Jo teigimu, elektrinių transporto priemonių diegimas gali padaryti daugiau žalos nei naudos – tiek ekologiniu, tiek ekonominiu požiūriu. Tokią poziciją jis išsakė dar kartą, sukeldamas naują diskusijų bangą dėl vienpusiškos elektromobilių plėtros logikos.
Daugiau naujienų apie šios japoniškos markės automobilius – specialioje „Toyota“ rubrikoje.
A. Toyoda, kuris yra „Toyota“ įkūrėjo anūkas, pabrėžia, kad jei Japonijoje būtų pagaminta 9 milijonai elektromobilių, dėl anglimi paremtos šalies energetikos tai ne sumažintų, o padidintų bendrą CO₂ emisiją. Pasak jo, ši problema aktuali ir daugelyje kitų pasaulio valstybių, kuriose atsinaujinančių energijos šaltinių dalis vis dar maža.
Remdamasis „Toyota“ statistika, A. Toyoda sako, kad per beveik tris dešimtmečius nuo „Prius“ debiuto įmonė pardavė apie 27 milijonus hibridinių automobilių.
Skaičiuojant visą jų gyvavimo ciklą, bendra šių transporto priemonių anglies dioksido emisija esą prilygsta devyniems milijonams elektromobilių. Jo teigimu, viena baterijinė transporto priemonė šiuo požiūriu atitinka tris hibridus – ypač jei įtraukiamos baterijų gamybos metu susidarančios emisijos, kurios dažnai nutylimos.
A. Toyoda taip pat įspėja, kad per greitas vidaus degimo variklių atsisakymas gali turėti neigiamų pasekmių darbo rinkai – visame pasaulyje tai paliestų milijonus darbo vietų automobilių gamybos sektoriuje. Jis ragina žvelgti į mobilumo ateitį pragmatiškai, o ne vien per elektromobilių prizmę, bet įvertinant įvairias technologijas, energijos šaltinius ir regioninius skirtumus.

Nepaisant kritikos, „Toyota“ savo pasirinktos krypties nekeičia. 2024 m. ji jau penktus metus iš eilės išliko didžiausia automobilių gamintoja pasaulyje. Šią poziciją sustiprino patikimi vidaus degimo modeliai ir plačiai paplitę hibridai.
Tiesa, „Toyota“ nėra nusistačiusi prieš elektromobilius: įmonė siūlo elektrinius modelius, tokius kaip „bZ4X“, elektrinį „C-HR“ ar „Lexus RZ“, taip pat investuoja į sintetinį kurą ir vandenilio technologijas. Kartu su „BMW“ jau rengiamas naujas vandeniliu varomas serijinis automobilis, kurio pasirodymas numatomas 2028 m.
Gamintojas taip pat neatsisako sportinių ambicijų – planuojami nauji „Supra“, „Celica“ ir „MR2“ modeliai.