• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu ne griežti Europos Sąjungos reikalavimai, vargu ar daugelis gamintojų būtų suinteresuoti hibridinėmis jėgainėmis arba akumuliatorių energija varomais automobiliais. Kam investuoti milžiniškas sumas į technologiją, kuri automobilių galutinę kainą išpučia kelis kartus? Ogi tam, jog mes, vartotojai, galėtume džiaugtis kukliomis kuro sąnaudomis mieste ir puikiomis dinaminėmis savybėmis užmiestyje. Tačiau hibridines jėgaines turintys automobiliai dažniausiai nepasižymi puikiu kainos, galios ir kokybės santykiu. Ar kas nors norėtų mokėti maždaug 120 tūkst. litų už „Volkswagen Jetta“ su hibridine jėgaine ir kukliu įrangos sąrašu? Žinoma, kad ne. Tačiau šią problemą turi visi automobiliai su hibridinėmis jėgainėmis. Jie yra brangūs, kartais netgi labai brangūs, tačiau net aukšta kaina ne visada pateisina lūkesčius.
„Toyota“ yra hibridinių automobilių pionierė. Didžiausias automobilių gamintojas pasaulyje hibridinių jėgainių technologiją tobulina jau daugiau kaip 15 metų. „Toyota“ inžinierių sukurtos jėgainės montuojamos įvairiausio plauko automobiliuose. Pradedant „Toyota Auris“ ir baigiant „Lexus LS“. Tačiau šį kartą „Toyota“ nusprendė, jog atėjo metas vidaus degimo variklio ir elektros energiją naudojančio motoro kombinaciją panaudoti viename mažiausių „Toyota“ modelių - „Yaris“.

Jeigu ne griežti Europos Sąjungos reikalavimai, vargu ar daugelis gamintojų būtų suinteresuoti hibridinėmis jėgainėmis arba akumuliatorių energija varomais automobiliais. Kam investuoti milžiniškas sumas į technologiją, kuri automobilių galutinę kainą išpučia kelis kartus? Ogi tam, jog mes, vartotojai, galėtume džiaugtis kukliomis kuro sąnaudomis mieste ir puikiomis dinaminėmis savybėmis užmiestyje. Tačiau hibridines jėgaines turintys automobiliai dažniausiai nepasižymi puikiu kainos, galios ir kokybės santykiu. Ar kas nors norėtų mokėti maždaug 120 tūkst. litų už „Volkswagen Jetta“ su hibridine jėgaine ir kukliu įrangos sąrašu? Žinoma, kad ne. Tačiau šią problemą turi visi automobiliai su hibridinėmis jėgainėmis. Jie yra brangūs, kartais netgi labai brangūs, tačiau net aukšta kaina ne visada pateisina lūkesčius.
„Toyota“ yra hibridinių automobilių pionierė. Didžiausias automobilių gamintojas pasaulyje hibridinių jėgainių technologiją tobulina jau daugiau kaip 15 metų. „Toyota“ inžinierių sukurtos jėgainės montuojamos įvairiausio plauko automobiliuose. Pradedant „Toyota Auris“ ir baigiant „Lexus LS“. Tačiau šį kartą „Toyota“ nusprendė, jog atėjo metas vidaus degimo variklio ir elektros energiją naudojančio motoro kombinaciją panaudoti viename mažiausių „Toyota“ modelių - „Yaris“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ToyotaYarisHybrid


1
Pirmiausia reikėtų pradėti ne nuo automobilio išvaizdos ar valdymo savybių, o nuo kainos. Pati pigiausia „Toyota Yaris Hybrid“ versija kainuoja nuo 57.450 litų. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis buvo ne pačios prasčiausios komplektacijos ir buvo įkainotas net 67.060 litų suma. Tai yra beprotiškai dideli pinigai už automobilį, kuris yra vos vos didesnis už prekių vežimėlį.
Tačiau akys išsipučia dar labiau, kai hibridinę jėgainę turinčio „Yaris“ versiją palyginome su kitomis, kurios turi benzininį arba dyzelinį variklį. Pati pigiausia versija su 1.0 litro benzininiu varikliu kainuoja 40.470 litų, tuo tarpu versija su 1.4 litro dyzeliniu motoru kainuoja 54.520 litų. Kaip matote patys, kainų skirtumas svyruoja nuo maždaug 3000 iki maždaug 16 tūkst. litų.
Anksčiau jau minėjome, jog hibridinę jėgainę turinčių automobilių kainą išpučia ši pažangi technologija. Ar būtent dėl to „Toyota Yaris Hybrid“ yra toks brangus? Iš dalies. Kadangi, tai yra brangiausia „Yaris“ versija, bazinėje įrangoje bus dviejų zonų klimato kontrolė, CD grotuvas su 6 garsiakalbiais, navigacijos sistema, elektroninė stabilumo sistema, daugybė oro pagalvių, automatinė greičio palaikymo sistema, lengvo lydinio ratlankiai ir elektra valdomi šoniniai veidrodėliai. Trumpai tariant - viskas, ko tik širdis gali geisti.

REKLAMA

20141012_092137


2
„Toyota Yaris Hybrid“ nuo kitų tokio tipo automobilių skiriasi nedaug. Automobilis komplektuojamas su 1.5 litro benzininiu varikliu, kuris išvysto 75 arklio galias. Tuo tarpu baterijų energiją naudojantis elektros motoras išvysto 61 arklio galią. Pasinaudojus skaičiuotuvu - pamatysite, jog bendras jėgainės pajėgumas siekia 100 arklio galių. Su tokio galingumo jėgaine neišgąsdintumėte net ir miegančių balandžių.
Teoriškai, mažasis hibridas iki 100 km/val. įsibėgėja per 12 sekundžių, tačiau vargu ar atsirastų bent vienas žmogus, kuris norėtų atlikti šį testą. Kadangi hibridinė jėgainė yra suporuota su „CVT“ tipo automatine pavarų dėže, kiekvienas akceleratoriaus paspaudimas iki dugno privers Jūsų ausis rėkti iš skausmo. Tačiau šią problemą turi visi automobiliai, kurie yra komplektuojami su bepakopėmis pavarų dėžėmis.
Perkandus bepakopės pavarų dėžės darbą ir pradėjus mokytis ekonomiško važiavimo pamokų, mažasis hibridas elgiasi kaip nepretenzingas ir modernus hečbekas. „Toyota“ inžinieriai įdėjo labai daug darbo ieškodami tinkamos pakabos konfigūracijos, kuri tiktų įvairiems Europos keliams. Gera žinia yra ta, jog „Toyota“ specialistai surado puikų kompromisą tarp komforto ir standumo.
Hibridinę jėgainę turintis modelis nuo paprasto skiriasi ne tik labiau akį traukiančia išvaizda, bet ir gerokai patobulinta pakaba. Pavyzdžiui, galinėje pakaboje buvo sumontuotas standesnis, kėbulo pasvyrimus slopinantis torsionas, priekinėje pakaboje buvo sumontuoti visiškai kitos spyruoklės ir amortizatoriai. Šie smulkūs, bet svarbūs pakeitimai leido pagerinti automobilio dinamines savybes. Vis dėlto, mėgautis puikiai subalansuota automobilio pakaba trukdo ne pats informatyviausias vairo mechanizmas.

REKLAMA
REKLAMA

01


3
Kiekvieną kartą sustojus prie šviesoforo - apgaubia tyla. Nesigirdi jokių pašalinių garsų, išskyrus aplink zujančius automobilius. Apima labai keistas jausmas, tačiau, kai daugiau nei du kilometrus pavyksta nuvažiuoti be vidaus degimo variklio pagalbos, palaipsniui tai tampa savotišku žaidimu. Vidaus degimo variklio tiekiamą energiją naudoti kuo rečiau ir stengtis nuo šviesoforo iki kito šviesoforo nuvažiuoti naudojant tik bagažinėje esančių baterijų energiją.
Nors šis žaidimas daugeliui gali pasirodyti labai nuobodus, tačiau jis duoda labai skanių vaisių. Išvažiavus pasivažinėti į sausakimšas Vilniaus miesto gatves, vidutinės kuro sąnaudos siekė vos 4.2 litro šimtui kilometrų. Tiesa, šis rodiklis ne iš toli neprilygsta gamintojo deklaruojamoms sąnaudoms. „Toyota Yaris Hybrid“ brošiūroje rašoma, jog jis šimtui kilometrų suvartos 3.4 litro degalų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

20141012_085623


4
Pasirodo, jog automobilis su hibridine jėgaine turi žymiai daugiau privalumų negu analogiškas modelis su tradiciniu vidaus degimo varikliu. Žiūrint iš praktiškos pusės, hibridinę jėgainę turintis automobilis neturi tradicinio starterio, generatoriaus ar sankabos. Tai ateityje leis sutaupyti ne vieną šimtinę.
„Toyota“ atstovų teigimu, hibridines jėgaines turintys „Yaris Hybrid“ stabdžių diskus ir stabdžių kaladėles privalės pakeisti tik kas 100 tūkst. kilometrų.Tuo tarpu hibridinei jėgainei suteikiama 5 metų arba 100 tūkst. kilometrų garantija. Automobilyje sumontuotoms baterijoms suteikiama 10 metų garantija.

REKLAMA

20141012_082722


Konkurentai1
Jeigu savo rankose turėtume maždaug 50 tūkst. litų ir mums reikėtų išsirinkti kompaktišką hečbeką, net negalvoję keliautume į „Ford“ atstovybę ir įsigytume „Ford Fiesta“. Pamirškite hibridines jėgaines ar kaimynus žadinančius dyzelinius motorus, nes „Ford Fiesta“ privaloma įsigyti su nuostabiu 1.0 litro, 100 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu.
Nors daugeliui ši mintis nuskambės idiotiškai, tačiau net neįsivaizduojate kiek daug energijos, entuziazmo ir noro žaisti turi šis variklis. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie automobilio valdymą.
Vienareikšmiškai - pats geriausias klasės automobilis.
Versija su „Ecoboost“ motoru kainuoja nuo 46.664 litų.

REKLAMA

Fiesta Ford (1)


222
Ketvirtos kartos „Renault Clio“ į naujų automobilių rinką įsiveržė demonstruodamas daugybę talentų. Išraiškingas dizainas, efektyvūs varikliai, gausi bazinė įranga ir erdvus interjeras turėtų sudominti ne vieną jaunatvišką pirkėją.
Tačiau kaip ir kiekvienas automobilis, taip ir „Renault Clio“ turi keletą trūkumų. Benzininiai varikliai nėra ekonomiški ir yra pakankamai triukšmingi, važiuojant didesniu greičiu labai girdisi padangų keliamas triukšmas, o interjere panaudotos medžiagos tikrai nėra aukščiausios kokybės.
Jeigu šiuo metu ant savo stalo turite „Volkswagen Polo“ brošiūrą, būkite mieli ir ją sudeginkite. „Clio“ yra žymiai įdomesnis automobilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault Clio (1)


verdiktas3
Apskritai, mažasis „Toyota“ hečbekas patobulėjo visomis prasmėmis. Jis tapo erdvesnis, išvaizdesnis, komfortiškesnis, geriau valdomas, tačiau versija su hibridine jėgaine turi vieną trūkumą - ji yra pakankami brangi.
„Yaris Hybrid“ vertas Jūsų sunkiai uždirbtų pinigų tik tada, jeigu beveik visada važinėjate mieste ir priemiesčiuose. Jeigu kiekvieną dieną nuvažiuojate bent jau 80 arba 90 kilometrų, didesnės automobilio kaina atsipirks per maždaug 3 metus. Kitais atvejais, rinkitės modelį su tradiciniu vidaus degimo varikliu ir nesukite sau galvos, o sutaupytus pinigus išleiskite atostogoms.
ToyotaYarisHybrid
Galerija

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų