Septynviečių daug. Bet tik brangių
Vos prieš dešimtmetį tarp didesnių šeimų buvo populiarūs vienatūriai, pavyzdžiui, „Volkswagen Sharan“, „Ford S-Max“, „Citroën Grand C4 Picasso“, tačiau dabar juos pakeitė didesnio pravažumo SUV. Tarp jų taip pat nemažai modelių su 7-iomis sėdimosiomis vietomis, ypač „premium“ kategorijoje: „Audi Q7“, „Land Rover Discovery“, „Volvo XC90“. Yra variantų ir vidutinėje klasėje, pavyzdžiui, „Renault Espace“, tačiau net pigiausi modeliai, į kuriuos telpa 7 asmenys, kainuoja gerokai daugiau nei 40 tūkst. eurų. Žinoma, norint į vieną transporto priemonę susodinti pulkelį asmenų, reikia didelio kėbulo, daugiau medžiagų, taigi ir kaina išauga. Pardavimo suvestinės rodo, jog septynvietės versijos nebūna paklausiausių sąraše.
„Mes įsivaizduojame, kad tokio septynviečio pirkėja turėtų būti didelė šeima, turinti tris ar keturis vaikus, arba itališko tipo šeimyna, kur visos kartos – tėvai, vaikai ir seneliai, visuomet keliauja kartu. Tokioms šeimoms dažniausiai reikia daugiau vietos“, – sakė automobilių žurnalistas Justas Lengvinas.
Didžiausios lengvojo septynviečio problemos
O problema su vidutinės klasės septynviečiais krosoveriais yra ta, kad sėdynės daugeliu atveju būna butaforinės, tinkamos nebent vaikams. Štai kai „Renault Espace“ iš tradicinio erdvaus vienatūrio tapo krosoveriu, trečiosios eilės sėdynių erdvė drastiškai sumažėjo, taip pat nuo 247 iki 159 litrų susitraukė ir bagažinės tūris. O „Nissan X-trail“ bagažinė su visomis trimis sėdynių eilėmis, paruoštomis priimti keleivius, – vos 120 litrų. Mažesnė nei „Porsche 911 GT3“ bagažinė priekyje. Tai – dar viena septynviečių krosoverių bėda: jei į galą susodinus vaikus bus galima keliauti septyniese, daiktus teks palikti namie. Dėl to tikrai didelės šeimos mieliau renkasi keleivinius furgonus, kaip antai „Volkswagen Multivan“ arba „Citroën Berlingo“.
Ar tai reiškia, kad nebrangių automobilių su septyniomis vietomis rinkos nėra? Tikriausiai taip galvojo nemažai gamintojų, bet „Dacia Jogger“ įrodė, kad vis dėlto erdvių įperkamų automobilių poreikis yra.
Rinkoje – naujokai už patrauklią kainą
„Dacia“ – bazinė transporto priemonė, tačiau į nebrangių septynviečių automobilių rinką dabar žengia ir „Citroën“. Stilingas „C3 Aircross“ modelis suteiks šiam segmentui daugiau žavesio. Nuo 20 tūkst. eurų kainuosiantis septynvietis krosoveris pasižymės saugumo ir vairavimo pagalbos sistemų gausa, bei, kaip būdinga prancūziškiems automobiliams, – aukšto lygio komfortu. Mažojo krosoverio sėdynės turi 10-15 mm papildomo porolono, jame sumontuota „Citroën Advanced Comfort“ važiuoklė su dvigubų kamerų amortizatoriais.
„C3 Aircross“ – kompaktiškiausias septynvietis rinkoje, jo ilgis – vos 4,39 metro. Išgauti didelę vidaus erdvę, kurioje gali sutilpti 7 žmonės, jam leido net 1,66 metro aukščio kėbulas ir išmanus galinės dalies dizainas. Gamintojas teigia, kad net ir septynių vietų versijos trečiojoje sėdynių eilėje bus tiek pat vietos kojoms kaip penkiaviečio įprasto C3 modelio galinėje sėdynėje. Tiesa, pakėlus visas tris sėdynių eiles vietos bagažui liks nedaug – 40 litrų.
Privalumų daugiau nei tik sėdynės
„Tiems, kam realiai reikia vežioti daug žmonių, perka keleivinius furgonus, o tokiuose vidutinės klasės automobiliuose trečioji sėdynių eilė retai būna naudojama. Gal žmonėms ne per labiausiai ir reikia tų 7-ių vietų, bet jie vis vien renkasi automobilį su jomis, nes tai patrauklu ir gali sukurti papildomą vertę ateityje. Yra kas ieško tokių versijų“, – aiškino J. Lengvinas.
Ne itin patogias kasdienio automobilio trečiosios eilės sėdynes, dėl kurių beveik nelieka vietos bagažui, žmonės naudoja retkarčiais, tačiau jos gali pasitarnauti net ir mažesnės šeimos kasdienybėje: pavyzdžiui, tėvai gali kooperuotis ir vežti kelių šeimų vaikus į mokyklą.
Be to, septynviečių versijų dažniausiai ir kėbulas didesnis. Įprastas „Citroën C3“ turi 310 litrų bagažinę, o „C3 Aircross“ su septyniomis vietomis, sulanksčius trečiosios eilės sėdynes, – 330 litrų. Didesnio modelio „Renault Austral“ krosoverio bagažinė siekia 430 litrų, o septynvietės krosoverio versijos, dabar pavadintos „Espace“ vardu, – iki 581 litro, kai keliauja 5 asmenys. Didesnį kėbulą turėjo ir praėjusios kartos septyniems keleiviams pritaikytas „Volkswagen Tiguan Allspace“.
Taip pat tokį padidintą automobilį, jei nebūtinos septynios vietos, galima rinktis ir tik su dviem eilėmis. „Citroën C3 Aircross“ atveju vidurinė, o penkiavietėje versijoje galinė sėdynė bus atstumtos 80 mm toliau nuo priekinių nei įprastai. Dėl to jose bus daugiausia vietos gale sėdinčiųjų kojoms (palyginti su kitais šios klasės modeliais), o bagažinės talpa, be papildomų į grindis sulankstomų sėdynių, sieks net 460 litrų. Tai – vienas erdviausių modelių kompaktiškų automobilių rinkoje, tad, pritaikius racionalią kainodarą, jis turėtų nesunkiai rasti savo pirkėją.
Elektrinių septynviečių – vienetai
Jį veikiausiai lydės sėkmė ir dėl kitos priežasties: kai kurios versijos neturės konkurentų. „C3 Aircross“ bus montuojamas benzininis, hibridinis arba elektrinis variklis su 44 kWh talpos baterija, leisiančia įveikti daugiau nei 300 km viena įkrova.
Elektra varomų septynviečių rinkoje padėtis liūdnesnė: galima rinktis „Kia EV9“, „Mercedes EQS“ arba „Tesla Model X“. Pastarieji du kainuoja gerokai per 100 tūkst. eurų, o ypač erdvus ir gigantiškas korėjietis EV9 irgi ne taip jau toli šios ribos. Dar yra „Volkswagen ID. Buzz“ furgonas, tačiau jis taip pat nėra pigus. „Citroën“ čia bus įperkamiausias, lyginant su konkurentais. Kaip matyti, kainų skirtumas gana didelis.
Taigi nors vidutinės klasės septynviečiai automobiliai ne visais atvejais pasižymi didele erdve paskutinėje sėdynių eilėje ir yra šykštūs bagažo klausimu, visgi dėl didesnio universalumo jie mėgstami vairuotojų, kuriems daugiau sėdynių gali prireikti tik retsykiais. Taip pat didesnį kėbulą turintys modeliai gali būti verti dėmesio ir be trečiosios sėdynių eilės vien dėl didesnio kėbulo ir bagažinės. Brangesnių septynviečių reikia ne visiems, o „Dacia Jogger“ įrodė, kad racionaliai įkainotų automobilių su didesniu kėbulu poreikis vis dėlto yra, ir gana nemažas.