• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

41-erių metų vilnietį Darių Ratkevičių nesunkiai galima pastebėti mieste pralekiantį su dviračiu. Dažniausiai Darius ant dviračio vyksta į darbą arba iš jo, o tokią transporto priemonę vyras renkasi jau daugiau nei 10 metų. Įdomiausia tai, kad Darius dviračiu į darbą vyksta net žiemą.

9

41-erių metų vilnietį Darių Ratkevičių nesunkiai galima pastebėti mieste pralekiantį su dviračiu. Dažniausiai Darius ant dviračio vyksta į darbą arba iš jo, o tokią transporto priemonę vyras renkasi jau daugiau nei 10 metų. Įdomiausia tai, kad Darius dviračiu į darbą vyksta net žiemą.

REKLAMA

Darius pasakojo jog dviračiu pradėjo važinėtis daugiau nei prieš 10 metų. Tai lėmė vyro persikėlimas gyventi į Vilnių.

„Anksčiau gyvenau Vilniaus priemiestyje, Avižieniuose, bet vėliau persikėliau į Vilniaus miesto centrą, kur supratau, kad iš tiesų, visai neapsimoka turėti automobilio. Nelabai yra kur jo patogiai priparkuoti“, – įžvalgomis pasidalijo vyras.

Taip pat Darius pasakojo, kad Vilnius yra labai patogus miestas norintiems važinėtis dviračiu. Jo teigimu, atstumai mieste – visai nedideli.

REKLAMA
REKLAMA

„Vilnius yra labai dėkingas miestas, nes jis yra labai mažas, palyginus su kitais, lygus ir jame visai neprastai išvystyta dviračių infrastruktūra“, – pastebėjimus dėstė Darius.

REKLAMA

Kasdien važiuoja į darbą

Darius pasakojo, kad Vilnius jam atrodo nedidelis, nes iš vienos miesto pusės iki kitos miesto pusės numinti tenka vos 10 kilometrų.

O pašnekovui kasdien numinti iki darbo skirtingu laiku trukdavo nuo 5-6 kilometrų iki 11-12 kilometrų.

Pasak Dariaus, važiavimui į darbą jis turi du kelius. Vienas kelias yra tuomet, kai vyras skuba, jam reikia greičiau nukakti iki vietos, o kitas kelias šiek tiek ilgesnis ir skirtas ilgesniam pasivažinėjimui.

REKLAMA
REKLAMA

„Vienas kelias yra paupiu, jis trumpesnis, o kitas kelias iki darbo yra ilgesnis, jis yra maždaug 12 kilometrų ilgio. Trumpesniuoju važiuoju tada, kai man reikia labai skubėti, jis yra apie 5 kilometrų ilgio“, – paaiškino vyras.

Važiuodamas skirtingais keliais vyras užtrunką ir skirtingą laiko tarpą. Jis paaiškino, kad važiuodamas trumpuoju maršrutu užtrunka apie 15-20 minučių. Tuo tarpu važiuodamas ilguoju maršrutu vyras tam skiria 35 minutes laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš esmės, mano važiavimo greitis išsilaiko pastovus visos kelionės metu. Visgi, kadangi eismą reguliuoja šviesoforai, tai jeigu tenka pastovėti prie jų – kelionė tampa ilgesnė“, – kasdienybės subtilybėmis dalijosi Darius.

Į darbą mina ir žiemą

Paklaustas apie tai, ar renkasi dviratį, kaip savo transporto priemonę, ir žiemos sezonu, Darius patvirtino, jog taip.

Pasak pašnekovo, žiemos Lietuvoje atrodo ilgos, tačiau dažniausiai jų metu važiuoti dviračiu yra pakankamai patogu.

REKLAMA

„Žiema Lietuvoje atrodo ilga, bet tokių mėnesių, kai dviračiu važiuoti yra netinkama, yra nedaug. Jeigu oras sausas ir šalta, tai visiškai nebaisu važiuoti dviračiu.

Tai pasakytina ypač tada, jeigu važiuoji su lengva, šilta pūkine striukele, kurią gali užsimesti ant marškinėlių, tuomet jautiesi, kaip vasarą. Ji nevaržo judesių, su ja lengva ir nešalta“, – paaiškino Darius.

Pasak pašnekovo, sudėtingiausia važiuoti su dviračiu yra tuomet, kai lyja, nes nuo lietaus niekaip nepasislėpsi.

REKLAMA

Jis pasakojo, kad lyjant lietui galima sušlapti, o jeigu „labai gerai „užsivakuosi“, tuomet atvyksi į darbą suprakaitavęs.

„Kitas blogumas yra suledėjęs sniegas, kai po juo būna vanduo. Tai slidumas arba didelis grublėtumas tikrai apsunkina važiavimo sąlygas.

Būna momentų, kai savaitę ar dvi pasilaiko toks oras, tuomet važiuoti negaliu. Bet jeigu yra tik sniego, tai visai neblogai sekasi važiuoti, nes dviračių takai tikrai dažnai būna labai gerai nuvalyti. Kartais jie gauna daugiau dėmesio nei automobilių keliai, tad nėra kuo skųstis“, – šyptelėjo Darius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aplinkiniai stebisi

Paklaustas, kaip į jo įpročius reaguoja kolegos, Darius pasakojo, jog jie dažnai nusistebi, kaip jam nešalta. Visgi Darius apie tai turi visai kitokią nuomonę.

Pasak jo, dviračiu važiuoti yra netgi šilčiau negu automobiliu. „Tiesą pasakius, kai persėdu į automobilį tomis dienomis, kai nevažiuoju su dviračiu, tai su automobiliu važiuoti irgi šalta.

Juk reikia nueiti iki automobilio, nusivalyti nuo langų sniegą arba ledą ir dar laukti, kada automobilis prišils. Vien automobilio nuvalymas užtrunka apie 10 minučių“, – pastebėjimais dalijosi vyras.

REKLAMA

Paklaustas, ar buvo kolegų, kurie pasekė vyro įpročiu kasdien į darbą minti dviračiu, Darius už tai nuopelnų neprisiėmė, tačiau paaiškino, kad darbe tikrai padaugėjo dviračiu dirbti vykstančių kolegų.

Jis pasakojo, kad iš pradžių pastebėjo vieną iš savo kolegų už dviračio vairo, o paskui prisijungė ir kitas kolega.

„Jis iki darbo kasdien važiuoja net iš Trakų Vokės, jam vien tik į priekį nuvažiuoti reikia 20 kilometrų, tad per dieną jis nuvažiuoja apie 40 kilometrų. Įdomu tai, kad tas dviračių gardas darbe kartais netgi būna perpildytas“, – paaiškino pašnekovas.

REKLAMA

Darius džiaugiasi tokiais pokyčiais, jo nuomone, visuomenėje virsta tam tikras virsmas ir didėja žmonių sąmoningumas.

Jis teigė, kad labiausiai jį džiugina tai, kad važiuoti dviračiu į darbą – nebėra išskirtinumas, į kurį žmonės žiūrėtų. Jis pridūrė, kad taip pat žmonės tampa artimesniais vieni kitiems.

Išskyrė privalumus

Paklaustas, kokius privalumus mato kelionėse su dviračiu į darbą, Darius išskyrė du pagrindinius, kurie, jo nuomone yra lygiaverčiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visų pirma, vyras akcentavo naudą pasauliui. Tai – ekologija, o Darius tikino norintis prisidėti prie pasaulio gerovės.

„Važiuojant automobiliu yra išmetama nemažai kenksmingų dujų į aplinką, tad aš tikrai norėčiau kuo mažiau prisidėti prie globalinio atšilimo“, – pabrėžė jis.

Kitas privalumas, kurį įvardijo Darius, buvo sveikata. Jis pasakojo, kad tokiu būdu kasdien gali būti aktyvus ir taip teikia naudą savo organizmui.

Anot jo, tai galbūt egoistiškas argumentas, tačiau pažvelgus į statistiką, žmonės gali pastebėti, kad didžiausias žmonių mirštamumas pasaulyje yra nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Įrankis su tuo kovoti – fizinė veikla.

„Iš savo patirties galiu pasakyti, kad jeigu ilgiau užsitęsia blogas oras ar dėl kitų priežasčių negaliu vykti  darbą su dviračiu ir tenka važinėtis automobiliu, tai pradeda jaustis, kad štai ima kokį šoną skaudėti, blogėja nuotaika“, – pavyzdį pateikė pašnekovas.

Važiuoju žiemą ir vasarą , labai rudyja plieninės dalys , aliuminis neatsparus sūdytiems keliams. Malonumo nedaug , dažnas dviračio remontas. Tiltai žiemą nevalomi , per siauas tarpas technikai. Žiemą sutikti važiuojantį dviračiu retenybė. Prieš 60 metų būtų neįmanoma , šaltos ir sniegingos žiemos.
šaunuolis 10balū.

aš kiekvienam seimo nariui duočiau po dviratį, kad suvogtų LT tikrąją situaciją. IR JEI NEVAŽIUOTŲ, NEMOKĖČIAU ATLYGINIMO, IR MESČIAU IŠ PAREIGŲ, O JEI DĖL SENATVĖS NEGALI, TAI JAU REIŠKIA LAIKAS NAUJASNEJAI KARTAI UŽLEIST ŠILTĄ KĖDĘ.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų