debeto kortelės turi šešis stačiakampio formos taškus. „Nationwide“ debeto ir kredito kortelės turi tokius pačius taškų raštus.
„NatWest“ kortelės turi ir kitų funkcijų, padedančių akliesiems ar silpnaregiams. Pavyzdžiui, telefono numeriai atspausdinti didesniu šriftu, kad juos būtų lengviau perskaityti, o kortelėje yra didelis bekontakčio mokėjimo simbolis, kad būtų aišku, jog ja galima atsiskaityti be PIN kodo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!