Fantazijos trūkumas
Konservatyvumas – vieniems tai privalumas, kitiems – didžiulis trūkumas. Todėl neabejoju, jog „T-Roc“ interjeras taip pat sulauks dvejopų vertinimų.
Kadangi „Volkswagen“ visuomet laikosi vienos ir tos pačios linijos, įsėdus į „T-Roc“ jautiesi taip, lyg sėdėtum už „Volkswagen Golf“ vairo. Ar tai yra blogai? Tikrai ne. Prietaisų išdėstymas, ergonomika ir matymo laukas – verti tik aukščiausių balų. Bet to mes ir tikimės iš „Volkswagen“ markės produkto.
Daugelį pripratusių prie aukštų „Volkswagen“ standartų gali vienas dalykas – ne pačios kokybiškiausios apdailos medžiagos, tad ta proga ir pradėkime burnoti apie šį trūkumą – interjero apdailos medžiagas.
Tikrai nenorime sudaryti įspūdžio, jog „T-Roc“ iš gamyklos išriedėjo su „Lada“ lygio medžiagomis – tikrai ne. Prietaisų skydelis ir centrinė konsolė aprengti maloniomis liesti ir vėpsoti medžiagomis. Situacija suprastėja, kuomet akis nuleidžiate žemyn – transmisijos tunelis, durų vidinė apdaila pagaminta iš itin kieto plastiko, kuris tikrai bus jautrus įbrėžimams. Jeigu esate vienas iš tų vairuotojų, kuris automobilio kokybę matuoja švelniais, minkštais interjero apdailos ingredientais – liksite nusivylę.
Jeigu dėvite racionalaus automobilio pirkėjo kepurę, tuomet Jums turime gerų žinių. Nors tam tikrose vietose norėtųsi „Golfe“ naudojamų detalių, tačiau tai nereiškia, jog „Volkswagen“ nusprendė kirsti kampus ten, kur nereikėtų. Vietoj geresnių medžiagų viduje gausite labai ilgą saugumo įrangos kraitį ir nepriekaištingą surinkimo kokybę – neišgirsite ne vieno kribždesio ar kitų pašalinių garsų, kurie leistų suprasti, jog „Volkswagen“ gamykloje pluša atmestinai dirbantys žmonės.
Sąsajos su „GTI“
„GTI“ emblema pažymėti modeliai visuomet sukelia tik pačias geriausias emocijas. Tuo įsitikinome, kuomet septintos kartos
„Golf GTI“ įstūmėme į kovos ringą su „Peugeot 308 GTi“. Šalia priekinės ašies tūnantis 2 litrų, 4 cilindrų benzininis variklis su turbina buvo vienas mieliausių komponentų. Į „Golf GTI“ montuotas jėgos agregatas mus lepino puikia dinamika, tvirtu charakteriu plačiame sūkių diapazone ir pakankamai mielu ausiai garsu. Tačiau ką turi bendro „Golf GTI“ ir štai šis „T-Roc“?
Mūsų bandytas modelis buvo aprūpintas ne kukliu benzininiu varikliuku ar taupiu dyzelinu motoru. Už didžiulio „Volkswagen“ markės logotipo slypėjo plačiai visoje „VAG“ koncerno grupėje naudojamas „EA888“ benzininis motoras. Tai – 2 litrų darbinio tūrio, 4 cilindrų, turbiną turinti širdis, kuri „T-Roc“ modelyje išvysto 190 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą 1500-4180 sūkių diapazone. Gamintojo teigimu, šiek tiek daugiau nei 1400 kilogramų sveriantis krosoveris iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,2 sekundės ir pasiekia 216 km/val. maksimalų greitį. Tikrai neblogos charakteristikos – „Nissan Juke Nismo RS“ apie tokį pagreitį galėtų tik pasvajoti.
Kiti gamintojai galėtų paimti pavyzdį iš „Volkswagen“, nes būtent tokie sklandūs, pajėgus ir užtikrintai galią pateikiantys motorai labai stipriai prisideda prie gerų emocijų krepšelio pildymo. Suprantu, jog kasdieninėse situacijoje jis turi per didelį galios rezervą ir per didelį apetitą benzinui (su pilnu baku nuvažiuosite ne daugiau nei 600 kilometrų), tačiau būtent tokio pajėgumo širdis automobiliui suteikia daugiau charakterio ir išskirtinumo.
Iš tiesų, priekabiauti prie „T-Roc“ esančios jėgainės nėra reikalo, nes ji savo darbą atlieka nepriekaištingai: dirba tyliai, kuomet palaikomas tolygus greitis. Švelniai riaumoja, kada paspaudžiate akceleratoriaus pedalą ir visuomet, visuomet turės pakankamai jėgos spyriui į užpakalį, kuris privers katapultuotis į priekį.
Krosoveriams nebūdingas talentas
Kompaktiški padidinto pravažumo automobiliai dėl pakankamai aukšto gravitacijos centro ir aukšto kėbulo, niekuomet negalėdavo pasigirti tokiomis pačiomis valdymo savybėmis kaip analogiški panašaus dydžio hečbekai. Ši taisyklė galioja beveik visiems: „Renault Megane“ ir „Renault Kadjar“, „Honda Civic“ ir „Honda HR-V“, „Audi A3“ ir „Audi Q3“, „Ford Focus“ ar „Ford Kuga“. Tad į kurią grupę reikėtų išsiųsti „Volkswagen T-Roc“, kuris pagal kėbulo ilgį, plotį, aukštį bei ratų bazės ilgį užima tarpinę vietą tarp „Polo“ ir „Golf“? Mūsų nuostabai, vikrumu „T-Roc“ nenusileidžia savo broliams.
„Volkswagen Polo“ bei „Volkswagen Golf“ labiausiai žavi puiku pakabos balansu: tai aukso viduriukas tarp komforto, žvitrumo ir pakankamos dinamikos. Panašius epitetus norisi dalinti vairuojant naująjį „Volkswagen“ šeimos narį. Nors vairas, mūsų skoniui, pernelyg lengvas ir neperteikiantis jokios naudingos informacijos (kad tave kur, elektrinis vairo stiprintuve). Nepaisant to, jis leidžia automobilį valdyti vienu pirštu arba diktuoti savo tempą užmiestyje, kuriame netrūksta vingiuotų asfalto ruožų. Iš tiesų, automobilio elgesys kelyje primena populiarųjį „Golf“, skirtumai išryškėja tik tada, kai pasikeičia kelio danga.
Žemesnio profilio padangos turi savų privalumų ir trūkumų. Sumontavus žemo profilio padangas pagerėja automobilio valdymas, stabilumas. Be to, užmovus stilingus ratlankius, galima džiaugtis akį traukiančia automobilio išvaizda. Žemo profilio padangų trūkumas – triukšmingumas ir diskomfortas važiuojant nelygia kelio danga. Ši taisyklė galioja ir mūsų bandytam „Volkswagen T-Roc“, kurio dėka galima jausti kiekvieną kelią remontavusių darbuotojų broką. Pakaba Jūsų užpakaliui praneš net apie menkiausią siūlę, bet juk grožis reikalauja aukų, ar ne?
Ne pats pigiausias
Vargu ar galėtume „Volkswagen“ automobilių kainodarą įvardinti palankia, ypač jeigu pradėtume dairytis į geresnės komplektacijos modelius. Tačiau geras daiktas niekuomet nebūna pigus, todėl nenuostabu, jog „T-Roc“ yra vienas brangiausių savo segmento automobilių.
Lietuvoje šis modelis kainuoja nuo 18 497 eurų – tai dar nėra labai blogai, tačiau ar Jūs norite automobilio su trijų cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvysto viso labo 115 arklio galių? Žinoma, kad ne. Greičiausiai Jūs norite bent jau 150 arklio galių išspaudžiančio benzininio motoro, vidutinės komplektacijos ir automatinės pavarų dėžės. Šie trys veiksniai automobilio kainą iškart išaugina iki 24 766 eurų. Pridėjus keletą papildomų privalumų, tokių kaip skaitmeninis prietaisų skydelis, šildomos priekinės sėdynės, geresnė garso sistema, didesnio skersmens ratlankiai, išmani greičio ir atstumo palaikymo kontrolė ar įdomesnė kėbulo spalva pareikalaus iš Jūsų beveik 30 000 eurų. Tai yra pakankamai didelė suma už kompaktinės klasės automobilį, tad „T-Roc“ patrauklumas priklausys nuo to, į kurią automobilių grupę taikotės: visiems prieinamų ar „Premium“ segmentui priklausančių ratuočių kompaniją, nes „T-Roc“ užima tarpinę vietą tarp abiejų grupių.
„Volkswagen“ labai retai susimauna ir į serijinę gamybą išleidžia automobilį, kuriam būtų lengva dėl ko nors priekaištauti. „T-Roc“ yra puikus kruopščių „Volkswagen“ inžinierių darbas, kuris padidinto pravažumo hečbeko funkciją atlieka žymiai geriau negu daugelis tradicinių hečbekų.
Patrauklesnis eksterjero dizainas bei aukštesnė sėdėsena už vairo yra ryškiausi pranašumai prieš analogišką „Golf“, kuris bus pigesnis, komfortiškesnis ir smagiau valdomas. Tačiau pažvelgus į naujų automobilių pirkėjų poreikius, akivaizdu, jog „T-Roc“ labai greitai taps dar vienu „Volkswagen“ markės bestseleriu.
PRIVALUMAI
- Solidus automobilio dizainas
- Puikiai veikiančios saugumo sistemos
- Efektyvus benzininis variklis bei tiksliai veikianti „DSG“ pavarų dėžė
- „Volkswagen“ automobiliams būdinga surinkimo kokybė ir puiki ergonomika
TRŪKUMAI
- „Volkswagen“ automobiliams nebūdingos apdailos medžiagos
- Pernelyg didelis vėjo ir padangų keliamas triukšmas važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu
- Geidžiamiausios modifikacijos kainuos apie 30 000 eurų
- Erdvė ant galinių sėdynių