• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Toyota Land Cruiser vardas visame pasaulyje žinomas daugiau kaip šešiasdešimt metų, tačiau vargu ar šio visureigio kūrėjai kada nors būtų pagalvoję, jog Land Cruiser vieną dieną taps automobiliu, kurį reikėtų įrašyti į raudonąją knygą.
Vis daugiau ir daugiau automobilių gamintojų kurdami visureigį, atsisako rėminės konstrukcijos ir vietoj jos naudoja lengvojo automobilio platformą. Toks sprendimas leidžia ramiau miegoti inžinieriams, o kompanijai sutaupo nemažą kapšą pinigų.
Toyota inžinieriai, regis, bandė plaukti prieš srovę ir visus šešiasdešimt trejus LandCruiser gamybos metus neišdavė savo principų. Tai yra sveikintina, tačiau ar šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame padidinto pravažumo automobiliai po truputėlį išstumia tikruosius visureigius, toks senamadiškas požiūris į visureigį vis dar reikalingas?
Per pastaruosius kelis metus visureigių segmentą užplūdo daugybė imitacijų, kurios ne tik iškraipė šių automobilių prasmę, bet ir privertė tikruosius visureigius pasitraukti į antrąjį planą. Tad, jeigu ieškote automobilio, kuris sugebėtų įveikti bet kokią kliūtį, bet kokiomis sąlygomis - Toyota Land Cruiser yra vienas iš nedaugelio, kuris sugebėtų atitikti jūsų norus.
Faktų_lentelė
komfortas
Anksčiau visureigiai buvo tapatinami su neįveikiamomis pelkėmis, taburetėmis vietoj sėdynių ir tvarto lygio garso izoliacija. Tačiau galime pasidžiaugti, kad Toyota specialistai nestovi vietoje ir prisitaikė prie šiuolaikinių pirkėjų.
Visureigis turi viską, ko tik trokšta naujo visureigio pirkėjas. USB ir iPod jungtis, Bluetooth sąsaja, JBL garso sistema, lietimui jautrus ekranas, elektra valdomos odinės sėdynės ir pan.

Toyota Land Cruiser vardas visame pasaulyje žinomas daugiau kaip šešiasdešimt metų, tačiau vargu ar šio visureigio kūrėjai kada nors būtų pagalvoję, jog Land Cruiser vieną dieną taps automobiliu, kurį reikėtų įrašyti į raudonąją knygą.
Vis daugiau ir daugiau automobilių gamintojų kurdami visureigį, atsisako rėminės konstrukcijos ir vietoj jos naudoja lengvojo automobilio platformą. Toks sprendimas leidžia ramiau miegoti inžinieriams, o kompanijai sutaupo nemažą kapšą pinigų.
Toyota inžinieriai, regis, bandė plaukti prieš srovę ir visus šešiasdešimt trejus LandCruiser gamybos metus neišdavė savo principų. Tai yra sveikintina, tačiau ar šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame padidinto pravažumo automobiliai po truputėlį išstumia tikruosius visureigius, toks senamadiškas požiūris į visureigį vis dar reikalingas?
Per pastaruosius kelis metus visureigių segmentą užplūdo daugybė imitacijų, kurios ne tik iškraipė šių automobilių prasmę, bet ir privertė tikruosius visureigius pasitraukti į antrąjį planą. Tad, jeigu ieškote automobilio, kuris sugebėtų įveikti bet kokią kliūtį, bet kokiomis sąlygomis - Toyota Land Cruiser yra vienas iš nedaugelio, kuris sugebėtų atitikti jūsų norus.
Faktų_lentelė
komfortas
Anksčiau visureigiai buvo tapatinami su neįveikiamomis pelkėmis, taburetėmis vietoj sėdynių ir tvarto lygio garso izoliacija. Tačiau galime pasidžiaugti, kad Toyota specialistai nestovi vietoje ir prisitaikė prie šiuolaikinių pirkėjų.
Visureigis turi viską, ko tik trokšta naujo visureigio pirkėjas. USB ir iPod jungtis, Bluetooth sąsaja, JBL garso sistema, lietimui jautrus ekranas, elektra valdomos odinės sėdynės ir pan.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Nors automobilyje žaisliukų netrūksta, tačiau vargu ar jums didelį įspūdį paliks apdailos medžiagų kokybė. Japoniški automobiliai nuolatos buvo kritikuojami dėl pigaus plastiko, tačiau per pastaruosius dvejus metus šią bėdą sugebėjo išspręsti daugelis gamintojų iš Japonijos. Vis dėlto, šešiaženklę sumą kainuojančio Land Cruiser vidus primena lyg tai būtų 60.000 ar 70.000 litų kainuojančio automobilio interjeras.
Jeigu jums apdailos medžiagų kokybė nerūpi ir jūsų pagrindinis kriterijus tvirtai suręstas interjeras - Land Cruiser puikiai atitiks jūsų norus. Kad ir kokie stiprūs jūsų vaikai, tačiau vargu ar jiems pavyktų nulaužti vieną ar kitą detalę.
Kadangi šį visureigį pirks žmonės turintys šeimą, erdvus interjeras yra privalomas. Vien tik pasižiūrėjus į automobilį iš šono, turėtume suprasti, jog jame tilps ne keturi ar penki, bet ir kokie septyni žmonės. Tiek priekyje, tiek gale vietos apstu. Net nežinome kokio sudėjimo turėtų būti žmogus, jog galėtų skųstis interjero erdve.

REKLAMA

2


variklis
Nors Land Cruiser protėviai buvo grynakraujai ūkininkai, tačiau metams bėgant, kiekviena Toyota visureigio karta buvo sunkesnė ir prašmatnesnė. Kaip bebūtų keista, tačiau jeigu atnaujintą Toyota Land Cruiser lygintume su senesniu modeliu, pavyzdžiui TLC (120), skirtumų yra daugiau negu atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Kadangi kompanijos inžinieriai norėjo šį visureigį paversti prabangos preke, pirmas darbas, kurį reikėjo atlikti - garso izoliacijos gerinimas ir nepriekaištingas pakabos darbas. Tiek vieną, tiek kitą užduotį Toyota inžinieriai atliko nepriekaištingai. Važiuojant net ir didesniu greičiu automobilyje vos girdisi padangų keliamas triukšmas. Vienintelis triukšmadarys - keturių cilindrų variklis. Keturių cilindrų variklis? Taip, teisingai.

REKLAMA
REKLAMA

3


Įprastai, tokio dydžio mašinos turi šešių ar net aštuonių cilindrų agregatus, kurie padeda išjudinti dvi ar net tris tonas sveriančius automobilius. Aišku, sunkesni varikliai nepadeda bekelėje, tačiau kiek tokio tipo mašinų nuvažiuoja nuo asfalto ar bent jau į tikrą bekelę? Vienetai. Mūsų bandytame Toyota LandCruiser buvo sumontuotas trijų litrų, keturių cilindrų dyzelinis agregatas, kuris išvysto 190 arklio galių ir 420 NM sukimo momentą.
Baltame popieriaus lape techninės charakteristikos atrodo neblogai, tačiau realybėje išjudinti beveik tris tonas sveriantį automobilį jam sekasi vidutiniškai. Judėti su srautu šio variklio užteks, tačiau tik tiek. Norėdami su automobiliu važiuoti agresyviau, tiesiog prievartausite variklį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4


Žinoma, japonai ne veltui į šį automobilį sumontavo ne šešių, bet keturių cilindrų agregatą. Mažesnis cilindrų skaičius padeda sumažinti ne tik išmetamųjų dujų emisiją, aptarnavimo kaštus. bet ir vidutines kuro sąnaudas. Bent jau mūsų bandymo metu, automobilio vidutinės kuro sąnaudos siekė 12.4 litro šimtui kilometrų. Žinant, jog mašina sveria 2990 kilogramų, tokios vidutinės kuro sąnaudos atrodo pakankamai civilizuotai.
44
Palyginus su ankstesne modelio karta, kaip ir minėjome anksčiau, labiausiai patobulėjo automobilio valdymas. Nors japoniškas visureigis iki šiol naudoja rėminę konstrukciją, kuri nėra tinkamiausias pasirinkimas lengvajam automobiliui, tačiau jos privalumai išryškėja, kai ,pavyzdžiui, reikia tempti sunkią priekabą.

REKLAMA

5


Esant reikalui galima pakeisti važiuoklės parametrus su vieno mygtuko paspaudimu, tačiau vargu ar daugelis vairuotojų pajus skirtumą. Naudojant „Sport“(!) rėžimą, pasikeičia tik du dalykai. Akceleratorius tampa jautresnis, o automatinė pavarų dėžė stengiasi vėliau perjungti pavarą išlaikyti variklio sūkius aukštesniame diapazone.
Mums labiausiai patiko labai lengvas ir informatyvus vairo mechanizmas, kuris padeda ankštose vietose su automobiliu manevruoti lyg sėdėtumėte už hečbeko vairo. Stabdžiai nėra patys efektyviausi ar galingiausi, tačiau nereikia tikėtis kažkokių stebuklų iš tris tonas sveriančio begemoto.

REKLAMA

6


bekel
Jeigu esate vienas iš tų žmonių, kuris mėgsta nuvažiuoti ten, kur nėra kelių, LandCruiser taps geriausiu jūsų draugu. Nors japoniškas visureigis nebus pats gražiausias ar įdomiausias automobilis užkimštose miesto gatvėse, tačiau jo tikrasis charakteris atsiskleidžia, kai leidžiate jam išsitepti rankas. 22 centimetrų kėbulo prošvaisa kalba pati už save.
Kadangi priekinės ir galinės dalies išsikišimas yra minimalus, galima drąsiai lipti į bet kokią duobę ar kilti į ne daugiau kaip 42 laipsnių statumo kalną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

22


Jeigu jūsų kalnai nedomina, LandCruiser pasitarnaus net ir pačiose sudėtingiausiose situacijoje. Išvažiavus į bekelę, galite palikti automobilį „Auto“ režime, kuriame viską už jus padarys elektroninės pagalbos, tačiau jeigu norite truputėlį pažaisti, LandCruiser jus nustebins įvairiausių žaisliukų gausa.
Išvažiavus į rimtą bekelę, galite įsijungti „Multi-terrain“ monitorių, kurio pagalba galėsite matyti kas dedasi aplink jūsų automobilį bei parodys kuria kryptimi judate ir kokia kryptimi reikėtų judėti norint neužstrigti lietuviškoje „baloje“.
Esant reikalui, galite pasirinkti vieną iš keturių bekelės režimų : „Mud & sand“ (purvas ir smėlis), „Loose rock“ (palaidi akmenys), „Mogul“ (gūbriuota kalva) ir „Rock“ (uolėtas paviršius). Pavyzdžiui,  įsijungę „Mud & Sand“ režimą neužklimpsite važiuodami labai minkštu paviršiumi.

REKLAMA

21


Dar vienas privalumas - nuolat veikianti keturių varomųjų ratų pavara, kuri priklausomai nuo įjungto režimo, galią tarp priekinių ir galinių ratų paskirsto 50:50 ar 30:70 santykiu. Įprastai, galios paskirstymas tarp ašių siekia 40:60.
konku
Nors visureigių ir padidinto pravažumo automobilių pasiūla yra labai didelė, tačiau kas iš tikrųjų yra Toyota LandCruiser konkurentai? Mūsų nuomone, japoniškas visureigis turi tik du pilnaverčius konkurentus : Land Rover Discovery ir Jeep Grand Cherokee. Tiek vienas, tiek kitas visureigis kainuoja panašiai kaip LandCruiser, turi pakankamai erdvius interjerus, panašaus gausumo bazinę įrangą ir žinoma - sugeba nuvažiuoti ten kur daugelis bijotų.
Didesnių skirtumų tarp jų nėra. Visi trys automobiliai galėtų drąsiai tarpusavyje muštis bekelėje, tačiau kiekvienas iš jų turi privalumų ir trūkumų. Land Rover Discovery gali pradžiuginti septyniomis vietomis, prašmatniu ir praktišku interjeru bei puikiu pravažumu, tačiau automobilis yra neekonomiškas, kenčia nuo labai didelio svorio, taip pat reikėtų pagalvoti apie Land Rover patikimumą. Anksčiau šios markės produktai negalėjo pasigirti patikimais produktais.
O kaip gi Jeep Grand Cherokee? Jis taip pat pasižymi puikiu pravažumu, tačiau turi žymiai ekonomiškesnį ir efektyvesnį dyzelinį variklį, priimtinesnę kainodarą bei gausesnę bazinę įrangą. Vis dėlto, gale sėdintiems keleiviams galėtų būti daugiau erdvės.

REKLAMA

13


verdiktas 45
Tarp gausybės keistų visureigių ir padidinto pravažumo imitacijų, galime tik pasidžiaugti, jog pasaulyje egzistuoja tokie automobiliai kaip Toyota LandCruiser.
Atnaujintas modelis tapo civilizuotesnis, patrauklesnis paprastiems vartotojams, kuriems svarbiausia yra lengvas valdymas, aukštas komforto lygis, maži aptarnavimo kaštai bei gausi bazinė įranga, tačiau po labai storu makiažo sluoksniu slepiasi tikras visureigis, kurio pašaukimas yra bekelė.
TLC2014
Galerija : 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų