• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektra varomas „Jaguar“ – frazė, kurios nesitikėjo išgirsti nei „Jaguar“ įkūrėjas Williamas Lyonsas, nei ilgamečiai šios automobilių gamintojos gerbėjai, kurie mėgsta, jog „Jaguar“ kūrinius varytų nuostabiai skambantys 6 arba 8 cilindrų benzininiai varikliai. „Jaguar“ šiemet įžengė į visiškai naują ir iki galo neištyrinėtą teritoriją, už savo nugaros palikdama keletą dešimtmečių puoselėtas tradicijas.
Šiuo metu daugelis automobilių gamintojų investuoja milžiniškas sumas į elektra varomų ratuočių kūrimą ir gamybą, tačiau šia tendencija nereikėtų stebėtis, nes vis griežtėjantys taršos reikalavimai į kampą spraudžia ne tik „Jaguar“, bet visus automobilių gamintojus.
„Jaguar“ pirmąją elektromobilio interpretaciją pristatė prieš porą metų – 2016-aisiais. Tuomet įspūdingai atrodantis „I-Pace“ atrodė tik kaip dar viena, nuostabi ateities vizija, kuri niekada nepateks į serijinę gamybą, o jeigu ir pateks – atrodys santūriau ir kukliau. Taip daro daugelis gamintojų, tad patikėkite, kaip mes nustebome pamatę serijinei gamybai paruoštą „I-Pace“, kuris mažai kuo skyrėsi nuo to, kurį „Jaguar“ demonstravo tarptautinėse parodose.
Britiškos markės atstovai norėdami pademonstruoti, kaip veikia pirmasis „Jaguar“ elektromobilis, mus ir kitus žiniasklaidos atstovus pakvietė į „I-Pace“ modelio pristatymą, o tiksliau – pasivažinėjimą, kurio metu galėjome susidaryti pirmąjį įspūdį.

Elektra varomas „Jaguar“ – frazė, kurios nesitikėjo išgirsti nei „Jaguar“ įkūrėjas Williamas Lyonsas, nei ilgamečiai šios automobilių gamintojos gerbėjai, kurie mėgsta, jog „Jaguar“ kūrinius varytų nuostabiai skambantys 6 arba 8 cilindrų benzininiai varikliai. „Jaguar“ šiemet įžengė į visiškai naują ir iki galo neištyrinėtą teritoriją, už savo nugaros palikdama keletą dešimtmečių puoselėtas tradicijas.
Šiuo metu daugelis automobilių gamintojų investuoja milžiniškas sumas į elektra varomų ratuočių kūrimą ir gamybą, tačiau šia tendencija nereikėtų stebėtis, nes vis griežtėjantys taršos reikalavimai į kampą spraudžia ne tik „Jaguar“, bet visus automobilių gamintojus.
„Jaguar“ pirmąją elektromobilio interpretaciją pristatė prieš porą metų – 2016-aisiais. Tuomet įspūdingai atrodantis „I-Pace“ atrodė tik kaip dar viena, nuostabi ateities vizija, kuri niekada nepateks į serijinę gamybą, o jeigu ir pateks – atrodys santūriau ir kukliau. Taip daro daugelis gamintojų, tad patikėkite, kaip mes nustebome pamatę serijinei gamybai paruoštą „I-Pace“, kuris mažai kuo skyrėsi nuo to, kurį „Jaguar“ demonstravo tarptautinėse parodose.
Britiškos markės atstovai norėdami pademonstruoti, kaip veikia pirmasis „Jaguar“ elektromobilis, mus ir kitus žiniasklaidos atstovus pakvietė į „I-Pace“ modelio pristatymą, o tiksliau – pasivažinėjimą, kurio metu galėjome susidaryti pirmąjį įspūdį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jaguar I Pace (11)


Pažintis trumpa, bet įsimintina
Pirmosios pažintys su naujausiais, tik ką iškeptais automobiliais visuomet būna pakankamai trumpos. Ne išimtis buvo ir mūsų pirmoji pažintis su „I-Pace“.
„Jaguar“ norėdama skleisti žinią apie pirmąjį markės elektromobilį, į Baltijos šalis išsiuntė tris „I-Pace“ prototipus. Iš pradžių šie elektromobiliai aplankė Estiją, vėliau – Latviją, o dabar – Lietuvą. Mūsų šalyje šie automobiliai užsibus iki šios savaitės pabaigos, todėl nenuostabu,jog mūsų pažintis su „I-Pace“ buvo pernelyg trumpa, jog galėtume suteikti galutinį verdiktą. Vis dėlto, trisdešimties minučių kelionė su „I-Pace“ leido susidaryti gan stiprų pirmąjį įspūdį.
Tad nuo ko pradėti? Pradėkime nuo „I-Pace“ dinamikos. „Jaguar I-Pace“ yra varomas dviem nuolatinio veikimo magneto sinchroniniais elektros varikliais, kurie veikia efektyviau nei įprasti rinkoje indukciniai varikliai. Panašiai kaip ir „Formula E“ lenktyninių automobilių „I-TYPE Formula E“ varikliai, šios jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/val. „I-Pace“ įsibėgėja vos per 4,8 sekundės. Pirmasis elektros motoras tupi ant priekinės ašies, antrasis – ant galinės ašies. Ši kombinacija leido sukurti automobilį su nuolatine keturių varančiųjų ratų pavara.

REKLAMA

Jaguar I Pace (8)


Šiais laikais 4,8 sekundės trunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. nieko nenustebins, tad jeigu automobilius vertinate tik pagal šį rodiklį – „I-Pace“ iškart pralaimės techninių parametrų karą su „Tesla“ ar kuriuo nors superautomobiliu. Iš tiesų, automobilio pagreitis iki 100 km/val. nepriverčia išpūsti akių, didžiausią nuostabą kelia kaip automobilis akceleruoja nuo 50 iki 120 km/val. ar nuo 80 iki nepadoriai atrodančios ribos. Būtent staigi, absoliutaus uždelsimo neturinti akceleracija važiuojant skirtingais greičiais kelia didžiausią įspūdį ir malonumą.
Antras malonus siurprizas – automobilio elgesys. „I-Pace“ nėra lengvas automobilis, tačiau itin žemas gravitacijos centras bei pagyrų vertas svorio paskirstymas tarp ašių leido britams sukurti elektromobilį, kurį pagaliau yra malonu vairuoti. Iki šiol visi bandyti elektromobiliai, įskaitant ir skirtingus „Tesla“ modelius, suteikia jausmą, jog vairuoji skalbimo mašiną. Pasirenki reikiamą programą, paspaudi „On“ mygtuką ir važiuoji. Visiškai jokių emocijų. Suprantu, jog „vairavimo malonumo“ sąvoką kiekvienas iš mūsų supranta skirtingai, bet aš asmeniškai iš automobilio tikiuosi, jog važiuojant tiesiojoje jis neplūduriuotų kaip cepelinas, o posūkius įveiktų užtikrintai. Mano nuostabai, būtent tai siūlo „I-Pace“. Suporavus šią savybę su nuolatos po dešine koja esančiu 700 Nm sukimo momentu pradedi suprasti, jog ne visi elektromobilių gamintojai žada orientuotis į niūrią kasdienybę.

REKLAMA
REKLAMA

Jaguar I Pace (1)


Trečioji dovanėlė – interjero erdvė. Pasak kompanijos atstovų, kompaktiškai atrodantis „I-Pace“ siūlo „Porsche Cayenne“ interjero erdvę, ir tai nėra iš piršto laužtas teiginys, nes tiek priekyje, tiek gale vietos apstu. Ar gale galėtų patogiai įsitaisyti 1,9 metro ūgio žmogus? Manau, kad taip, bet šį aukštaūgių eksperimentą atliksime rudenį, kuomet turėsime galimybę automobilį išbandyti ilgiau.
Ir paskutinis dūris „Teslai“ į širdį – interjero surinkimo kokybė bei jame panaudotos medžiagos. Nors visi trys „I-Pace“ modeliai šiuo metu yra prototipų stadijoje, tikrai negailėsiu komplimentų „Jaguar“ specialistams, kurie sugebėjo sukurti interjerą, pateisinantį savo kainą. Jis neatrodo taip futuristiškai ir minimalistiškai kaip kad „Model X“ – atvirkščiai. „I-Pace“ interjeras primena normalaus, modernaus, funkcionalaus automobilio interjerą. Ar tai privalumas ar trūkumas – spręsti Jums.
Susidomėjimas – didžiulis
Lietuvos elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra atrodo pakankamai kukliai, tačiau tai neatbaido šio automobilio tipo gerbėjų. Puikus to įrodymas – išankstinių „Jaguar I-Pace“ užsakymų skaičius. Pasak britiškos markės atstovų, iki šios dienos buvo užsakyti net šeši „I-Pace“ automobiliai. Atsižvelgiant į automobilio kainą, paskirtį ir mūsų šalies rinkos dydį – tai yra pakankamai didelis užsakytų automobilių skaičius.
Potencialūs „Jaguar I-Pace“ pirkėjai gali rinktis iš keleto skirtingų elektromobilio versijų. Jeigu nenorite sukti galvos – renkatės „I-Pace First Edition“, kurioje yra visa įmanoma komforto įranga, ir už tai sumokate šiek tiek daugiau nei 100 tūkst. eurų. Esant reikalui, automobilį galite susikomplektuoti patys: pasirinkti kėbulo spalvą, ratlankių dizainą, papildomus priedus, be kurių negalėtumėte gyventi. Tada automobilio kaina išaugs iki maždaug 90-95 tūkst. eurų – pati pigiausia „I-Pace“ modelio versija kainuoja nuo 80 tūkst. 700 eurų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų