DIZAINAS
Įžymusis Džeremis Klarksonas daugelį metų „Porsche“ dizainerius peikė dėl fantazijos trūkumo. Jo teigimu, per daugiau nei 50 metų „Porsche 911“ eksterjero dizainas pasikeitė minimaliai, tačiau šį teiginį reikėtų vertinti dvejopai.
Iš dalies, britų žurnalistui norėtųsi pritarti, nes „911“ stilistinė pusė pasikeitė tiek pat kaip ir Valstiečių ir žaliųjų partijos prioritetai, tačiau įsigilinus į įvairiausias detales, įžymiausias „Porsche“ modelis per daugelį metų pasikeitė kardinaliai. Pavyzdžiui, jeigu prieš tai gamintame modelyje 63 procentai detalių buvo pagamintos iš plieno, „992“ kartos modelyje iš plieno pagamintų detalių skaičius siekia vos 30 procentų. Visa kita buvo pagaminta iš gerokai lengvesnio aliuminio.
Nesinorėtų užmiršti ir dar vieno fakto. Pirmą kartą „911“ modelio istorijoje automobilis bus komplektuojamas su skirtingo skersmens ratlankiais priekyje (19 arba 20 colių) ir gale (20 arba 21 colio). „992“ karta taip pat tapo 20 milimetrų ilgesnė ir 4 milimetrais aukštesnė, ir galiausiai – 12 kilogramų lengvesnė.
Kaip ir kolegos iš „Volkswagen“, kurie kiekvieną kartą sprendžia didžiulę dilemą dėl tolimesnio „Golf“ hečbeko likimo, taip ir „Porsche“ dizaineriai visuomet susiduria su ypatingai sunkiu iššūkiu – kaip patobulinti ir taip išbaigtą automobilį? Ypač, kai, mūsų nuomone, prieš tai gaminti „991“ ir „991.2“ šeimos nariai tiesiog pribloškė savo grožiu.
Nukreipę žvilgsnius į naujos kartos modelį, susidaro įspūdis, jog „Porsche“ dizaineriai nusprendė dar kartą radikaliems pokyčiams pasakyti Nein. Tiesiog pažvelkite į šios „911“ siluetą, kuris asocijuojasi su praktiškai visomis „911“ modelio kartomis. Puristų poreikiai patenkinti – varnelę galime pažymėti.
Bene ryškiausias vizualinis pokytis „992“ kartos modelyje slypi nužingsniavus link galinės dalies, kurioje išvysite pailgus galinius žibintus, kurie primena Roboto policininko šalmą, bet tai, panašu, tapo modernių „Porsche“ modelių stiliaus detale: nuo „Cayenne“ iki „Panameros“, tad šį dizainerių sprendimą reikėtų priimti kaip bendrovės norą išlaikyti tęstinumą.
Vertinimo kriterijus | Porsche 911 Carrera S |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 8 balai |
Varantieji ratai | Galiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1515 kg |
Ilgis (mm) | 4519 mm |
Plotis (mm) | 1852 mm |
Aukštis (mm) | 1300 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2450 mm |
INTERJERAS
„991“ kartos modeliai sugebėjo įrodyti, jog sportiškų automobilių gamintojai gali nesileisti į kompromisus kuomet ateina metas suprojektuoti interjerą. Juolab, nuo kitų panašaus pobūdžio inžinerinių sutvėrimų „911“ išskirdavo sportiškiems kupė nebūdingu, bet pavydėtinu praktiškumu.
Vadovaujantis tik asmeninėmis nuostatomis, būtent „991“ kartos interjeras mums atrodė kaip bene idealiausia vieta, kurioje norėtųsi būti. Elementarus ir neperkrautas, funkcionalus, ergonomiškas, ir svarbiausia – kokybiškas interjeras, pateisinantis gamintojo prašomą kainą.
Įsliūkinus į naujos kartos modelio buveinę, iškart akys nukrypsta link nuostabaus grožio tachometro, kuriuo „Porsche“ inžinieriai norėjo padėkoti prieš keletą dešimtmečių sukurtiems protėviams. Tolimesnių veiksmų seka yra pakankamai elementari: pačiupinėji vairą, apžiūri centrinę konsolę ir virš transmisijos tunelio esančius įrenginius ir galiausiai pradedi darytis išvadas, o jos – dvejopos.
„Porsche“ siekis neatsilikti nuo dabartinių tendencijų – suprantamas ir sveikintinas, nes „911“ turi visas norimas (ir dar daugiau) technologijas, kurios veikia kaip ir pridera – vokiškai tiksliai ir preciziškai. Tą patį galima pasakyti ir apie skaitmeninį prietaisų skydelį, kuris, tiesiogine žodžio prasme, yra perkrautas ne visada reikalinga informacija. Ir galiausiai – kvestionuotina apdailos medžiagų kokybė. Aha, mes puikiai suprantame kaip tai skamba, bet, pavyzdžiui, penki mygtukai esantys po milžinišku ekranu centrinėje konsolėje nesukuria kokybės įspūdžio. Kaip ir „Tic Tac“ dėžutę primenanti pavarų perjungimo svirtelė bei šalia esančios detalės iš plastiko, bet tai galime laikyti smulkmenomis, nes gerų dalykėlių „911“ yra gerokai daugiau.
Pavyzdžiui? Vairuotojo pozicija – ypatingai džiuginanti. Praktiškai ideali. Kaip ir priklauso tokio tipo automobilyje tupėsite žemai, sėdynės apglėbs kaip stipriai išsiilgusi močiutė, o vairo formą ir apimtį, kaip pavyzdį, reikėtų rodyti bene visiems automobilių gamintojams.
Vertinimo kriterijus | Porsche 911 Carrera S |
Interjero erdvė | 7 |
Interjero apdailos medžiagos | 8 |
Surinkimo kokybė | 9 |
Ergonomika | 9 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 8 |
Multimedijos sistema | 9 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 |
Bagažinės tūris (l) | 132 |
DINAMIKA
Šiuolaikinei automobilių entuziastų kartai sukurta „Carrera S“ naudoja 3 litrų, 6 cilindrų benzininį variklį, kuris jau gamykloje suporuojamas su dvejomis turbinomis. Ši kombinacija leidžia pasiekti 450 arklio galių.
Vandeniu aušinamas, tiesioginį įpurškimą ir iš aliuminio pagamintą bloką turintis variklis, iš esmės, yra bene identiškas tam, kurį galima atrasti „991“ kartos modelyje. Vis dėlto, inžinieriai siekdami padidinti variklio efektyvumą, sumontavo našesnes turbinas (jos sumontuotos viena šalia kitos), o ir aušintuvai šį kartą buvo sumontuoti ne šonuose, bet variklio apačioje. Ir galiausiai, variklio skyrių papildė našesni purkštukai bei kietųjų dalelių filtras, kurių dėka šis variklis gali praeiti itin sudėtingą homologaciją.
Visų šių ir kitų modifikacijų dėka, atnaujintas variklis „Carrera S“ modelyje išvysto 29 arklio galiomis daugiau negu prieš tai gaminta „911 GTS“ versija. Tuo tarpu sukimo momentas išaugo iki 530 Nm (30 Nm daugiau negu ankstesnėje „Carrera S“ ir dabar yra išvystomas gerokai platesniame sūkių diapazone: nuo 2300 iki 5000 aps/min. Ir nors pagal šiuolaikinius standartus tai neatrodo labai daug, tačiau net ir pačiame idealiausiame scenarijuje pilnavertę variklio dinamiką galima išnaudoti tik kartą ar du per mėnesį, ir tai, uždaroje lenktynių trasoje.
Šalia atnaujinto variklio pūpsos dar viena naujiena – naujutėlė pavarų dėžė. Tai, vis dar, dvigubą sankabą turinti transmisija, tačiau šį kartą ji turi ne 8 laipsnius: su pirmu itin trumpiu bėgiu (dėl geresnės akceleracijos) ir du ilgus bėgius, kurie padeda tausoti degalus važiuojant greitkeliu.
Šių itin svarbių agregatų veikimą norisi vertinti tik aukščiausiu balu. Akivaizdu, jog dviejų turbinų konfigūracija šiame variklyje buvo panaudota tam, jog pašalintų bet kokį delsimą, kai su akceleratoriumi siekiama pramušti dugną. Ir žinote ką? Jiems tai pavyko padaryti. Puikiai sukalibruotas variklio ir transmisijos tandemas sugeba paslėpti bet kokius vidaus degimo variklio trūkumus. Norite pagreitėti? Menkas spustelėjimas akceleratoriumi ir jau girdite kaip variklis dainuoja aukštesnėmis natomis, o tachometro rodyklė plūduriuoja ties 4000 ar 5000 sūkių riba. Ir visa tai vyksta tinginio režime – „Comfort“. Po keliadešimties kilometrų pasilakstymo užmiesčio keliais ir atsiradus norui aštresnių pojūčių ir dar greitesnių reakcijų į bet kokius veiksmus, bet kurią akimirką galėsite pasinaudoti „Sport“ arba netgi „Sport Plus“, kurie automobilio elgesio manieras paverčia iš „Atleiskite, gal galite pasitraukti“ į „Ei, sub*******“. Agresyviau baubiančio ir grubiau pavaras perjungiančios pavarų dėžės veikimas automatiškai leidžia persijungti ir į kitą vairavimo manierą, o tai, ko gero, geras ženklas.
Ir visgi, nepriklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, ties galine ašimi kabantis variklis sugeba išlaikyti stebėtinai racionalų apetitą degalams. Žinoma, nebūkite naivūs ir nesitikėkite dyzeliniams varikliams būdingų sąnaudų, tačiau 11 ar 12 litrų kibirėlis su benzinu nėra ypatingai bauginantis rodiklis.
Vertinimo kriterijus | Porsche 911 Carrera S |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 3,7 sekundės / 3,9 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 1,8 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 2,4 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 450 AG esant 6500 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 530 Nm esant 2300-5000 aps/min. |
Maksimalus greitis | 308 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 12,5 litro / 7,6 litro / 10,9 litro |
Degalų bako talpa | 90 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 700 kilometrų |
VALDYMAS
Įprastai, tokio tipo automobiliai kaip „Porsche 911“, yra varomi išskirtinai galiniais ratais. Vis dėlto, dėl tam tikrų sprendimų variklis būna montuojamas šalia priekinės ašies arba maždaug per vidurį. Ir priklausomai nuo inžinierių konfigūracijos, tam tikrų automobilių manieros kelyje būna labai nuspėjamos. Pavyzdžiui, „Jaguar F-Type“ bus ypatingai lengvai valdomas pasiekus sukibimo su kelio danga ribą. Per vidurį sumontuotą variklį turintis automobilis, labai dažnai, siekia elgtis kaip psichopatas, kurį suvaldyti reikia ypatingo tikslumo. Tuo tarpu „Porsche 911“ yra visiškai kitoje periferijoje.
Gale sumontuoto variklio idėja, net ir dabar, daugeliui kelia daugiau abejonių negu pasitikėjimo, bet „Porsche“ inžinieriai sugebėjo dar kartą įrodyti, jog neįprasta konfigūracija, ko gero, padėjo gamintojui susikurti unikalų pranašumą.
Gale esantis variklis atlieka ne tik varomosios jėgos funkciją. Jis taip pat stipriau varančiuosius ratus prispaudžia prie važiuojamosios dalies ir tokiu būdu leidžia priekiniams ratams atlikti tik vieną funkciją – nustatyti kokia trajektorija norite važiuoti, ir tai šis „911“ daro ypatingai gerai. Jis niekada nesukuria įspūdžio, jog po tam tikros atkarpos jis bus kaip tas vyrukas, kuris vos po 200 metrų griebiasi už šonų ir sunkiai šnopuoja.
Nemažai kritikos sulaukęs elektrinis vairo stiprintuvas neturi absoliučiai jokios įtakos vairavimo malonumui. Apskritai, vairo sistemos, stabdžių ir pavarų dėžės tikslumas priverčia jų valdymą neapsakomu malonumu, o standus pakabos šokčiojimas nuostabiai amortizuojamas.
Iš tiesų, po kiekvieno pasivažinėjimo norisi išlipti ir kiekvienam praeiviui sakyti – tai yra geriausias automobilis pasaulyje, mat kiekviena atotrūkis nuo realybės už „911“ vairo sukelia ypatingai šiltus jausmus, o ir kiekvienas variklio užgesinimo procesas galvoje generuoja mintis apie tai kaip būtų smagu tokį automobilį vairuoti kasdien.
Vertinimo kriterijus | Porsche 911 Carrera S |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 9 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 9 balai |
Triukšmo lygis | 6 balai |
Padangų išmatavimai | 245/35 R20 priekyje ir 305/30 R21 gale |
EKSPLOATACIJA
„Porsche“ ženkliuku pažymėti automobiliai, išskyrus vieną atvejį praeityje, visuomet buvo įkandami ne kiekvienam ir panašu, jog ši tendencija išliks ir ateityje. Vis dėlto, pasiryžę įžengti į „Porsche 911“ pasaulį, iškart pasiruoškite išleisti bent 100 000 eurų.
Už šią, šešiaženklę sumą gausite pačią kukliausią „Carrera“ versiją. Be absoliučiai jokių papildomų priedų. Tiesiog – minimalistinę „911“ versiją, turinčią 385 arklio galias išvystantį benzininį variklį.
Jeigu ši „911“ versija jūsų netenkina – ne problema. Šiuo metu „Porsche“ siūlo pasirinkti iš maždaug 10 skirtingų 911“ modelio versijų: nuo subtiliosios „Carrera“ iki super greitos „GT3 RS“. Tokią pačią įvairovę pamatysite ir kainoraščiuose. Jeigu standartinė „Carrera“ kainuoja nuo maždaug 105 000 eurų, tai ties „911 GT3 RS“ išvysite 195 000 eurų sumą.
Kaip bebūtų keista, tačiau galvodami apie potencialų „911“ konkurentą, iš pradžių turėtumėte apsispręsti ties kuria versija norėtumėte pažymėti varnelę, nes kiekviena „911“ versija yra skirtinga ir gebanti pasigalinėti su skirtingo kalibro automobiliais. Jeigu, pavyzdžiui, „911 Turbo“ gali spardyti „Ferrari“ sėdimąją, tai „911 Carerra“ geriausiu atveju gali konkuruoti su „Audi R8“ arba „McLaren 570S“.
Vertinimo kriterijus | Porsche 911 Carrera S |
Pigiausio modelio kaina | 105 754 eurai |
Bandytų modelių kaina | 166 815 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 6 balai |
Standartinė garantija | 2 metai |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | N.D |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje |
„Porsche 911“ visuomet buvo laikomas sportiškų automobilių etalonu. Ir ne veltui, nes „Porsche 911“ vis dar yra visapusiškai universalus ir labiausiai išbaigtas sportiškas kupė rinkoje.
Kiekvienoje automobilių klasėje yra vienas modelis, kuris, galbūt, nekelia tiek daug šiurpuliukų, bet jų stiprybė yra džiuginantis išbaigtumas. Taip yra ir su „Porsche 911“. Tai tiesiog malonus, stebinantis, džiuginantis ir beprotiškai širdžiai mielas sportiškas kupė, kuris nesistengia įrodyti, jog jis yra geriausias, nes net ir bandydami surasti tinkamą alternatyvą, anksčiau ar vėliau sugrįšite į pradinį tašką – žiūrėdami į „Porsche 911“.
„Porsche 911“, bent jau pigiausios modelių versijos, niekada nebuvo kuriama tiems, kurie siekia atkreipti aplinkinių dėmesį arba tų, kurie šeštadienio vakarą važiuoja į senamiestį, jog galėtų į keleivio sėdynę pasisodinti lengvabūdę merginą. Šiai veiklai puikiai tinka „Jaguar F-Type“ arba „Mercedes-Benz AMG GT“.
Kad ir kaip paviršutiniškai tai skambės, bet norint suprasti kodėl „Porsche 911“ yra nepralenkiamas, jį reiktų bent vieną kartą pavairuoti. Tik tuomet visiems laikams suprasite kur slypi ta „Porsche“ magija ir kodėl nei vienas analogas nesugebėjo „Porsche 911“ pranokti daugelyje sričių.
MUMS PATIKO
- Fenomenalus valdymas
- Universalumas, gebėjimas priskaityti skirtingose aplinkose
- Turbininio variklio dinamika
- Funkcionalus interjeras
- Naudingos technologijos
MUMS NEPATIKO
- Akiplėšiška kainodara
- Plačios galinės padangos kelia nemažą triukšmą
- Tradicinę pavarų perjungimo svirtį pakeitė mažytė, žaislinė svirtelė
- Prieš tai gamintame modelyje nebuvo tiek daug detalių iš pigaus plastiko
- Iškylančios durų rankenėlės – stilinga, gražu, bet jas vieną dieną kas nors netyčia nulauš