• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Daugelis gamintojų labai dažnai patenka į savo paspęstus spąstus. Subūrę talentingą inžinierių grupelę, po keletos mėnesių gimsta visiškai naujas modelis, kuris vėliau sugeba užkariauti ne tik vietinę rinką, bet ir visą pasaulį. Pirmosios modelių kartos visada privalo sudaryti gerą įspūdį - tai lyg namo pamatai. Jeigu jie nebus tvirti, namas tiesiog sugrius.
Panašūs veiksmai vyksta ir automobilių industrijoje. Jeigu pirmoji modelio karta būna sėkminga, inžinieriai nedelsdami pradeda darbuotis ties antros kartos modeliu, kuris turi būti geresnis. Vėliau pasirodo, trečioji, ketvirtoji, penktoji, šeštoji, septintoji modelio kartos, kurios būna vienos už kitą geresnės. Natūralus procesas, kuris daugumą dizainerių įspraudžia į vis siauresnius rėmus. Žinoma, dizaineriai ir inžinieriai gali surizikuoti, bet ar, būdami šių specialistų vietoje rizikuotumėte savo karjera?
Faktu_lentele
„Peugeot“ šį industrijos užburtą ratą puikiai pažįsta, tačiau pažvelgus į pastarųjų dvidešimties metų veiksmus, susidaro įspūdis, jog Prancūzijos automobilių gamintojos inžinieriai norėdavo nuolatos viską pradėti iš naujo. Norite pavyzdžių? Prisiminkite „206“ ir vėliau jį pakeitusį  „207“. „406“ ir jį pakeitusį „407“, „307“ ir jį pakeitusį „308“. Šiuos modelius paminėjau ne veltui, nes kiekviena modelio evoliucija demonstruoja „Peugeot“ kompanijos norą pakeisti nusistovėjusią padėtį, norą sukurti kažką naujo, įdomaus ir galbūt - netradicinio. Tokia kompanijos politika atrodo sveikintinai, tačiau pasižiūrėkime į tai iš vartotojo pusės. „207“, „308“ ir „407“ nebuvo patys geriausi automobiliai pasaulyje, jie neprilygo segmento geriausiems. Prancūziški automobiliai turi spinduliuoti charizma, išskirtiniu dizainu, keistais ergonominiais sprendimais - tiek „207“, tiek „308“ (pirmos kartos), tiek „407“ neturėjo nei vienos šios savybės.
Situacija į labai teigiamą pusę pradėjo keistis, kai „PSA“ koncernas pateko į ekonominės krizės gniaužtus. Vienas didžiausių automobilių gamintojų Europoje buvo parklupdytas ant kelių, tai buvo lyg šaltas dušas, kuris privertė „PSA“ koncerną valdančius žmones atsibusti ir suprasti, jog laikas pereiti nuo kiekybės į kokybę.
Už koncerno vairo pastatę naują kapitoną, 2012 metais gimė pirmasis naujos kartos „Peugeot“ automobilis - kompaktiškas hečbekas „208“. Praėjus vieneriems metams, pasaulį išvydo antrasis visiškai naujas „Peugeot“ modelis - antros kartos „308“, kuris 2014 metais iškovojo prestižinį „Europos metų automobilio“ konkursą.
Atnaujinę ir modernizavę beveik visą modelių gamą, „Peugeot“ kompanijos atstovai atkreipė dėmesį į legendinę „GTi“ emblemą, kuri kadaise puošė pačius sportiškiausius ir automanams įdomiausius modelius. Į pagalbą pasitelkę „Peugeot Sport“ divizijos specialistus, į masinę gamybą pateko tokie modeliai kaip „RCZ R“, 208 GTi“. Tuo tarpu dinamiškos ir sportiškos „308“ modelio versijos reikėjo laukti pakankamai ilgai. Kol „Peugeot Sport“ specialistai plušo prie steroidų prisivalgiusios „308“ hečbeko versijos, „Honda“ pristatė „Civic Type R“, „Volkswagen“ pademonstravo „Golf R“, o „Seat“ ir „Renault“ sugebėjo susimušti Niurburgringe. Tačiau kaip liaudies patarlė sako - geriau vėliau negu niekada.


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Daugelis gamintojų labai dažnai patenka į savo paspęstus spąstus. Subūrę talentingą inžinierių grupelę, po keletos mėnesių gimsta visiškai naujas modelis, kuris vėliau sugeba užkariauti ne tik vietinę rinką, bet ir visą pasaulį. Pirmosios modelių kartos visada privalo sudaryti gerą įspūdį - tai lyg namo pamatai. Jeigu jie nebus tvirti, namas tiesiog sugrius.
Panašūs veiksmai vyksta ir automobilių industrijoje. Jeigu pirmoji modelio karta būna sėkminga, inžinieriai nedelsdami pradeda darbuotis ties antros kartos modeliu, kuris turi būti geresnis. Vėliau pasirodo, trečioji, ketvirtoji, penktoji, šeštoji, septintoji modelio kartos, kurios būna vienos už kitą geresnės. Natūralus procesas, kuris daugumą dizainerių įspraudžia į vis siauresnius rėmus. Žinoma, dizaineriai ir inžinieriai gali surizikuoti, bet ar, būdami šių specialistų vietoje rizikuotumėte savo karjera?
Faktu_lentele
„Peugeot“ šį industrijos užburtą ratą puikiai pažįsta, tačiau pažvelgus į pastarųjų dvidešimties metų veiksmus, susidaro įspūdis, jog Prancūzijos automobilių gamintojos inžinieriai norėdavo nuolatos viską pradėti iš naujo. Norite pavyzdžių? Prisiminkite „206“ ir vėliau jį pakeitusį  „207“. „406“ ir jį pakeitusį „407“, „307“ ir jį pakeitusį „308“. Šiuos modelius paminėjau ne veltui, nes kiekviena modelio evoliucija demonstruoja „Peugeot“ kompanijos norą pakeisti nusistovėjusią padėtį, norą sukurti kažką naujo, įdomaus ir galbūt - netradicinio. Tokia kompanijos politika atrodo sveikintinai, tačiau pasižiūrėkime į tai iš vartotojo pusės. „207“, „308“ ir „407“ nebuvo patys geriausi automobiliai pasaulyje, jie neprilygo segmento geriausiems. Prancūziški automobiliai turi spinduliuoti charizma, išskirtiniu dizainu, keistais ergonominiais sprendimais - tiek „207“, tiek „308“ (pirmos kartos), tiek „407“ neturėjo nei vienos šios savybės.
Situacija į labai teigiamą pusę pradėjo keistis, kai „PSA“ koncernas pateko į ekonominės krizės gniaužtus. Vienas didžiausių automobilių gamintojų Europoje buvo parklupdytas ant kelių, tai buvo lyg šaltas dušas, kuris privertė „PSA“ koncerną valdančius žmones atsibusti ir suprasti, jog laikas pereiti nuo kiekybės į kokybę.
Už koncerno vairo pastatę naują kapitoną, 2012 metais gimė pirmasis naujos kartos „Peugeot“ automobilis - kompaktiškas hečbekas „208“. Praėjus vieneriems metams, pasaulį išvydo antrasis visiškai naujas „Peugeot“ modelis - antros kartos „308“, kuris 2014 metais iškovojo prestižinį „Europos metų automobilio“ konkursą.
Atnaujinę ir modernizavę beveik visą modelių gamą, „Peugeot“ kompanijos atstovai atkreipė dėmesį į legendinę „GTi“ emblemą, kuri kadaise puošė pačius sportiškiausius ir automanams įdomiausius modelius. Į pagalbą pasitelkę „Peugeot Sport“ divizijos specialistus, į masinę gamybą pateko tokie modeliai kaip „RCZ R“, 208 GTi“. Tuo tarpu dinamiškos ir sportiškos „308“ modelio versijos reikėjo laukti pakankamai ilgai. Kol „Peugeot Sport“ specialistai plušo prie steroidų prisivalgiusios „308“ hečbeko versijos, „Honda“ pristatė „Civic Type R“, „Volkswagen“ pademonstravo „Golf R“, o „Seat“ ir „Renault“ sugebėjo susimušti Niurburgringe. Tačiau kaip liaudies patarlė sako - geriau vėliau negu niekada.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 308 GTI (15)


Ilgai lauktas
Kaip ir minėjau straipsnio pradžioje, norėčiau dar kartą pakartoti, jog automobilių gamintojai labai dažnai patenka į savo paspęstus spąstus. Sportiško hečbeko išradėja - „Volkswagen“, sukūrusi pirmos kartos „Golf GTI“, pati sau išsikasė duobę. Kodėl? Nes vėliau pasirodžiusios trečios ir ketvirtos kartos „Golf GTI“ modelių interpretacijos ne iš tolo neprilygo pirmajam „GTI“ šeimos atstovui. Sukūrę du neypatingai įsimenančius modelius, „Volkswagen“ inžinieriai galėjo pasirinkti vieną iš dviejų kelių : sukurti modelį, kuris galėtų pranokti pirmos kartos „Golf GTI“ arba atsisakyti minčių apie bet kokį sportišką, dinamišką „Golf“ modelį. Pažvelgę į istorijos vadovėlius - pamatytume, jog „Volkswagen“ subūrė pačią talentingiausią inžinierių grupelę ir pristatę penktos kartos „Golf GTI“ į nokdauną nusiuntė visus tuo metu buvusius konkurentus.
„Peugeot“, deja, iki šiol paskui save tempia senųjų modelių šešėlį. Kiekvieną kartą, kai „Peugeot“ pristato naują „Red Bull“ energetinio gėrimo paragavusį modelį, visi nuolatos bando jį palyginti su paskutiniais nuostabiais „Peugeot“ kūriniais : „205 GTi“, „306 GTi“ ar „106 GTi“. Tačiau taip yra dėl to, jog iki šiol „Peugeot“ nebuvo sukūrusi modelių, kurie galėtų jiems prilygti. Įtraukiantis valdymas, puikiai subalansuota pakaba, stilinga, tačiau neiššaukianti išvaizda ir optimali variklio galia - tai pačios svarbiausios sportiško hečbeko iš Prancūzijos savybės. Tad, kai „Peugeot“ pristatė ilgai lauktą „308 GTi“, su nekantrumu laukiau kada galėsiu jį išbandyti.

REKLAMA

Peugeot 308 GTI (4)


Skaitant naujausio „Peugeot Sport“ inžinierių kūrinio brošiūrą ir analizuojant technines charakteristikas, net nepastebiu kaip apima automanams būdingas džiaugsmas. Kodėl? Nes visi automobiliui skirti komponentai netiesiogiai sako, jog „Peugeot“ savo dispozicijoje turės labai rimtą, labai greitą ginklą, kuris gali su šlapiu skuduru trenkti šio segmento geriausiems.
Ankstyvą rytą atvykęs pasiimti automobilio, iškart atkreipiau dėmesį į apgaulingą „308 GTi“ išvaizdą. Jeigu ne žemesnė, tvirtesnė stovėsena su didesnio skersmens ratlankiais, tikrai negalėčiau pasakyti, jog tai tas automobilis su kuriuo „Peugeot“ ruošiasi užkariauti vairavimo malonumą dievinančių automanų širdis. Palyginus su konkurentais, prancūziškas hečbekas atrodo santūriau, rafinuočiau ir stilingiau. Ar nešaukiantis „308 GTi“ eksterjeras yra šio automobilio trūkumas? Mano nuomone - ne. Atsižvelgiant į visas „Peugeot“ kompanijos tradicijas, pati dinamiškiausia ir daugiausiai velnių privalgiusi modelio versija privalo neatkreipti aplinkinių dėmesio. Tai lyg elegantiška suknelė, kurią dėvi pasaulio bokso čempionė.

REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 308 GTI (18)


Atvėrus automobilio dureles mane pasitiko puikiai pažįstamas ir mano širdžiai labai mielas „308“ interjeras. Mažas, kartingus primenantis vairas, virš jo sumontuotas prietaisų skydelis, minimalistinė centrinė konsolė su lietimui jautriu ekranu. Viskas atrodo puikiai. Standartines sedynės pakeitė geresnį šoninį prilaikymą turintys lopšiai, kurie, kaip bebūtų keista, net ir ilgesnėje kelionėje nepriverčia daryti dažnų sustojimų degalinėje ar stovėjimo aikštelėje.
Esu įsitikinęs, jog daugelis labai skeptiškai žiūrės į „Peugeot“ inžinierių sugalvotą netradicišką prietaisų ir vairo išdėstymo konfigūraciją. Neva, tinkamai sureguliuotas vairas užstoja prietaisų skydelį, tačiau dar prieš padedant savo užpakalį ant vairuotojo sėdynės, reikėtų prisiminti vieną dalyką. Tinkamai sureguliuotas vairas turi būti šiek tiek žemiau nei prietaisų skydelis. Sėdint tinkamoje vairuotojo pozicijoje Jūsų akys turi puikiai matyti tiek tachometrą, tiek spidometrą, tiek kitus prietaisus. Jeigu yra kitaip - kaltinkite tik save.
Jeigu prie vairuotojo pozicijos galima priprasti, aš iki šiol nesugebu susidraugauti su „PSA“ koncerno pramogų ir informacijos sistema. Visos, tikrąją ta žodžio prasme, funkcijos buvo perkeltos į lietimui jautrų ekraną, kuris, švelniai tariant, yra beviltiškas. Sistema į paspaudimus reaguoja lėtai, funkcijų išdėstymas nepatogus, o navigacija veikia per lėtai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Peugeot 308 GTI (13)


Turi daugiausiai potencialo
Užteks aušinti burną, laikas pasižiūrėti kaip „Peugeot 308 GTi“ sugeba susitvarkyti su Lietuvos asfalto džiunglėmis. Po raudona spalva nudažytu dangčiu slypi 270 arklio galių, 330 Nm sukimo momentą išvystantis keturių cilindrų variklis su turbina. Vos 1.6 litro darbinio tūrio jėgos agregatas šiam „Peugeot“ modeliui iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti vos per 6 sekundes arba vos keliomis akimirkomis lėčiau negu mano mylimiausi sportiški hečbekai : „Seat Leon Cupra“ ir „Renault Megane RS“. Kaip ir ką tik paminėti automobiliai, taip ir „Peugeot 308 GTi“ buvo aprūpintas „Torsen“ tipo riboto praslydimo diferencialu, milžiniškais stabdžių diskais, sportiškesnėmis sėdynėmis, riebiau skambančia išmetimo sistema, standesniais amortizatoriais bei spyruoklėmis.
Net ir būnant pačiu didžiausiu skeptiku, sunku nuslėpti nuostabą, kurią sukelia 1.6 litro darbinio tūrio agregato energija. Variklis labai greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo komandas, o didžiulis galios pliūpsnis nepradingsta iki pat 5500 aps/min, kol galiausiai pasiekia kalno viršūnę ties 6000 aps/min. Nors mažytis variklis nesugeba atsikratyti turbininiams motorams būdingų problemų, turbinos vėlavimo, tačiau jis yra minimalus.

REKLAMA

Peugeot 308 GTI (9)


Paspaudus „Sport“ mygtuką, akceleratoriaus pedalas tampa jautresnis, vairo stiprintuvas greičiau reaguoja į komandas, o variklio skleidžiamas garsas aštresnis. Deja, benzininio variklio skleidžiamas garsas nėra nei labai malonus, nei labai įsimintinas. Žemesniuose sūkiuose išmetimo sistema bando apgauti ausis su sodriu ir tamsiu tembru, tačiau tachometro rodyklei lipant mažais laipteliais aukštyn, variklis pradeda skambėti kaip dulkių siurblys. Tai - tiesiog kažkoks garsas. Esu įsitikinęs, jog įsigijęs šį automobilį, iškart pradėčiau ieškoti specialistų, kurie galėtų „308 GTi“ varikliui suteikti naujų melodijų.
Jeigu priekyje tūnantis variklis bando pademonstruoti savo aštrų charakterį, automobilio pakabos konfigūracija mane šiek tiek nustebino. Taip, prancūziško hečbeko pakaba standi, ji tokia turi būti, tačiau „Peugeot Sport“ specialistai labiau orientavosi į komfortą, galimybę „308 GTi“ naudoti kaip kasdieninį automobilį. Važiuojant su „Leon Cupra“ ir „Megane RS“ su savo nugara jauti kiekvieną kelio nelygumą, tuo tarpu „308 GTi“ tuos pačius kelio ruožus įveikia komfortiškiau. Tačiau už galimybę nesikratant pravažiuoti nelygesnę kelio atkarpą, Jūs turėsite paaukoti preciziškumą ir aštrumą, kuris taip mane žavi vairuojant anksčiau paminėtus konkurentus.

REKLAMA

Peugeot 308 GTI (22)


Greituose posūkiuose juntamas nežymus kėbulo pasvyrimas, o aštresnis vairavimo stilius gali labai greitai privesti iki priekinės dalies nepasukamumo ar sukibimo su kelio danga praradimo. Norint kiekvieną posūkį įveikti maksimaliu tempu su intencija išvengti bet kokių klaidų, automobilis apdovanoja puikia trauka, stabilumu ir galimybe hečbeką neutralizuoti posūkyje, bet raumeningasis prancūzas niekada nesijaučia, lyg būtų gyva būtybė, jam trūksta bent kruopelytės teatrališkumo, sprogimų, knibždėsių, kurie reikiamu momentu priverčia pasišiaušti odą.
Nusiėmus klouno batus ir juos padėjus į didžiulę batų dėžę, „Peugeot“ labai greitai tampa civilizuotu, tyliu, komfortišku ir - tiesiog greitu automobiliu. Kasdieninėse, gyvenimiškose situacijoje „Peugeot 308 GTi“ atsiskleidžia visu gražumu. Taip, „Seat Leon Cupra“ ir „Renault Megane RS“ sugeba padidinti adrenalino kiekį kraujyje, tačiau „Peugeot“ yra tinkamesnis automobilis naudoti kiekvieną dieną. Kelionėms į darbą, kelionėms į prekybos centrą. Ar automobilis tinkamas ilgesnėms kelionėms? Iš dalies - taip. Kadangi pavarų dėžės perdavimo skaičiai yra labai trumpi, važiuojant 130 km/val. greičiu variklis dirba 3600 aps/min.
verdiktas3
Tik nedarykite tos pačios klaidos, kurią padariau aš. Nelyginkite „Peugeot 308 GTi“ su „Seat Leon Cupra“, „Renault Megane RS“ ar net „Honda Civic Type R“ - šio segmento karaliais, nes tada pradėsite galvoti apie keistus ir retkarčiais nesuprantamus „Peugeot Sport“ sprendimus.
270 arklio galių jėgainė, riboto praslydimo diferencialas, 380 mm skersmens stabdžių diskai - šie ir kiti ingredientai būtų leidę sukurti aukščiausios lygos atstovą, kuris leistų išperti aštriais peiliais pasidabinusių sportiškų hečbekų elitą. Tačiau „Peugeot Sport“ inžinieriai pasirinko kitą kelią. Jie sumontavo pačius geriausius komponentus ir jam uždėjo tramdomuosius marškinius.
Šiek tiek suvaržyto galiūno taikiklis dabar yra nukreiptas ne į anksčiau paminėtus modelius, bet į sportiškų hečbekų tėvą - „Golf GTI“. Ne vienas automobilių gamintojas bandė sukurti tokį modelį, kuris galėtų būti toks universalus kaip „Golf GTI“, tačiau iki šiol, ne vienam to padaryti nepavyko. Vis dėlto, su „308 GTi“ pasirodymu situacija pasikeitė.
Nuo šiol „Golf GTI“ nėra vienintelis žaidėjas savo smėlio dėžėje. Pagaliau atsirado alternatyva, kuri gali užpildyti tuščią spragą tarp pirmosios pakopos sportiškų hečbekų ir elitinio klubo narių.

PRIVALUMAI



  • Energingas variklis

  • Kokybiškai surinktas interjeras

  • Stebėtinai puiki garso izoliacija

  • Efektyvūs stabdžiai

  • Patogios sėdynės

  • Santūri, bet stilinga išvaizda


TRŪKUMAI



  • Sintetinis variklio garsas

  • Elektroninis rankinis stovėjimo stabdys

  • Vidutinės kuro sąnaudos

  • Brangi papildoma įranga

  • Paini informacijos ir pramogų sistema


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų