Vis dėlto specialistai ramina ir tradicinių mašinų gerbėjus: virš tokių anksčiau itin populiarių kėbulo tipų, kaip antai hečbekų ar juolab – universalų, išnykimo grėsmė nekybo.
Anaiptol – nors būtent į automobilius universalo kėbulu aršiai taikosi kone visus varžovus konkurencinėje kovoje traiškantys SUV modeliai, solidus Didžiosios Britanijos leidinys „WhatCar?“ pažymi, kad skambinti laidotuvių varpais dar neprireiks. Britų žurnalistų teigimu, „geriausi universalai yra erdvūs, kupini įrangos ir puikiai subalansuoti vairavimui“.
Vėl išrinko geriausius
Tradiciškai geriausius įvairių segmentų modelius kasmet išrenkantys vienos įtakingiausių Didžiosios Britanijos žiniasklaidos priemonių žurnalistai vėl išrikiavo, jų vertinimu, labiausiai šio titulo vertus universalus. Prieš paskelbdami verdiktą, sąrašo autoriai nurodė vertinimo gaires.
„Geriausi universalai išsiskiria savo bagažinės dydžiu. Be to, ji turi būti praktiškos formos, kad būtų lengva pasiekti daiktus. Galines sėdynes turi būti paprasta sulankstyti. Šie automobiliai dažnai naudojami tiek verslui, tiek šeimų poreikiams, todėl juose privalo derėti erdvus, patogus ir gerai įrengtas salonas su mažomis eksploatavimo išlaidomis ir maloniu vairavimu. Ir visa tai reikia padaryti už prieinamą kainą“, – apibrėžė specialistai.
Jų pristatytas geriausiųjų sąrašas bei į jį nepatekę modeliai atskleidžia, jog, nepaisant dažniausiai į SUV pusę svyrančių pardavimo skaičių, didelė dalis gamintojų nė nemano išsižadėti universalų. Gausingą modelių pasiūlą gerai iliustruoja „WhatCar?“ sudarytas dešimtukas. Į jį papuolė „BMW 3“, „Toyota Corolla“, „Mercedes E-Series“, „Volvo V60“, „Seat Leon“, „Citroën C5 X“, „MG5 EV“, „BMW 5“, o aukščiausias dvi pozicijas užima „Škoda Octavia“ bei „Škoda Superb“ universalai.
Lietuvoje leidžiamo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius atkreipia dėmesį, kad panašūs vėjai pučia ir mūsų regione. Specialisto teigimu, visa „Volkswagen“ grupė ir jai priklausančios markės gali pasigirti pakankamai populiariais universalais.
„O „Škoda“ mūsų regione – tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje, tiek kitose aplinkinėse valstybėse – pasižymi absoliučiu išskirtinumu. Tai yra itin populiarus įmonių automobilis, ypač „Octavia“, bet nuo jos neatsilieka ir „Superb“, – pažymi specialistas.
Eksperto teigimu, net ir aršios konkurencijos akivaizdoje galima pasidžiaugti dar nemažu universalų asortimentu tiek kompaktinėje, tiek ir vidutinėje klasėse, kuriose taip pat nuožmiai varžosi „premium“ segmento žaidėjai: „Audi“, BMW bei „Mercedes“. Be to, gamintojai siūlo ir universalų su išplėstomis pravažumo galimybėmis: jos, be jokių dvejonių, leidžia įkelti koją į madingąjį SUV pasaulį.
„Man pačiam patinka galimybė rinktis iš tų pačių, tik didesnio pravažumo universalų, kaip antai „Škoda“ automobilių „Scout“ versijos ar „Audi“ modelių „Allroad“. Tokios modifikacijos leidžia nebūtinai rinktis SUV modelį. Aišku, mada yra mada, ir SUV išstumia daug ką. Bet, važiuojant ilgas keliones, universalai turi nepamainomų privalumų“, – konstatuoja V. Milius.
Pristatys jau naujos kartos universalą
Grįsdami savo sprendimą ant pjedestalo viršūnės užkelti būtent čekiškuosius universalus, „WhatCar?“ žurnalistai aiškino, kad šie modeliai tiesiog dominavo, vertinant visų dalyvių praktiškumą ir visapusiškumą. Erdvus, aukštesnio segmento modelius primenantis salonas, devyni rankinio bagažo lagaminai „Octavia“ universalo bagažinėje ir dar daugiau – didesniame „Superb“, komfortas bei geras eksploatacinių išlaidų ir vertės santykis – tokias išvadas surašė vertintojai.
Balandžio pabaigoje įmonė „Škoda“ jau atskleidė, kad šį rudenį bus pristatytas ketvirtosios kartos „Superb“ modelis. Ir toliau jis bus gaminamas tiek su sedano, tiek su universalo kėbulu. Dabartinės kartos modelis pasirodė 2015 metais, o 2019-aisiais buvo atnaujintas. Iš viso čekai skaičiuoja pardavę per 777 tūkst. trečiosios kartos „Superb“ automobilių.
Naujajame modelyje gamintojas žada ir toliau montuoti tiek benzininius ir dyzelinius, tiek švelniuosius bei įkraunamuosius hibridinius variklius. Anot „WhatCar?“ specialistų, plati galios sistemų pasiūla yra dar vienas nenuneigiamas mašinų universalo kėbulais privalumas.
Vairuotojai gali rinktis iš modernių 50–70 km vien elektros režimu nuvažiuojančių modelių ir našius benzininius motorus su degalus taupančia švelniojo hibrido technologija turinčių automobilių, o ilgų nuotolių mėgėjams siūlomos transporto priemonės su ištvermingomis ir taupiomis dyzelinėmis jėgainėmis.
V. Miliaus manymu, šis aspektas vis dar yra kertinis kalbant apie didelius atstumus įveikiančius vairuotojus ir jų poreikius. Taip pat ir vertinant, kodėl šie nesirenka SUV modelių.
„Kolegos iš Vokietijos sako, kad ten automagistralėmis daug važinėjantys vairuotojai nesirenka SUV modelių, nes, keliaujant daug ir greitai, ekonomiškumas ir praktiškumas yra vienareikšmiškai universalų pusėje. Aišku, privačiame sektoriuje yra kitaip, nes jame yra ir tokių pasirinkimo kriterijų, kurių kartais patys pirkėjai negali paaiškinti. Bet jeigu perka įmonė, ji skaičiuoja. Pavyzdžiui, „Octavia“ jau yra bendrovės automobilio simbolis“, – apibendrina pašnekovas.